Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan ik FRITZ!Box WLAN 7270 Duitse versie te gebruiken in NL?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rhk22463
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-11 12:50
Ik heb gezien dat in Duitsland een WLAN 7270 Annex B (ISDN) leverbaar is maar deze is niet verkrijgbaar in Nederland, en volgens AVM is men ook niet van plan deze internationaal te gaan leveren op korte termijn.
Is het mogelijk de duitse Annex B variant van de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 aan te sluiten op mijn (KPN) ISDN lijn met op de S0-bus mijn Siemens DECT SX150 ?
Ik zie dat er veel problemen zijn met nummerherkenning op (omgebouwde) duitse versies, dus de vraag is: kan ik een duitse versie werkend krijgen MET nummerherkenning ?

:?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Wat ik er van weet is dat AnnexB in Duitsland in ieder geval compatibel moet zijn met AnnexB in Nederland. Wat nummerherkenning betreft weet ik niet of het ding FSK en/of DTMF ondersteunt. Dit moet je even vergelijken met de specs van je telefoons.

DTMF wordt in Nederland gebruikt. FSK zo ongeveer in heel de rest van de wereld.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
kalizec schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:18:
Wat ik er van weet is dat AnnexB in Duitsland in ieder geval compatibel moet zijn met AnnexB in Nederland. Wat nummerherkenning betreft weet ik niet of het ding FSK en/of DTMF ondersteunt. Dit moet je even vergelijken met de specs van je telefoons.

DTMF wordt in Nederland gebruikt. FSK zo ongeveer in heel de rest van de wereld.
DTMF en FSK is alleen van belang voor analoog. ISDN kent dit probleem niet. Duitse Fritz!Boxen zullen normaliter correct werken op Nederlandse ISDN. Spreek uit ervaring want ik gebruik ze ook ;)

• Jonas Quinn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-12-2023
Tja, ik weet niet of je al de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 hebt, maar ik heb nu thuis precies dezelfde setup staan.

Bij mij werkt het perfect. Ik krijg zelfs extra info op de DECT handset te zien. Zo krijg je bij het opzetten van een verbinding te zien of het via VOIP (en welk nummer) of via vaste lijn (en welk nummer) loopt. Ideaal als je dial-plans gebruikt.

Nummerweergave werkt ook perfect. Er wordt gebruik gemaakt van ISDN, dus nummerweergave wordt over het D-kanaal gestuurd, dit is een ISDN-protocol iets.

Nadeel van de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 is nu dat alles in het Duits is, maar ik zag op de site van de Nederlandse importeur dat er een internationale versie aan zit te komen (verwacht eind 2008). Je kan inschrijven en krijgt een mailtje wanneer deze beschikbaar is. Ik verwacht, dat met een Firmware-flash de Duitse versie ook engels gemaakt kan worden.

Op een Duits forum heb ik ook gelezen dat je van de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 een AnnexA versie kan maken. Deze "patch" is niet geschikt voor beginners en alleen aan te raden voor gevorderden met ervaring in Linux. Als je het verkeerd doet, heb je een dure baksteen. :P

Al met al ben ik erg tevreden met de FRITZ!Box Fon WLAN 7270. Ik hoop dat AVM in Nederland nu ook wat meer naam krijgt na het "uitdelen" van de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 door XS4ALL.

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Jonas Quinn schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:32:
Tja, ik weet niet of je al de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 hebt, maar ik heb nu thuis precies dezelfde setup staan.

Bij mij werkt het perfect. Ik krijg zelfs extra info op de DECT handset te zien. Zo krijg je bij het opzetten van een verbinding te zien of het via VOIP (en welk nummer) of via vaste lijn (en welk nummer) loopt. Ideaal als je dial-plans gebruikt.

Nummerweergave werkt ook perfect. Er wordt gebruik gemaakt van ISDN, dus nummerweergave wordt over het D-kanaal gestuurd, dit is een ISDN-protocol iets.

Nadeel van de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 is nu dat alles in het Duits is, maar ik zag op de site van de Nederlandse importeur dat er een internationale versie aan zit te komen (verwacht eind 2008). Je kan inschrijven en krijgt een mailtje wanneer deze beschikbaar is. Ik verwacht, dat met een Firmware-flash de Duitse versie ook engels gemaakt kan worden.

Op een Duits forum heb ik ook gelezen dat je van de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 een AnnexA versie kan maken. Deze "patch" is niet geschikt voor beginners en alleen aan te raden voor gevorderden met ervaring in Linux. Als je het verkeerd doet, heb je een dure baksteen. :P

Al met al ben ik erg tevreden met de FRITZ!Box Fon WLAN 7270. Ik hoop dat AVM in Nederland nu ook wat meer naam krijgt na het "uitdelen" van de FRITZ!Box Fon WLAN 7170 door XS4ALL.
In ben inmiddels ook over van de Duitse 7050 naar een 7170 en nu inmiddels een Duitse 7270. Vanzelfsprekend wél op een ISDN lijn. Werkt perfect! Voor Annex B is dit de ultieme oplossing.

