[XP] via vt 133 2 verschillende bsods*

Pagina: 1
Acties:

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
goede avond,

ik heb van me oom een reparatie computer liggen maar ik kom er echt niet uit heb al meerdere forums gelezen.maar eerst het probleem.

windows stond op de hd maar viel telkens uit heel vreemd, ik dacht bij begin aan hitte dus wou he schoon maken.maar de hitte was het niet.

dus ik wou een clean install doen opde hd maar als win xp de bestanden gelaad heeft krijg ik een b sod (page fault in nonpage area)uit forums blijkt dat het de geheugen is ik had gelukkig nog een systeem staa me sd ram,
dus 1 bankje er in gezet waar ik mem test op gedraait had 14 uur lang zonder fouten.maar dan krijg ik de volgende fout melding.(bad_pool_caller)dat blijkt ook geheugen te zijn heb nog een nieuw bankje getest van kingston daar heb ik het zelfde probleem mee.

ik heb ook een paar keer een cmos gedaan maar werkte ook niet.

dus ik wou het oplossen in windows zelf te debuggen maar nu krijg ik na de bios een fout melding no cltdr geloof ik.

heb ook een andere hdd geprobeert maar precies het zelfde.ook beide fout meldingen.

heb de printer port in de bios uitgezet en ook het geluid.had ook gelezen dat het daar aan kon leggen.

de systeem bestaat uit.

via vt133 mobo
256 mb pc133/kinston of dance elec/of ibm
280 watt voeding
dvd speler
hdd maxtor 30 gb /maxtor 80 gb (nieuw)werkt ook niet

ik ben ten einde raad,hopen dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin even met je verhaal wat te structureren en her en der wat hoofdletters e.d. te gebruiken, je verhaal leest nu heel lastig :)

In ieder geval - je geheugen test je met bijvoorbeeld memtest86 ([google=memtest86]) dus begin daar eens mee? :)

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10-2025
Sorry voor de spelling.Het was laat dus maar ff snel getypt,
Heb het nu opgelost door een andere mobo te plaatsen en het was over de problemen.

alsnog bedankt voor jullie tijd. :9