Ik had hier ergens gelezen dat de Gf2gts niet zo goed is in 2d. Nogal onscherp ofzoiets zou het zijn in de hogere resoluties. Is dit al storend vanaf 1600x1200? En is dit net zo bij de MX? En is RADEON in 2D veel beter dan Gf2? Ik wil namelijk lekker 1600x1200 draaien en ook goede 3d-prestaties hebben. Wat is dan de beste keuze? Radeon is namelijk wel een stuk langzamer in de hogere resoluties bij de spellen.
Op zaterdag 10 februari 2001 00:29 schreef Sir_Mj het volgende:
Radeon is namelijk wel een stuk langzamer in de hogere resoluties bij de spellen.
Ja inderdaad, ik heb het net gelezen op sharkeyextreme.com... Hehe|:(.. Ik weet ook niet meer waar ik dat dan gehoord heb... Ik ga dan toch maar voor de Radeon...!
De gf 2 en dus ook de mx zijn inderdaad slechter in de 2d kwaliteit (helaas), bij sommige gevoelige monitoren merk je dat al bij 1024x768. heb zelf een gf 1 ddr / gf 2 mx / gf 2 gts en een tnt 2, allemaal hebben ze dit euvel. Een i740 of matrox geven een veel strakker 2d beeld.
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
Moet je maar es hier komen kijken, een geforce 2 gts, samen met een iiyama pro450.
Hoezo strak beeld op 1600x1200
Hoezo strak beeld op 1600x1200
ik heb hier een asus7700 op mijn 19inch samsung draaien. na deze topic te lezen heb ik even de wat hogere resoluties uit geprobeert [normaal 1280]
ik ben dit nu an het typen op 1600x1200. en het is bij mij gewoon strak hoor.
op 2048x1536 [ja dat trekt mn monitor :7] is het beeld nog scherp... ik zie geen afname en de [piepkleine] lettertjes zijn gewoon leesbaar. alleen..... hij draait dan wel op 60hrz. want ik heb dan wel een goed beeldscherm.... maar ik heb er geen 2000,- aan uitgegeven.
ik zou nou voor die prijzen die er nu zijn sowiezo een radeon 64mb kopen ipv een GF2-GTS omdat hij op 32bit gewoon sneller is op hogere resoluties. en op lagere resoluties merk je toch nix van het verschil tussen 100 en 110 frames. en wie weet is de beeldkwaliteit nog beter....
op 2048x1536 [ja dat trekt mn monitor :7] is het beeld nog scherp... ik zie geen afname en de [piepkleine] lettertjes zijn gewoon leesbaar. alleen..... hij draait dan wel op 60hrz. want ik heb dan wel een goed beeldscherm.... maar ik heb er geen 2000,- aan uitgegeven.
ik zou nou voor die prijzen die er nu zijn sowiezo een radeon 64mb kopen ipv een GF2-GTS omdat hij op 32bit gewoon sneller is op hogere resoluties. en op lagere resoluties merk je toch nix van het verschil tussen 100 en 110 frames. en wie weet is de beeldkwaliteit nog beter....
Verwijderd
Ik wil graag het volgende nog toevoegen:
de 2d kwaliteit is ook afhankelijk van de detonators:
6-serie det.: strak beeld
7-serie det: vooralsnog blurry in de hoeken van t scherm
de 2d kwaliteit is ook afhankelijk van de detonators:
6-serie det.: strak beeld
7-serie det: vooralsnog blurry in de hoeken van t scherm
tis ook compleet opgeblazen dat 2d kwaliteit gedoe. als een een of andere expert zegt dat het minder scherp is denke de mense dat meteen te extreem. je ziet echt geen wazen over het scherm met een geforce. tziet er allemaal normaal uit, gewoon goed dusOp zaterdag 10 februari 2001 08:30 schreef slacksoff het volgende:
ik heb hier een asus7700 op mijn 19inch samsung draaien. na deze topic te lezen heb ik even de wat hogere resoluties uit geprobeert [normaal 1280]
psies! ze zijn heus niet helemaal gek geworden. ze brengen heus geen videokaart uit die gewoon verrot is op 2d.
je kunt het zo zien.
1600x1200x32bit kwaliteit
g-force2 8
radeon 8.5
matrox 9
het is allemaal meer dan voldoende. dat de radeon betere 2d zou hebben zegt niet dat die van een g-force slecht is.
alleen vind ik van die gf2-ultra's toch sneu dat je met zon dure videokart nog geen betere beeldkwaliteit hebt. je zou toch denken dat ze met die 1500,- die ze per kaart vragen de boel toch wel wat scherper kunnen tweaken ofzow.
je kunt het zo zien.
1600x1200x32bit kwaliteit
g-force2 8
radeon 8.5
matrox 9
het is allemaal meer dan voldoende. dat de radeon betere 2d zou hebben zegt niet dat die van een g-force slecht is.
alleen vind ik van die gf2-ultra's toch sneu dat je met zon dure videokart nog geen betere beeldkwaliteit hebt. je zou toch denken dat ze met die 1500,- die ze per kaart vragen de boel toch wel wat scherper kunnen tweaken ofzow.
Verwijderd
Geplaatst door _JGC_ - zaterdag 10 februari 2001 10:59
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.savagenews.com/articles/hardware/video/axle/gf2mx2dproblemsfix/gf2mx2dproblemsfix.html
2d licht vnl aan fabrikant zelf. Ati en Matrox maken toch zelf hun kaarten.
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.savagenews.com/articles/hardware/video/axle/gf2mx2dproblemsfix/gf2mx2dproblemsfix.html
2d licht vnl aan fabrikant zelf. Ati en Matrox maken toch zelf hun kaarten.
Pagina: 1