Ik heb een vaag probleem. Een tijdje geleden besloot ik om een linux router in elkaar te knutselen, omdat de US Robotics router vaak dood valt vanwege torrentverbindingen die hij niet de baas kan. Zo gezegd zo gedaan. Linux router werkend gekregen, allemaal zonder problemen. Daarna de USR router op aangesloten en hem in switch mode gezet door DHCP uit te schakelen. Prima. Iedereen kreeg ip adressen, zowel wireless als met de kabel. Dus alles was in orde, dacht ik. Nu is het probleem dat de mensen die wireless verbinding hebben een reset om de 2-3 uur krijgen. De verbinding valt even weg, en door te repairen krijgen ze weer een IP adres en alles werkt weer. Ik en iemand anders zitten met wired aangesloten. Voor zover ik heb kunnen opmerken gebeurt er niks met mijn verbinding. Het lijkt er dus op dat dit alleen wireless gerelateerd is, maar helemaal zeker ben ik er niet van.
De router heeft nooit problemen gehad met wireless verbindingen toen de router nog op zichzelf opereerde (alleen wanneer de router er dus zelf uitklapte).
Ik durf ook nog niet te zeggen of voor iedereen de wireless verbinding er tegelijk uitklapt, of dat het random bij personen gebeurt. Dit moet ik nog uitzoeken.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn? Firmware enzo is ook geupdate naar de laatste versie.
De router heeft nooit problemen gehad met wireless verbindingen toen de router nog op zichzelf opereerde (alleen wanneer de router er dus zelf uitklapte).
Ik durf ook nog niet te zeggen of voor iedereen de wireless verbinding er tegelijk uitklapt, of dat het random bij personen gebeurt. Dit moet ik nog uitzoeken.
Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn? Firmware enzo is ook geupdate naar de laatste versie.