Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Correcte instellingen vuurmuur

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 19:05
Als ik voorheen Zonealarm gebruikte hield ik m'n gehele LAN altijd in de 'internet zone' en bestempelde ik m'n individuele PC's als 'trusted'. Dit in de veronderstelling dat ik het internet, dat binnenkomt over dezelfde router, op deze manier lekker buiten hield.

Om naar 1 overkoepelend Internet Security pakket over te gaan staat nu Kaspersky geïnstalleerd (de suite versie van Zonealarm 7 bleek nogal buggy en problematisch), echter de logica achter de configuratiemogelijkheden ontbreekt mij...er staat bij default een Internet Zone, het subnet van mijn lokaal netwerk wordt gedetecteerd en deze moet ik wel, om onderling toegang te hebben, op trusted zetten. Dit heeft echter toch gewoon tot gevolg dat het internet ook 'trusted' wordt? Dit komt immers toch over mijn router die deel uitmaakt van hetzelde lokale netwerk?

Kaspersky lijkt mij niet toe te staan om individuele IP-adressen te 'labelen', bij manueel toevoegen maakt het pakket melding van 'duplicate entries' daar het subnet reeds vermeld staat.

Ik zal wel iets volledig misvatten, bij voorbaat dank voor enig inzicht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door retspan op 07-08-2007 01:26 ]