Computer thuis benaderen met Extern bureaublad achter proxy

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:21
Momenteel heb ik thuis Extern Bureaublad in Windows XP Professional aangevinkt, en in mijn router poort 3389 en poort 80 gemapped aan aan mijn interne IP. Ik kan dus gewoon ‘overal’ vandaan bij mijn thuis PC. Door IP XX.XXX.XXX.XX:3389 in te tikken een aan te loggen. Geen problemen dus vooralsnog. :)

Maar als ik op mijn werk zit, kan ik niet inloggen op mijn thuis PC. Omdat ik achter een proxy zit en waarschijnlijk poort 3389 of 80 geblokkeerd is.

Nu is mijn vraag als ik “Webverbinding met extern bureaublad” thuis installeer (IIS), zou het dan wel lukken? Dan gebruikt hij de http poort toch? Of maakt hij dan nog steeds gebruik van poort 3389 en poort 80?

Ik kan op mijn werk wel gewoon gebuik maken van MSN (standalone applicatie, dus niet webbased) en Internet op mijn werk, dus misschien kan ik het via één van deze poorten regelen?

Wie kan mij helpen?

Ik heb al veel gegoogeld en op Tweakers gezocht, maar de meeste topics gaan over het poortmappen. Ik kan dus geen antwoord vinden op mijn vraag.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga overleggen met de systeembeheerder. Die zal die route niet voor niets hebben geblokkeerd, zie ook Het algemeen beleid #misbruik aangaande ontwijken beveiliging :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 07-08-2007 10:34 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als RDP traffic geblocked is op een firewall o.i.d maakt het niet uit of het over poort 80 of 3389 gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 07-08-2007 10:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jumpman
Gunner schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:37:
Als RDP traffic geblocked is op een firewall o.i.d maakt het niet uit of het over poort 80 of 3389 gaat.
RDP is niet geblocked, we hebben meerdere PC's die benaderbaar zijn met RDP, Dus ik denk dat alleen poort 3389 geblocked is.

Mijn vraag is dus als ik "Webverbinding met extern bureaublad" thuis installeer (IIS), zou het dan wel lukken? Dan gebruikt hij de http poort toch? Of maakt hij dan nog steeds gebruik van poort 3389 en poort 80?

Ik kan op mijn werk wel gewoon gebuik maken van MSN (standalone applicatie, dus niet webbased) en Internet op mijn werk, dus misschien kan ik het via één van deze poorten regelen?

Verwijderd

Loop anders eens naar de systeembeheerder voordat je je baan kwijt bent.. De beveiliging zit er vast niet voor niks op, zomaar dergelijke dingen doen is niet echt de bedoeling

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jumpman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:42:
RDP is niet geblocked, we hebben meerdere PC's in het netwerk die benaderbaar zijn met RDP.
Intern zeker? Dan hoef je op de firewall naar buiten toe ook niets te blocken nee.

Bij mij op het werk is ook prima te RDP'en naar servers, maar m'n computer thuis kan ik alsnog niet bereiken.
Jumpman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:42:
Mijn vraag is dus als ik "Webverbinding met extern bureaublad" thuis installeer (IIS), zou het dan wel lukken? Dan gebruikt hij de http poort toch? Of maakt hij dan nog steeds gebruik van poort 3389 en poort 80?
Nee was dat maar zo. Blijft RDP traffic. Been there. Done that. Didn't get the T-shirt.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 07-08-2007 10:47 ]

• Jumpman
Ik ben bij Systeembeheer geweest, die hadden er geen problemen mee. Alleen wisten ze niet of het via "Webverbinding met extern bureaublad" of met de MSN poort of http wel zou lukken. Dat moest ik zelf maar uitzoeken. Daarom vraag ik of er hier iemand ervaring mee heeft.

Ze zeiden dat ze alleen een lijst hadden ingesteld van poorten die ze moesten blokkeren, volgens het bedrijf die het netwerk heeft aangelegd.

Anders zou een SSL poort toch altijd moeten werken? Dit is een beveiligde verbinding, en die werkt ook gewoon bijvoorbeeld met telebankieren op het werk.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik probeer al een aantal postings duidelijk te maken dat ik er ervaring mee heb. Maar je lijkt er compleet over heen te willen lezen.

Nog maar een keer dan

Als een firewall RDP traffic blocked maakt het niet uit op welke poort het draait
Installeren van " "Webverbinding met extern bureaublad" " maakt het nog geen web traffic. Het enige wat gebeurt is een ActiveX component installeren die mstsc vervangt. Het blijft RDP traffic.

• Jumpman
Gunner schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:54:
Ik probeer al een aantal postings duidelijk te maken dat ik er ervaring mee heb. Maar je lijkt er compleet over heen te willen lezen.

Nog maar een keer dan

Als een firewall RDP traffic blocked maakt het niet uit op welke poort het draait
Installeren van " "Webverbinding met extern bureaublad" " maakt het nog geen web traffic. Het enige wat gebeurt is een ActiveX component installeren die mstsc vervangt. Het blijft RDP traffic.
Ik had het inderdaad gelezen. Ik ben naar Systeembeheer gegaan om te vragen of ze RDP verkeer blokkeren, maar dat weten ze niet eens. 8)7 Ze zeggen we hebben alleen de instellingen file geladen die het bedrijf van de netwerkinfrastrucuur heeft gegeven.

Het enige wat ik vanavond kan doen, is dus een andere poort proberen lijkt me?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat 95% van de bedrijven geen traffic filtering toepassen, maar gewoon een poort blokkeren. Heb je al eens een andere poort gebruikt?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jumpman schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:57:
Het enige wat ik vanavond kan doen, is dus een andere poort proberen lijkt me?
Neeeeeeeeeeeee. Hoevaak moet ik het nog zeggen? Een beetje goed ingestelde firewall herkent wat voor soort verkeer er over een firewall gaat, over welke poort maakt niet uit. Je kan wel RDP veranderen van 3389 naar een willekeurige andere poort, maar dat zal zo'n firewall herkennen. Ergo; je krijgt nog steeds geen verbinding.
Glashelder schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:59:
Ik denk dat 95% van de bedrijven geen traffic filtering toepassen, maar gewoon een poort blokkeren. Heb je al eens een andere poort gebruikt?
Dan heb ik zeker altijd voor die 5% gewerkt :')

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 07-08-2007 11:00 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-03 14:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tenzij je een proxy client hebt, gaat RDP verkeer niet over een proxy, maar gewoon via de firewall/default route. Indien daar de RDP poort dicht staat kan kan je niets doen.

Als Systeembeheer niet weet hoe ze een poort in de firewall open moeten zetten, dan houd het een beetje op.

IIG helpen wij niet mee aan het omzeilen van policies zoals ook te lezen is in:
FAQ - Netwerken

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.