• Jonas Quinn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-12-2023
OrakelJos schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:04:

In ben inmiddels ook over van de Duitse 7050 naar een 7170 en nu inmiddels een Duitse 7270. Vanzelfsprekend wél op een ISDN lijn. Werkt perfect! Voor Annex B is dit de ultieme oplossing.
Najaar 2008 wordt de Internationale versie verwacht voor de Nederlandse markt. Je kan je inschrijven om op de hoogte gehouden te worden van de release datum: http://www.fritzshop.nl/fb7270.php

Er zal tegen die tijd ook wel een internationale firmware zijn. Ik verwacht dat de 7270 dan daarmee geflashed kan worden en over de Engelse interface beschikt.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jonas Quinn schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:57:
Ik verwacht dat de 7270 dan daarmee geflashed kan worden en over de Engelse interface beschikt.
Is die verwachting ergens op gebaseerd? Zoiets kan met een 7170 namelijk niet zomaar.

Verwijderd

Ga je dit nu in elk topic dat met voip te maken heeft posten?

[ Voor 88% gewijzigd door IEF op 27-07-2008 02:16 ]

Verwijderd

Op dit moment is de verwachtte release-datum van de 7270 INT 18 augustus. Uiteraard zal dit wel later worden. De 7270 DE versie is niet te flashen naar een INT versie zonder verlies van elke garantie. Ik weet niet of dit handig is bij een fabrieksgarantie van 5 jaar. Aan de serienummers kan AVM zien uit welk land de Fritz komt dus cheaten is niet mogelijk. Verder verschillen de land-versies qua hardware. Een flash zou dus echt problemen op kunnen leveren en ervoor kunnen zorgen dat je eindigt met een 200 euro kostend stuk dood plastic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 18:54 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zit ook te denken om een Fritzbox 7270 aan te schaffen want ik heb een Speedtouch van Xs4all gekregen maar ik kan niets met dat kreng. Ik zou een fritz krijgen dus ik dacht mooi mijn isdn kan ik weer aansluiten maar nee hoor foutje van Xs4all. U moet een brief en dan zullen we het overleggen en dan hoort u. Nou laat dan maar zitten en ik wilde graag een N router erbij. Dan kom ik toch bij de Fritz het beste uit. De DE versie kan gewoon hier gebruikt worden en de NL versie is een stuk duurder qua inkoop. Ik geloof dat de DE versie rond 100 euro is en de NL zal rond de 150 euro zijn. Dat vind ik voor een stukje taal een groot verschil. Maar dit geldt ook voor Siemens. Ik koop liever een A160 uit Duitsland voor 20 euro dan dat ik die hier ga aanschaffen. Het is allemaal in NL te gebruiken mits je router of wat dan ook goed installeerd. Ik haal namelijk ook de Buffalo spullen uit Duitsland wat gewoon veel geld scheelt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ikke020
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-07-2023
Hallo

Heb een 7270 Fritz!box via E-bay gekocht. Deze omgezet naar Annex A (analoog!!)
Op mijn XS4ALL, oud Demon, abonnement werkt de box uitstekend nml: Voip, Wireless, USB-printer -HPen natuurlijk de ethernet switch, Aan Dect ondersteuning en nummerweergave heb ik geen behoefte dus weet niet of dit werkt.

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
itsalex schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:40:
Ik geloof dat de DE versie rond 100 euro is en de NL zal rond de 150 euro zijn. Dat vind ik voor een stukje taal een groot verschil.
Ik denk dat de door jou genoemde prijs van 100 euro voor een nieuwe 7270 in Duitsland nergens mogelijk is ;)

Verwijderd

ikke020 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:34:
Hallo

Heb een 7270 Fritz!box via E-bay gekocht. Deze omgezet naar Annex A (analoog!!)
Op mijn XS4ALL, oud Demon, abonnement werkt de box uitstekend nml: Voip, Wireless, USB-printer -HPen natuurlijk de ethernet switch, Aan Dect ondersteuning en nummerweergave heb ik geen behoefte dus weet niet of dit werkt.
Hoe heb je dat gedaan en waar kan ik de info vinden?

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-10 14:18
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:12:
[...]
Hoe heb je dat gedaan en waar kan ik de info vinden?
GOT en andere fora staan hier vol mee. Gebruik de zoek-functie en/of google eens.
Bijvoorbeeld [url="http://www.ip-phone-forum.de."]ip-phone-forum.de [/url]
Is overigens niet echt makkelijk en kan tot problemen leiden.

Verwijderd

De 7270 International Edition is Annex A & B. Zie http://www.digidaily.nl/w...n_wlan_7270_annex_a_b/196 tevens kun je in deze de beta firmware zetten.
Pagina: 1