Toon posts:

[2003] Netwerkprinter op de clients.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien echt een hele stomme vraag, maar ik kan het niet vinden. En krijg het eerlijk gezegd ook niet gevonden. :P

Ik heb een printserver daarop is een netwerk-printer geinstalleerd. Een client pc heeft die printer geinstalleerd staan onder het admin account. Gedaan via printer toevoegen > lokale printer > nieuwe poort maken > standart tcp-ip > ip-adres opgeven > etc.
Nu komt pietje aangelopen. Logt in. Geen printer. Logt weer uit want het is lunchpauze. Na de lunchpauze komt klaasje aangelopen. Logt in op het zelfde systeem. Ook geen printer beschikbaar. sinphje komt aangelopen, logt in als administrator en ziet daar die printer staan.

Nu voelt het heel stom om te vragen. 8)7 En het antwoord zal verdomt simpel zijn. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat pietje, klaasje en al die andere mensen toch die printer automatisch te zien krijgen?

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:50:
Ik heb een printserver daarop is een netwerk-printer geinstalleerd. Een client pc heeft die printer geinstalleerd staan onder het admin account. Gedaan via printer toevoegen > lokale printer > nieuwe poort maken > standart tcp-ip > ip-adres opgeven > etc.
Dit zul je dus onder sinphje hebben gedaan, niet??
Dit laaste wat je doet is eigenlijk niet goed, je maakt nu op de client-pc onder het (admin)account van sinphje een printershare aan direct naar de printer (buiten je printserver om dus).

Ik neem aan dat je bovenstaande actie ook op je printserver uit hebt gevoert... deze printershare heeft dus een naam, zeg PrinterShare1 op PrintServer1.

Wat je dus moet doen op de client (onder elke user die aanlogt), is ff run->start: \\PrintServer1\PrinterSahre1 en de netwerkprinter wordt gekoppelt

euh...ja

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Of je neemt het op in je logonscript dat automatisch de juiste printer wordt gemapped :)

Verwijderd

Topicstarter
Rfce. De printer is wel niet onder de naam sinphje (:P) toevoegt, maar onder het administrator account.
En inderdaad. Deze manier is om de printerserver heen, maar ook als ik m netjus via de server installeren/koppel gaat het fout. (bedoel dus de printerserver en dan verbinding maken met de printer)

Tuurlijk... Login script kan ook!!!!!! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 10:26 ]