Heb eergisteren een systeem in elkaar gezet met een intel Core 2 quad Q6600. Het systeem ziet er als volgt uit
Asus p5k WS
2 * 1024 MB geheugen
Q6600
Asus 8800GTS 320 MB
2 * 320 GB seagate
Antec NEO550 watt
Nu heb ik windows XP PRO geinstalleerd met een Service pack 1 CD en heb die volledig geupdate, alle drivers geinstalleerd alleen laat hij momenteel maar 1 core zien in windows XP. Bij het booten geeft de bios aan dat er 4 cores zijn dus die bios detecteerd ze wel.
Ik heb hetvolgende geprobeerd:
Voor de rest heb ik op GoT gezocht en heb gezien in een topic dat je wel wat moest aanpassen maar niet hoe of wat je moet aanpassen dus daar schoot ik niet veel mee op. zelfde resultaat op google.
Asus p5k WS
2 * 1024 MB geheugen
Q6600
Asus 8800GTS 320 MB
2 * 320 GB seagate
Antec NEO550 watt
Nu heb ik windows XP PRO geinstalleerd met een Service pack 1 CD en heb die volledig geupdate, alle drivers geinstalleerd alleen laat hij momenteel maar 1 core zien in windows XP. Bij het booten geeft de bios aan dat er 4 cores zijn dus die bios detecteerd ze wel.
Ik heb hetvolgende geprobeerd:
Dit stond er bij mij niet, er staat ACPI-pc (advanced configuration and power interface) als ik dan de driver wil aanpassen staat er alleen die optie en de standaard PC optie.In Device Manager->Computer zal "ACPI Uniprocessor PC" staan. Verander daar de 'driver' handmatig in "ACPI Multiprocessor PC", reboot en alle cores zouden herkend en gebruikt moeten worden.
Voor de rest heb ik op GoT gezocht en heb gezien in een topic dat je wel wat moest aanpassen maar niet hoe of wat je moet aanpassen dus daar schoot ik niet veel mee op. zelfde resultaat op google.