Toon posts:

Windows 2003 users aanloggen op domain als DC offline is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

is er een manier waarop je users kan laten aanloggen op een domain als de domain controller nog offline is?

De bedoeling hierachter is als volgt, ik wil een netwerk bouwen waar ik met een 'Magic Packet' dus via WOL(Wake On Lan)mijn domain controller wil online brengen waarna ik dan het domain ga joinen. Stel ik heb dus gewoon een pc(mijn HTPC)die windows xp professional draait en mijn fileserver die windows 2003 draait. De PC die altijd eerst wordt opgestart is dus de windows xp computer, maar die kan de windows 2003 PC natuurlijk niet zien als hij niet gestart is. Ik moet dus een manier hebben om eigenlijk mijn domain al te joinen voor die windows 2003 server online is?

Ik hoor het wel als jullie hiervoor een oplossing hebben,

mvg,

TDN

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je kan je computer lokaal aanmelden, pakketje versturen en vervolgens als de DC in de lucht is, je XP machine afmelden en vervolgens in het domein aanmelden. Lijkt mij de meest simpele oplossing.

edit: dit zou je ook eens kunnen testen: Cached domain logon information

[ Voor 17% gewijzigd door sh4d0wman op 07-08-2007 08:47 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Domain joinen heeft in de Windows termen een hele andere betekenis dan de betekenis die jij er aan lijkt te geven - het joinen van het domain is het 'lid maken van', met joinen lijkt jij het 'aanmelden' te bedoelen? :)

In ieder geval - op zich is wat jij zegt geen probleem, Windows cached normaal gesproken de logon credentials en je zal dus gewoon kunnen aanmelden als je DC offline is :)

Verwijderd

Je zal gewoon kunnen inloggen, maar als je een logon script hebt wordt dit normaal niet uitgevoerd en toegang tot ergens in het netwerk zal je volgens mij nie direct hebben (tenzij je nog es opnieuw aanmeldt eens je DC online is).

Verwijderd

Topicstarter
Damn jullie zijn echt wel retesnel met antwoorden, many thnx alvast:)

Enne ja dat is wat ik bedoel, ik wil mij op het domain aanmelden als de DC nog offline is(sorry als ik het slecht verwoord had). Ik heb al even gekeken naar deze link,

interactive Logon

je kan dus inderdaad wel inloggen op een domain als de DC offline is, maar de vraag die ik dan nog heb is, werken de shares dan ook. Stel dat ik dus kan inloggen op mijn domain via mijn windows xp machine(omdat mijn login credentials cached zijn), en ik stuur dat WOL pakketje en laat mijn fileserver(die dus ook mijn DC is)online komen, heb ik dan ook verbinding met de aangemaakte shares op mijn fileserver?

Zoals je ziet, alle vragen die ik stel zijn in toekomende tijd, ik moet alles dus nog opzetten, wil gewoon goed voorbereid zijn(morgen begin ik eraan, dus alle advies op voorhand is welkom).

Maar het ziet er alvast veelbelovend uit als ik het zo hoor...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Misschien moet je wat minder vragen stellen en wat meer zelf uitzoeken.

Als je de shares via een script of policy mapt krijg je deze alleen op het moment dat het uitgevoerd wordt (met een offline DC dus niet....). Heb je ze keihard in je profile staan dan ja. Maar wat heeft het voor nut om je shares te zien als je van te voren al weet dat de fileserver uit staat.... (ze zullen dan allemaal in disconnected state staan...)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zo arrogant, maakt het nu echt zoveel uit als ik hier een vraag stel? Je ziet mij hier toch niet vragen, 'hoe maak ik een domain aan, hoe installeer ik windows 2003, hoe gebruik ik active directory, hoe maak ik shares aan, etc, ...' dus ik heb zelf al wel een en ander uitgezocht, dit was gewoon een kleine aanvulling op die ene zaak waar ik nog wakker van lag en dit is nu door jou ook beantwoord dus dankjewel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:02:
Waarom zo arrogant, maakt het nu echt zoveel uit als ik hier een vraag stel?
Nou, zo heel gek is het natuurlijk niet dat je geen shares kan mappen als je de server nog uit hebt staan ;)
Een resource die nog niet online is kan je immers niet mappen, da's vrij logisch en ik denk dat ie dat ook bedoelt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1