Fonts in Outlook zien er niet uit zoals ik zou willen

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik zit al jarenlang met het volgende.....

Het probleem is dat als ik in Outlook Express 6 een email schrijf dat dan de fonts er niet uitzien zoals ik wil, dat komt door mijn instellingen in Internet Explorer.

Voorbeeld:
Als ik zit te typen dan ziet de email er voor mij uit als Times New Roman fontgrootte 10, maar het is de bedoeling dat het verstuurd wordt als Arial 12. Hoe kan ik de fonts in Outlook er uit laten zien zoals ik ze wil?

Het blijkt allemaal te komen door mijn persoonlijke instellingen in Internet Explorer 6.

Ik heb in Internet Explorer 6 met Windows XP de toegankelijkheidsopties als volgt ingesteld:

- In webpagina's opgegeven kleuren negeren
- In webpagina's opgegeven lettertypestijlen negeren
- In webpagina's opgegeven tekengrootten negeren

Hierdoor heeft het beeld voor mij een prettig rustig lichtgrijs beeld.

Hoe los ik dit probleem op, uiteraard zonder steeds die instellingen te moeten veranderen van Internet Explorer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over email clients horen thuis in Officesuites en -software en niet in Windows Clients - ik ga je topic dan ook even verplaatsen :)

Vertel nog eens even welke Outlook versie het hier over gaat :)

Windows Clients >> Officesuites en -software

• infobot
Vertel nog eens even welke Outlook versie het hier over gaat?
Het gaat om Outlook Express 6.

Ik heb ook opgemerkt dat ik geen enkele andere font kan krijgen in Outlook, wat ik ook doe. Tenzij ik natuurlijk die 3 instellingen verander in Internet explorer, maar dat is iets wat ik niet wil. Ik krijg altijd Times New Roman.

[ Voor 4% gewijzigd door infobot op 08-08-2007 22:06 ]

• infobot
Weet iemand nog iets? Geen alledaags probleem neem ik aan.

Het gaat om Outlook Express 6.

Ik heb ook opgemerkt dat ik geen enkele andere font kan krijgen in Outlook, wat ik ook doe. Tenzij ik natuurlijk die 3 instellingen verander in Internet explorer, maar dat is iets wat ik niet wil. Ik krijg altijd Times New Roman.

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

Met die instellingen gebruikt Outlook Express waarschijnlijk ook het standaardfont dat Internet Explorer gebruikt voor het weergeven van niet-opgemaakte websites (en dus waarschijnlijk ook e-mail berichten).
Omdat ik geen Windows XP meer gebruik weet ik niet precies waar dit font aan te passen is, maar met een beetje zoekwerk zal je een heel eind komen. (Edit: Deze instelling is in Internet Explorer aan te passen, zoveel kan ik je nog wel vertellen)

Houd er daarnaast wel rekening mee dat, naar ik aanneem, de e-mail als Plain Text (dus zonder opmaak) verstuurd wordt. Je hebt het er in de TS over dat je de mail als Arial 12pt wilt versturen; dit gaat met een Plain Text e-mailbericht niet lukken, omdat de ontvanger aan zijn kant beslist in welk font de e-mail getoond wordt.

Je kunt in Outlook Express (of in de 'gewone' Outlook) ervoor kiezen om een e-mail bericht als HTML bestand te verzenden. Op deze manier kan je het font wel instellen, maar houd er rekening mee dat lang niet iedereen een HTML e-mail kan / wilt ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Duroth op 10-08-2007 21:01 ]

• infobot
Duroth]:
Met die instellingen gebruikt Outlook Express waarschijnlijk ook het standaardfont dat Internet Explorer gebruikt voor het weergeven van niet-opgemaakte websites (en dus waarschijnlijk ook e-mail berichten).
(Edit: Deze instelling is in Internet Explorer aan te passen, zoveel kan ik je nog wel vertellen)
In internet explorer kan ik op de volgende plaats lettertypen aangeven:
Extra \ internet-opties \ algemeen \ lettertypen.

Daar staat het volgende te lezen:
De lettertypen die u hier selecteert, worden gebruikt op pagina's waarvoor geen lettertype is aangegeven.

Ik heb daar nu de volgende instellingen:
Taalscript: Latin-gebaseerd
Lettertype voor webpagina's: arial
Lettertype voor normale tekst: Courier New.
Ik heb bij 'lettertype voor normale tekst' slechts de keuze uit Courier New en Lucida Console bij wat voor instellingen dan ook.
Pagina: 1