Japanse karakters in Winamp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb wat Japanse muziek die ik graag in Winamp op een normale manier kunnen afspelen. Ik gebruik nog Winamp 2, omdat ik al die media library functionaliteit maar overbodig vind en gewend ben aan deze oude vertrouwde speler. Mijn OS is Windows XP. Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er twee mogelijkheden:
  1. De default taal voor non-unicode programma's op Japans zetten. --> Niet echt een optie, want ik wil niet dat andere programma's standaard de Japanse character set gebruiken.
  2. Het progje Applocale van Microsoft gebruiken. Hiermee kun je voor non-unicode programma's aangeven in welke taal te draaien, waaronder Japans.
Nu heb ik dat Applocale geïnstalleerd, maar het werkt nog niet niet helemaal. In eerste instantie laat mijn playlist nu netjes alle Japanse karakters zien. Zodra ik echter zo'n nummer aanklik om hem af te spelen krijg ik weer wat gescramblede meuk te zien als de titel van het nummer, zelfs na een restart van Winamp. Het werkt dus een beetje half. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb ook Winamp op mijn PC, welliswaar 5, maar ook volledig gestript. Dus geen Media Library :)
Die vink je gewoon uit mij de installatie!

Misschien is dat een optie?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Met ^^.
Winamp 5 hoef je niet met alle meuk die er later bijgekomen is te installeren. En ziet er dan hetzelfde uit als 2, met dezelfde functionaliteiten én betere ondersteuning voor 'exotische' lettertypen...
* Jester-NL luistert probleemloos Russische tracks in Winamp 5

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

winamp 5 is inderdaad dé oplossing. Sinds enkele versies heeft winamp5 interne unicode support gekregen waardoor Japanse tekens correct weergegeven worden, zelfs al heeft windows hier geen ondersteuning voor.
Maar als je de unicode-codering van windows niet op Japans zet, heb je dan ook geen problemen met het weergeven van de bestandsnamen zelf?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb de Japanse Global IME geinstalled en die extra character sets, en daarmee werken Japanse karakters in Explorer prima, zonder ellende dat je Yen-tekens krijgt ipv slashes en zo. Maar toch Winamp 5 maar even proberen dan. Blijft die versie als je qua functionaliteit het tot Winamp 2 functionaliteit beperkt ook nog zo lekker licht?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

De laatste keer dat ik een volledig uitgeklede versie van Winamp 5 Lite probeerde gebruikte ik minder resources dan Winamp 2.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

Kijk eens naar foobar2000:

http://www.foobar2000.org/

Lekker simpel, geen bloatware zoals winamp 5 en full unicode support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Boeboe schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:56:
winamp 5 is inderdaad dé oplossing. Sinds enkele versies heeft winamp5 interne unicode support gekregen waardoor Japanse tekens correct weergegeven worden, zelfs al heeft windows hier geen ondersteuning voor.
Moet je hier nog dingen voor instellen? Ik krijg namelijk nog steeds gescramblede titels in m'n playlist nu ik Winamp 5 heb geinstalled. Ook als ik MS Mincho als font voor m'n playlist instel, of Winamp helemaal op Japans instel (de menu's zijn dan enkel in het Japans). Overigens is het wel een opluchting dat m'n oude Winamp 2 skin nog werkt. :+

Overigens slaat 'ie sommige nummers met Japanse karakters in m'n playlist gewoon over, terwijl 'ie andere wel afspeelt. Niet echt een verbetering dus tot heden. :P

edit: Het lijkt nu te werken wanneer ik ID3v2 tags met de hand toevoeg en daarin de correcte Japanse titels zet. Dit kan overigens ook niet in Winamp zelf, omdat 'ie van de gescramblede files zegt dat het read-only files zijn. Pfff... :P

edit2: Nog een laatste probleem (het kan ook nooit helemaal goed gaan natuurlijk): Ik krijg nog geen Japanse karakters in die scrollende balk, in hetzelfde gedeelte waar je ook je volume, etc in kunt vullen. Ook aan Windows Live Messenger wordt dit verkeerd doorgegeven. Ik heb het idee dat deze de ID3v1 tags pakken. Als iemand nog enig idee heeft hoe dit te verhelpen, dan ben ik helemaal blij. :)

edit3: De ticker laat het nu ook zien, door onder Classic Skins in de Preferences "Used skinned font for main window title display" uit te vinken. Nu alleen nog werkend krijgen in Messenger (waar nog vraagtekens staan)... :P

edit4: Okay, ik heb nu eindelijk alles werkend. :D Deze plugin werkt met Unicode, Toaster wilde dat nog niet doen. Duurde even, maar dan heb je ook wat. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Captain N op 07-08-2007 17:56 ]

Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1