Toon posts:

[all] Dvd maken met meerdere windows versies*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Het komt bij mij steeds vaker voor dat ik als ik een pc eventjes opnieuw moet installeren ergens ik soms niet de goede windows versie bij me heb. Ik maak gebruik van unattended cd'tjes inclusief driverpacks op mijn werk zo minimaal te houden. Het nadeel is dat ik voor iedere versie een aparte dvd heb. Wat ik nu wil gaan maken is 1 grote duallayer dvd, met daarop al mijn unattends.

Ik wil hiervoor graag een simple bootmenu maken waar ik kan kiezen welke versie ik wil installeren.
Mijn vraag is, zijn hier programma's voor? Kan ik een standaard bootable dvd achtige versie gebruiken van nero? Of zijn hier andere oplossingen voor. Ik weet er zelf erg weinig vanaf, vandaar dat ik jullie raadpleeg. Stel me niet teleur :9

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je eens beginnen met te vertellen welke zaken je zelf al uitgezocht hebt? Heb je al eens ergens op gezocht, en wat kwam je zoal tegen in die zoek tocht? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan, gekoekeld, maar ik kreeg alleen "hits"om win98 bootdisks te maken.
Tevens heb ik op het tweakers forum gezocht. Maar daar kwam ik bijna alleen dualboot problemen tegen. Ik heb zelf eigenlijk nog niks geprobeerd. Dit omdat ik dit eigenlijk vandaag af wil hebben, en ik totaal 2x duallayer heb liggen. Ik kan het dus maar 1x fout doen.

Vandaar mijn post hier, aangezien jullie de experts zijn op nouja... alles...

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 15:41
Is dit iets? Of misschien dit?

[ Voor 18% gewijzigd door Henri op 07-08-2007 10:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
He lijkt erop, ik ga het even proberen. Ik zal straks even opnieuw posten of het heeft gewerkt of niet.

-------
Ok,ik heb het geprobeerd, ik loop namelijk tegen een probleem aan. Ik kan een leuk menu'tje maken, en vanuit dat menu kan ik ook verschillende opties starten.
Ik weet alleen niet aan welke bestanden ik de keuzes moet koppelen.

Ik heb de optie om een ISO aan een knop te binden, bijv.

#########
# 1. Windows XP Home
# 2. Windows XP Prof
# 3. Windows XP Corp

Als je hier op 1 zou drukken zou de setup van home moeten beginnen. Maar dit werkt dus niet, ik krijg de melding: running spatie 0.bin, no emulation type image (RAW).

Ik denk dat dit komt omdat hij de image niet kan starten, of het bestand van een image niet kan laden. Misschien hebben jullie hier een optie voor?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 14:04 ]

Verwijderd

voor het bovenstaande heb ik zo geen oplossing, maar misschien kun je het op de volgende manier makkelijk testen?

menu en alles is klaar, en je wil het graag testen:
1) probeer het als een ***.iso te branden, dit kan met veel brand programma's, en zo kun je testen, zonder een dual-layer DVD te gebruiken.

2) als je je pc opnieuw opstart, zal deze je ***.iso natuurlijk niet kunnen lezen, maar als je VirtualPC (volgens mij gratis te downloaden van de Microsoft site) installeerd, kun je de ***.iso inladen, om te kijken of die het doet.

3) en als die het doet, kun je je ***.iso branden naar een DVD.

Nogmaals, ik weet niet of het werkt, maar het zou wel moeten kunnen, en zo hoef je ook niet bang te zijn dat je onnodig een dual-layer DVD naar de knoppen helpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dan kan je doen inderdaad. Op dit moment heb ik gewoon Vmware geinstalleerd, en daar de uiteindelijke ISO ingeladen. Dit werkt ook prima, behalve dan.. nouja dat het niet werkt.
Pagina: 1