Toon posts:

drives check: no drives found?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
eve een lang verhaal om het een beetje duidelik te maken

Ik heb voor het eerst een pc in elkaar gezet met deze onderdelen:

-Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300
-Microsoft Windows Vista Home Premium
-Asus M2N-SLI Deluxe
-AMD Athlon 64 X2 5600+
-Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB (SP2504C)
-Samsung SHS183A 18x (sata)
-Point of view geforce 86 gt

Het in elkaar zetten van deze pc ging wel goed en
het eerste keer opstarten ging ook goed, de geheugen, HD en cd-driver werden allemaal gevonden bij de 'systemcheck'die altijd in het begin gedaan wordt(nadat de moederbord opgestart wordt).

omdat ik er nog geen windows had opstaan vroeg de moederbord dus om een cd met een OS.
zodoende heb ik de windows vista premium cd ingedaan en geinstalleerd tot op een zeker punt.
want nadat de bestanden waren uitgepakt en geinstalleerd starte de computer opnieuw op om daarna verder te gaan met de installatie.

het eerste wat me opviel was dat in het begin de systeemcheck niet voltooid word, want hij geeft aan bij de check: no drives found.
maar hij ging wel verder en de windows laadbalk zag ik op mijn scherm. En een fractie van een seconde zag ik een blauw scherm en de pc startte opnieuw op. en dit doet ie telkens weer als ik hem probeer op te starten

heb een paar keer vista opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet. ik krijg bij het opstarten een scherm waarin staat dat er hardware of software problemen zijn en ik kan kiezen om normaal of in veilige modus op te starten enz.

Ik dacht dus dat het voornamelijk kwam om dat ie de drives niet kan vinden in de systeemcheck waar vista op geinstalleerd is en daarom kan ie niet verder denk ik.

Ik heb eve gecontroleerd in de bios, maar hier heeft hij de HD wel gevonden. maar toch vind hij em als ie opstart niet want hij zegt telkens:
drives check: no drives found.

Nu heb ik geprobeerd om xp te installeren, maar hier komt hij niet eens tot het formateren van de HD. Hier geeft ie een scherm aan waar in staat om de HD te controleren met 'DSkCHK'

Nu kan ik vista en xp dus niet installeren.

Weet iemand hoe dat zou komen?

ligt het aan de moederbord of de HD?

Of is het toch de software dat niet deugt?

alvast bedankt,

Y_B_H

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Kijk eens naar je Boot Priority, misschien staat dat niet goed in je bios !
Even je goeie schijf selecteren dat ie daar van moet booten, dan zou het wel goed moeten gaan !
Denk dat het dat is ! Let's Give It A Try :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Drivers installeren van je HDD controller (IDE of SATA) door op F6 te drukken tijdens de installatie van Windows XP/Vista.

Verwijderd

Topicstarter
CDAAbeltje schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:30:
Kijk eens naar je Boot Priority, misschien staat dat niet goed in je bios !
Even je goeie schijf selecteren dat ie daar van moet booten, dan zou het wel goed moeten gaan !
Denk dat het dat is ! Let's Give It A Try :)
Dit heb ik geprobeerd d8 eerst ook dat het daar aan lag, maar dit hielp niet.
het vreemde is dat die systeem check na het opstarten van de moederbord niks vind terwijl de HD wel in de bios zit.
Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:00:
Drivers installeren van je HDD controller (IDE of SATA) door op F6 te drukken tijdens de installatie van Windows XP/Vista.
Dit zal ik even proberen, maar waar kan ik de driver van de HDD controller vinden? op de moederbord cd?

en op welk moment moet ik F6 drukken? gelijk in het begin of bij het laden van de bestanden?

bedankt voor jullie adviezen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 02:19:
[...]
Dit zal ik even proberen, maar waar kan ik de driver van de HDD controller vinden? op de moederbord cd?

en op welk moment moet ik F6 drukken? gelijk in het begin of bij het laden van de bestanden?
Je moet de drivers eerst op een Floppy Disk zetten en deze gebruik je tijdens de installatie bij de vraag van Windows of je een stuurapparaat van derden wilt installeren.

