Western Digital Passport Portable black, USB 2.0 broken?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik ben aan het rondreizen en voor mijn foto/videobackup heb ik een western digital passport portable 120 gb harddisk 2.5 inch backup schijf. hij werkte alle tijd perfect op hi speed usb, maar sinds sydney werkt ie opeens alleen nog maar op 1.1 usb speed. knap waardeloos want nu duurt het 1.5 uur om 4 gb aan foto/video te backupen + dat ik bang ben dat de schijf straks opeens helemaal ophoud.

ik heb zitten googlen maar vindt niks over dit probleem, wel stroomproblemen, maar dat is het niet. (omdat hij in sydney 2 weken wel goed gewerkt heeft). ik heb het idee dat het komt omdat ik hem niet veilig heb afgesloten. Ik heb verder op deze site van western digital het volgende programma gevonden:

http://wdc.custhelp.com/c...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

een diagnostic ding, probleem is alleen dat ik hem in administrator mode moet uitvoeren en dat kan niet in de internetcafe's die ik hier tegenkom (nieuw zeeland). heeft iemand een idee waar het probleem ligt en hoe ik het kan oplossen?

tnx!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb je al uitgesloten dat het probleem bij de betreffende PC(s) in Sydney ligt?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

(Let op, argumenten ala "Hij deed het eerst wel" snijden geen hout).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tennisbal
kalizec schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:59:
Heb je al uitgesloten dat het probleem bij de betreffende PC(s) in Sydney ligt?
Zo ja, hoe heb je dat gedaan?

(Let op, argumenten ala "Hij deed het eerst wel" snijden geen hout).
hij werkt uiteraard bij meerdere internetcafe's niet op hispeed usb. heel vreemd, alsof de usb interface kapot is oid. geen idee wat ik eraan moet doen?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 10:32
tennisbal schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:21:
[...]

hij werkt uiteraard bij meerdere internetcafe's niet op hispeed usb. heel vreemd, alsof de usb interface kapot is oid. geen idee wat ik eraan moet doen?
Het kabeltje is niet toevallig kapot? (bij mij wilt hij een kapot kabeltje wel is als een 1.1 kabeltje zien).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Tennisbal
DexterBelgium schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:08:
[...]

Het kabeltje is niet toevallig kapot? (bij mij wilt hij een kapot kabeltje wel is als een 1.1 kabeltje zien).
dat is misschien wel het probleem, zou het een standaard usb kabel zijn of moet ik een nieuwe halen bij de winkel?