Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Die vink je gewoon uit mij de installatie!
Misschien is dat een optie?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Winamp 5 hoef je niet met alle meuk die er later bijgekomen is te installeren. En ziet er dan hetzelfde uit als 2, met dezelfde functionaliteiten én betere ondersteuning voor 'exotische' lettertypen...
* Jester-NL luistert probleemloos Russische tracks in Winamp 5
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Verwijderd
Maar als je de unicode-codering van windows niet op Japans zet, heb je dan ook geen problemen met het weergeven van de bestandsnamen zelf?
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
http://www.foobar2000.org/
Lekker simpel, geen bloatware zoals winamp 5 en full unicode support.
Moet je hier nog dingen voor instellen? Ik krijg namelijk nog steeds gescramblede titels in m'n playlist nu ik Winamp 5 heb geinstalled. Ook als ik MS Mincho als font voor m'n playlist instel, of Winamp helemaal op Japans instel (de menu's zijn dan enkel in het Japans). Overigens is het wel een opluchting dat m'n oude Winamp 2 skin nog werkt.Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:56:
winamp 5 is inderdaad dé oplossing. Sinds enkele versies heeft winamp5 interne unicode support gekregen waardoor Japanse tekens correct weergegeven worden, zelfs al heeft windows hier geen ondersteuning voor.
Overigens slaat 'ie sommige nummers met Japanse karakters in m'n playlist gewoon over, terwijl 'ie andere wel afspeelt. Niet echt een verbetering dus tot heden.
edit: Het lijkt nu te werken wanneer ik ID3v2 tags met de hand toevoeg en daarin de correcte Japanse titels zet. Dit kan overigens ook niet in Winamp zelf, omdat 'ie van de gescramblede files zegt dat het read-only files zijn. Pfff...
edit2: Nog een laatste probleem (het kan ook nooit helemaal goed gaan natuurlijk): Ik krijg nog geen Japanse karakters in die scrollende balk, in hetzelfde gedeelte waar je ook je volume, etc in kunt vullen. Ook aan Windows Live Messenger wordt dit verkeerd doorgegeven. Ik heb het idee dat deze de ID3v1 tags pakken. Als iemand nog enig idee heeft hoe dit te verhelpen, dan ben ik helemaal blij.
edit3: De ticker laat het nu ook zien, door onder Classic Skins in de Preferences "Used skinned font for main window title display" uit te vinken. Nu alleen nog werkend krijgen in Messenger (waar nog vraagtekens staan)...
edit4: Okay, ik heb nu eindelijk alles werkend.
[ Voor 51% gewijzigd door Captain N op 07-08-2007 17:56 ]
Mijn foto's op Flickr.