Airport Extreme of Express?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Om een 20mbit Speedlinq verbinding te delen ben ik op zoek naar een draadloze router, en het liefst een Airport. Nu is er de keuze tussen Express en Extreme, maar ik twijfel nog of nu een Express kopen wel een goede keuze is. Is de Express niet gewoon een router uit 2004, voorzien van een wat ouderwets chipset?

Wat ik vooral belangrijk vind is het soepel werken van Bittorrent etc. over deze router. Mijn huidige Netgear WPN824 staat bij utorrent's FAQ in het lijstje van routers die problemen hebben met veel connecties, en deze vliegt er dan ook regelmatig uit. Heeft iemand ervaringen met een Express + Bittorrent?

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

De Airport Express heeft Airtunes; dus wireless je iTunes muziek streamen.
Dat was voor mij het voordeel.
De Extreme kan een USB HDD sharen met al je users.
(ideaal voor leopard & timemachine straks)

Met bittorrent heb ik met de airport express sinds 2004 nog nooit problemen gehad.
"starten en lopen" zeg maar.
De express kan "maar" 10 wireless clients tegelijkertijd aan, de extreme 50.

Verwijderd

Ikzelf heb de Extreme gekocht; deze kan ook op N-wifi en op 5GHz. Lekker snel voor je interne netwerk. Das lekker als je er dus een HD of printer aan hangt. Het is supermakkelijk instellen en werkt altijd. Ook erg goed te beveiligen.
Ik heb ook een Asus router gehad en een US robotics, maar dat was allemaal een hoop gedoe en tijd voor een beetje top-draadloos internet/netwerk/HD/printer.

Met de Extreme is het echt erg simpel in te stellen.
Dus voor mij was het makkelijk: als een stabiele en mooie router zoekt voor je mac: Extreme....

Tja en muziek op je stereo vanuit itunes? tja, vond ik niet zo nodig, maar wel leuk om erbij te hebben he..

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben echt ontzettend blij met mijn express, een paar maanden geleden gekocht. De Extreme was boven mijn budget, en het muziek streamen van de express vind ik heel handig.
Ik gebruik ook bittorrent, en dat gaat prima. Ik woon in een studentenhuis waar al een draadloos netwerk lag, maar aangezien ik ver van het aansluitpunt zit was het bereik erg wisselend.
Heb toen via LAN die express aangesloten, en die gebruik ik nu dus draadloos. Het doormappen van poorten was echt een eitje, en ik heb altijd binnen no-time verbinding, nooit probs

Verwijderd

Ik heb beide apparaten, dus zowel de extreme als de express. Ik gebruik de combinatie om via een draadloze verbinding (WDS) toch een lan (met switch en alles) in mijn hobbyhok te hebben, waar ik zonder boren geen extra kabels kan aanleggen.

De combinatie van apparaten werkt prima, en de extreme is in ieder geval een prima stabiel apparaat wat ook goed om kan gaan met bittorrent en amule.

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb een express, heerlijk iTunes streamen. Voor mijn netwerkschijf heb ik een NAS dus daarvoor heb ik geen extreme nodig. Verder heb ik geen N-wifi in m'n Macbook dus daarvoor was de extreme ook overbodig.
Erg tevreden over de stabiliteit en het gebruikersgemak. En toch alle features die ik zocht.
Bittorrent gaat prima hier. (Zit zelfs achter twee routers die NATten.. :/ )

Oja, was ik vergeten dat m'n USB printer er ook aan hangt! :*) (heb nog geprobeerd om er een USB hubje op aan te sluiten maar dat werkt niet helaas)

[ Voor 16% gewijzigd door nilski op 08-08-2007 07:01 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Airport Extreme is nu met GigaBit aansluitingen. Erg relax...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Ik heb een Extreme omdat deze een USB poort heeft waar je gewoon een USB-hub aan kunt hangen. Op deze manier deel ik tegelijkertijd via die ene poort twee printers en een harddisk :)
Pagina: 1