Toon posts:

zwart scherm met leadtek winfast 64 Mb videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder belde laatst met de mededeling dat haar computer het niet meer doet. Blijkt dat ze tijdens het werken met de computer 'zomaar' een zwart scherm krijgt. Het gebeurde steeds vaker. Reboot en ze kon er weer even tegen. Echter sinds vorig weekend wordt hij zwart tijdens het opstarten. Geheugencheque ed zie je nog maar zodra hij windows XP SP2 op wil start springt de monitor op zwart. No video input zeg maar.

Ik heb toen een andere monitor er aan gehangen. Zelfde probleem.

Vervolgens het ik mijn videokaart (Geforce 4 128 Mb) verwisselt met die van mijn moeder. Haar beeld deed het weer. Haar videokaart bij mij erin geschroeft. Mijn systeem doet het ook. Vreemd.... :? Lijkt erop dat de kaart en monitor niet stuk zijn. Is het software.....?

Daarna haar eigen kaart in haar PC geprikt en problem is back.

Ik weet het even niet meer. Ik heb gezocht op google, leadtek site en hiero.
Kan iemand me hiermee helpen?

Verwijderd

Pfft kan een driver probleem zijn maar kan ook hardware matig zijn dat er iets niet met de kaart goed zit, maar dat die een bepaalde tijd moet draaien (temp) etc...

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Drivers al eens opnieuw geinstalleerd?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:28:
Drivers al eens opnieuw geinstalleerd?
Hmmm... hoe doe ik dat als er geen beeld is? Mijn videokaart erin en dan installeren, moeders videokaart erin en opstarten?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:31:
[...]

Hmmm... hoe doe ik dat als er geen beeld is? Mijn videokaart erin en dan installeren, moeders videokaart erin en opstarten?
Safe mode proberen ;)

☻/
/▌
/ \

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geen beeld krijgen betekent niet gelijk dat er iets met de monitor of VGA kaart aan de hand is. Ik denk dat je moeder de refresh rate of resolutie aangepast heeft, die niet ondersteund wordt. Zoals Kixtart al zegt, in veilige modus starten en dan even aanpassen. Basic.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:42:
Geen beeld krijgen betekent niet gelijk dat er iets met de monitor of VGA kaart aan de hand is. Ik denk dat je moeder de refresh rate of resolutie aangepast heeft, die niet ondersteund wordt. Zoals Kixtart al zegt, in veilige modus starten en dan even aanpassen. Basic.
Mijn moeder :D ? Dan is het toch per ongeluk gebeurd. Maar ik zal voor de zeker even checken. Ik kom erop terug.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:42:
1) Instellingen in safe mode gecheck en mee gespeeld. Geen verbetering.
2) Ik heb de drivers verwijderd. Met reboot komt hij tot aan het inlogscherm en dan zwart beeld. Zonder drivers moet hij toch gewoon de VGA modus pakken?
3) Ik heb de beeldschermadapter verwijderd in safe mode, reboot en toen was het OK. PC uit en weer aan, problem is back.

Het vreemde vindt ik dat de kaart in mijn PC het wel doet en dat mijn kaart in haar PC het ook doet. Alleen haar kaart in haar PC doet het niet.

Any other option. I'm lost.

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
De kaart is gewoon kapot aan het gaan gast.

Geheugen is gaar, of GPU (cpu van videokaart) wordt te warm. Draait de koeler nog wel?

Anders voor paar euro's (10-15?) 2ehands kaartje kopen, je moeder gamed vast niet.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:13:
De kaart is gewoon kapot aan het gaan gast.

Geheugen is gaar, of GPU (cpu van videokaart) wordt te warm. Draait de koeler nog wel?

Anders voor paar euro's (10-15?) 2ehands kaartje kopen, je moeder gamed vast niet.
Ik denk dat ik het gevonden heb. Op de videokaart bevinden zich 2 elco's die op het kruis (boven) bol staan en een bruinige aanslag erop. Lijkt met niet OK.
Zijn dit nu de welbekende lekkende elco's?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat ik het gevonden heb. Op de videokaart bevinden zich 2 elco's die op het kruis (boven) bol staan en een bruinige aanslag erop. Lijkt met niet OK.
Zijn dit nu de welbekende lekkende elco's?
Dat kan inderdaad tot instabiele prestaties lijden, absoluut. Is niet goed, het veroorzaakt vaak spanningsdipjes/piekjes omdat het niet goed meer gereguleerd wordt.
Pagina: 1