Toon posts:

synchroniseren voordat computer afsluit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb 2 harde schijven, die ik eigenlijk iedere dag even wil laten synchroniseren.
Nu zou ik dat het liefste zo hebben, dat wanneer ik aan het eind van de dag mijn computer afsluit, dat dan alsnog even SyncToy wordt opgestart, en even die synchronisatie draait, en dan pas mijn computer wordt afgesloten.

Weet iemand of dit te realiseren is, en hoe?
Alvast bedankt!

Gr rene

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Op mijn werk gebruik ik daar het programma lastchance voor. Voor het afsluiten voert ie nog alles uit wat je daar gedefinieerd hebt. Alleen is het programma uit 1999, en heeft 1 nadeeltje. Als je kiest voor afsluiten, dan doet ie na het uitvoeren van de taken een 'log off' ipv shutdown (tenminste, bij mij in windows 2000).

Maar je zou er eens naar kunnen kijken. Als je googled op bijvoorbeeld shutdown run program vind je ook nog wat andere tooltjes.

[ Voor 9% gewijzigd door sewer op 07-08-2007 12:45 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je zoekt geen OS dus WOS => CSA. Dit is al vaker besproken op GoT, loop dus even de oude topics hierover in WOS en in CSA even door.

Het eenvoudigste is natuurlijk niet de afsluitknop gebruiken maar in een script eerst de syncen en dan via het script de PC uitzetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:39
Een andere mogelijkheid is de twee harde schijven continue te laten synchroniseren door middel van RAID? Voorwaarde is dan wel dat je mobo dat ondersteunt (of je kan natuurlijk altijd een uitbreidingskaartje kopen daarvoor), en dat de harde schijven identiek zijn qua grootte..

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

software raid kan ook gewoon zonder dat je mobo het ondersteunt hoor...

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:44:
Op mijn werk gebruik ik daar het programma lastchance voor. Voor het afsluiten voert ie nog alles uit wat je daar gedefinieerd hebt. Alleen is het programma uit 1999, en heeft 1 nadeeltje. Als je kiest voor afsluiten, dan doet ie na het uitvoeren van de taken een 'log off' ipv shutdown (tenminste, bij mij in windows 2000).

Maar je zou er eens naar kunnen kijken. Als je googled op bijvoorbeeld shutdown run program vind je ook nog wat andere tooltjes.
Is dat niet te ondervangen door iets als 'shutdown now' (wat in Linux wel werkt) toe te voegen als laatste actie?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CyberThijs schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:20:
Een andere mogelijkheid is de twee harde schijven continue te laten synchroniseren door middel van RAID? Voorwaarde is dan wel dat je mobo dat ondersteunt (of je kan natuurlijk altijd een uitbreidingskaartje kopen daarvoor), en dat de harde schijven identiek zijn qua grootte..
RAID != Sync

Met een sync kan je nog terug naar de versie van je files van de laatste sync, met een raid oplossing is dat niet mogelijik. Daarnaast kan je door bijvoorbeeld te sync'en met een portable harddisk je gegevens altijd uptodate bij je hebben, met raid is dat toch echt wel wat lastiger te doen ;)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 07:09
Allway Sync voldoet hierbij prima.
Pagina: 1