netwerkkaart niet aktief bij afsluiten PC

Pagina: 1
Acties:

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 09:34
Hallo allemaal,

Ik heb dit systeem: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007
met daarin dus:
mobo: Gigabyte GA-965P-DS3
Netwerkkaart (NIC): Marvell Yukon 88e8056 pci (onboard)

Ik ben bezig om Wake-On-Lan (WOL) te gaan gebruiken. Hiervoor moet de netwerk kaart actief blijven (knipperende lampjes) als de pc uitgezet wordt.

Wanneer ik de PC met de aan-uit knop uitzet (knop 4 seconden ingedrukt houden) dan blijft de NIC actief. (en werkt WOL!)
Sluit ik echter de pc af via het startmenu van windows dan blijft de NIC NIET actief (en kan ik geen WOL gebruiken) Het ziet er dus naar uit dat windows (in dit geval windows XP Pro Sp2) er voor zorgt dat de netwerkkaart uitgezet wordt. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Ik moet nu alsnog naar boven lopen :(

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Via apparaatbeheer even de eigenschappen van je netwerkkaart openen.
Onder het tabblad advanced van de eigenschappen vind je bij sommige netwerkkaarten een optie om WOL aan en uit te zetten. (bij mijne wel iig, een nVidia onboard geval)

Windows neemt zo ongeveer alle BIOS functies over, vandaar dat WOL uit gaat zodra Windows gestart is.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 07-08-2007 07:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kuwerti
ehh, wol staat aan in de egenschappen van de netwerkkaart want wanneer ik de pc met de power-knop uit zet dan werkt het gewoon. Het probleem is dat als ik windows 'netjes' afsluit de power op de NIC er ook af gaat. Ik zal thuis nog een kijken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kuwerti schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:21:
ehh, wol staat aan in de egenschappen van de netwerkkaart want wanneer ik de pc met de power-knop uit zet dan werkt het gewoon. Het probleem is dat als ik windows 'netjes' afsluit de power op de NIC er ook af gaat. Ik zal thuis nog een kijken.
Ik heb hier voor een Marvell Gigabit NIC meerdere opties voor WOL bij de eigenschappen staan. Je kan inderdaad op zn minst even kijken :).

• kuwerti
Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:40:
[...]

Ik heb hier voor een Marvell Gigabit NIC meerdere opties voor WOL bij de eigenschappen staan. Je kan inderdaad op zn minst even kijken :).
ja, ja dat weet ik wel :*) de optie bij mij staat op "magic packets" only. Dat moet dus goed zijn.
Ik zie verder GEEN opties stan die mijn fenomeen kunnen verklaren. 8)7
Gebruik jij ook WOL? en: als je windows afsluit zie je dan toch nog lampjes knipperen bij de lan-aansluiting?