ARME AOW’er

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

De drivers staan op de website van de controller fabrikant.

Als je Vista installeerd, en je zit in het menu waar je een HDD kunt selecteren waar je windows op wilt zetten, selecteer dan de schijf, klik op Station Opties, en selecteer Stuurprogramma Laden.

Bij XP word er onderaan aangegeven wanneer je op F6 moet drukken !

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt jongens ik ga het gelijk proberen, ik heb alleen geen floppy disk maar ik neem aan dat een usb-stick ook wel werkt

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 17:32 ]

Verwijderd

bij winxp moet je een floppy-d gebruiken, vista pakt wel usb sticks

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Idd Vista pakt wel USB stick's :)

Succes ermee !

p.s. als je een Unattended versie gebruikt van Vista (bijvoorbeeld van Muiz) dan zitten daar gelijk al s-ata drivers bij in !

Verwijderd

Topicstarter
Ok jongens, bedankt voor jullie adviezen de drives probleem heb ik opgelost :)

Maaarrrr....
ik kan vista nog steeds niet installeren.
na het uitpakken en installeren van de bestanden reboot de pc om daarna verder te gaan
als ie zover is krijg ik heel snel een blauw scherm met wat tekst, wat niet leesbaar was omdat het zo snel ging, en daarna start ie opnieuw op en krijg ik daarna weer een keus om normaal of in safe modus op te starten :(

Waaraan zou dit liggen ??
zijn er misschien andere drivers dat ik van te voren moet installeren??
zoals de nvidia driver van de moederbord???

thanx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 18:41 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:40:
Ok jongens, bedankt voor jullie adviezen de drives probleem heb ik opgelost:)

Maaarrrr....
ik kan vista nog steeds niet installeren.
na het uitpakken en installeren van de bestanden reboot de pc om daarna verder te gaan
als ie zover is krijg ik heel snel een blauw scherm met wat tekst, wat niet leesbaar was omdat het zo snel ging, en daarna start ie opnieuw op en krijg ik daarna weer een keus om normaal of in safe modus op te starten:(

zijn er misschien andere drivers dat ik van te voren moet installeren??
zoals de nvidia driver van de moederbord???

thanx

Waaraan zou dit liggen ??
Doe 's een Memtest..Die moet je op CD branden en vanaf CD booten.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:41:
[...]

Doe 's een Memtest..Die moet je op CD branden en vanaf CD booten.
jah goed idee, ik hoop dan morgen wat meer te weten aangezien de test +-8 uurtjes moet duren,

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon de Memtest niet uitvoeren vanaf de cd,

dus heb ik wat anders geprobeerd. ik heb een geheugen module erafgehaald en nu is vista geinstalleerd
betekent dit dat ik alleen maar met 1024 mb geheugen kan werken of kan ik de andere module zo weer aansluiten nu vista al geinstalleerd is?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De kans is groot dat dat fout gaat, maar je kunt het proberen natuurlijk. Wat je vooral moet proberen is de reepjes om te wisselen (dus de ongebruikte inbouwen in het slot waar je andere nu in zit). Als het dan nog werkt, is het je mobo dat dwarsligt. Werkt het dan ineens niet meer, dan ligt het aan je geheugenreepje.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 08-08-2007 21:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:39:
De kans is groot dat dat fout gaat, maar je kunt het proberen natuurlijk. Wat je vooral moet proberen is de reepjes om te wisselen (dus de ongebruikte inbouwen in het slot waar je andere nu in zit). Als het dan nog werkt, is het je mobo dat dwarsligt. Werkt het dan ineens niet meer, dan ligt het aan je geheugenreepje.
Ik heb de geheugenreep weer terug op zijn plek gezet en Vista doet het nog:)
Ik heb nu weer 2Gb geheugen, wel vreemd dat hij em zo niet kan installeren

Hoe kan ik deze grapjes voorkomen?? Bios updaten??
Pagina: 1