[2003] User laten in loggen op win2003 zonder admin rights

Pagina: 1
Acties:

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50
Ik ben all een paar dagen bezig om er achter te komen hoe je een User kan laten inloggen op een Windows 2003 server zonder dat die administrator rights heeft.

Ik heb gegoogled en hier op tweakers gezocht maar ik kan het niet vinden. Naar alle waarschijnlijkheid zal het er wel staat maar ik kan niet de goede worden vinden om het op te zoeken.

Ik zal nog even schetsen wat mij bedoeling is van dit. Ik beheer de server maar als ik er niet ben moet een ander nog wel een paar apps kunnen besturen die op de server draait en de pc kunnen rebooten.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

log on locally recht geven en waarschijnlijk nog wat extra rechten om bijvoorbeeld de server te mogen rebooten.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Kan me vergissen, maar is voor de server rebooten niet admin rechten nodig?
het lijkt me handiger om voor jezelf een Remote Access te geven als er echt stront aan de knikker is, neem aan dat de server maar zeer slechts herstart moet worden (zou in ieder geval wel zo moeten zijn).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• AndreStarTrek
Zou je me iets meer kunnen vertellen. Ik heb heel "Active Directory Users and Computers" door zocht maar ik zie het volgens mij over het hoofd.

• AndreStarTrek
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 07:58:
Kan me vergissen, maar is voor de server rebooten niet admin rechten nodig?
het lijkt me handiger om voor jezelf een Remote Access te geven als er echt stront aan de knikker is, neem aan dat de server maar zeer slechts herstart moet worden (zou in ieder geval wel zo moeten zijn).
Dat doe ik ook maar ik zit natuurlijk niet altijd achter een computer.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

AndreStarTrek schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:01:
[...]

Dat doe ik ook maar ik zit natuurlijk niet altijd achter een computer.
Maar hangt de server dan ook echt want je kan wel een hoop regelen met delegation of control in samenwerking met scripts, als er een process of een app onderuit gaat kan je het ook op die manier laten restarten door een power user.

Ik denk zelfs dat je een reboot ook wel kan scripten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• AndreStarTrek
Voor ik het vergeet de server draait domain controller.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Moet volgens mij via een policy aan te passen zijn lijkt mij.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet dan inderdaad via de Default Domain Controller Policy (of een andere policy die je op DC's laat toepassen) gebruikers het recht geven voor een interactive local logon, als je begint met de default domain controller policy te openen en eens rond te kijken onder de hardware tak moet je een en ander tegen komen :)

• AndreStarTrek
Ok dat is gelukt alleen nou kan in niet meer via remote destop local inloggen terwijl die gebruiker wel tot die groep behoort 8)7

• AndreStarTrek
Ok dat werkt weer, op een of andere manier was de remote desktop groep uit de remote desktop policy gegaan. Groep weer toegevoegd en het werkte weer.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1