Toon posts:

[Office] Handtekening Outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Ik heb het volgende:

1 Win 2003 Server
1 Exchange 2003 server draaiende op de bovenstaande server

1 Client met Windows XP Pro SP2 NL met daarop Office 2003.

Op de Windows 2003 Server staat een inlog script waarin een handtekening script staat die de gegevens uit de AD leest en een html file in de map C:\Documents and Settings\%user%\Application Data\Microsoft\Handtekeningen plaatst.

Als je een nieuw bericht maakt als html indeling gaat dit goed met de ingestelde lettertype tahoma 10pnt. Echter als ik een bericht verstuur als rtf, dan staat de lettertype op Arial 12pnt. Er komt dan naast het html bestand ook rtf en txt bestand in dezelfde map te staan.

Nu kan ik deze natuurlijk aanpassen in Outlook zelf. Maar omdat we meerdere pc's willen instellen hiermee wil ik die ergens in het register willen instellen dat als er een email met rtf wordt verzonden, dat deze ook in tahoma 10pnt wordt verzonden ipv arial 12.

Nu lijkt mij dit ergens een standaard instelling te zijn van office (arial 12) of misschien wel Windows.

Ik heb gezocht op Google op:
Set default rtf lettertype / Change default lettertype rtf file en meer dat soort varianten.

Ik heb MS gebeld op 020 500 .... en de helpdesk gesproken. Die verwees mij naar support.microsoft.com of mijn antwoord daarop staat. Of dat ik 299 euro moet neerleggen voor een incident support van MS.

Wellicht dat 1 van jullie een idee heeft om het standaard rtf bestand van lettertype kunt veranderen.
(PS. aanpassen normal.dot helpt niet)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Verwijderd

bij personal stationairy?

• sCHuTt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2010
o2cando, Ik ben op zoek naar een soortgelijk inlogscript. Helaas, ik ben een pure serverboy, niet echt een programmeur. Bestaat de kans dat ik een glimp kan krijgen hoe je dat opgezet hebt?

Ben nieuw op GoT, maar heb deze vraag al her en der gepost en begin een beetje radeloos te worden... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door sCHuTt op 17-08-2007 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Schutt

Ik heb het volgende script gebruikt:
http://cwashington.netreach.net/depo/view.asp?Index=1079

Nu bestaan er ook 3rd party software waarmee je in Exchange een handtekening en disclaimers kan toevoegen. Heeft iemand hier enige ervaringen mee? Zoja, welk pakket raden jullie aan?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 16:23 ]