Toon posts:

Blokkerig beeld Radeon 9800pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waarom het probleem zich voordoet, en daarom wil ik er wat meningen over horen.

Het probleem waar ik mee zit presenteert zich als volgt:

Windows start op en het bootscreen ziet er dan wat distorted uit, de letters windows XP hebben dan op bepaalde plekken een ander kleurtje. Over het hele scherm is er een soort patroon aan blauwe blokjes, het soort blauw van het scherm waarop later dan 'Welcome' verschijnt. het patroon verandert altijd iets, maar het is nog nooit weggegaan bij het opstartscherm.

In windows ziet het er dan zo uit:
http://i163.photobucket.c...einisntDarwin/blokjes.jpg

in spellen ziet het er zo uit:

WoW opstart scherm:
http://i163.photobucket.c...2007-08-0621-11-58-12.jpg

Life for Speed menu:
http://i163.photobucket.c...2007-08-0621-09-23-59.jpg

op de desktop heb ik het probleem wel verholpen als ik bij display properties, tabblad settings, tablad ttroubleshoot hardware acceleration op none zet.

echter dan gaan de spellen protesteren (could not found any suitable resolutions, zegt LFS en gaat terug naar windows) en mn catalyst control center word dan niet meer ondersteund.

schuif ik de hardware acceleration zo dat de games het wel weer doen, dus gewoon opstarten dan staat de schuif op ' disable all cursor and advanced drawing accelerations' op eerdere schuifjes doen ze het dus gewoon niet

Echter, dan starten ze wel weer, maar geven ze de problemen zoals ik er een screenshot van heb gemaakt, en dus hetzelfde als wanneer ik de schuif op full heb staan.

Het probleem concentreert zich met name op de spelletjes dus, en op de desktop.
mozilla start gewoon en pagina's worden gewoon goed weergegeven. alleen bij spellen is er die blokkerige view en op de desktop

Ik heb het probleem 3 dagen geleden ondervonden en toen de nieuwste drivers geinstalleerd. versie 7.7 van de Catalyst software suite van 19 juli. dit hielp niet, de oude weer geinstalleerd, die bij de kaart op cd werd geleverd, versie nummer stond er niet bij, maar dat is niet belangrijk omdat ie dat bij de nieuwste driver ook deed, dus t ligt niet aan een upgrade of downgrade denk ik.

Ik heb door middel van het catalyst control center alle opties geprobeerd, agp aangepast, fast write uit werd geadviseerd, ook gedaan, hielp niet bij de spellen, de desktop wil t nog wel eens mooi doen, maar de spellen protesteren dan.

Het moederbord heeft zelf geen ingang voor een scherm dus kan het niet zonder kaart testen. Het probleem deed zich ook voor toen ik testte met linux ubuntu, de randen om de menus en flikkering in de icoontjes

Ik zou denken dat mn kaart stuk is, maar waarom doet al t andere het dan nog goed?
Ik zou graag wat hulp hebben om wat dichter bij het werkelijke probleem te komen voordat ik zomaar een nieuwe kaart erin prop en geld uitgeef :).

het systeem:

Iiyama monitor HF703UT, vision master 407 (voor de volledigheid zet ik m erbij)
Moederbord: Asus K8N
Processor: AMD 3400+ Sempron
Radeon 9800 pro, driver versie 7.7

Win XP pro SP2

Bij voorbaat dank, en als er meer info gewenst is geef ik het graag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit zijn artefacts. Hebben heel veel 9800jes last van. Je kunt een betere koeling proberen, maar dat is niet meer dan een lapmiddel dat niet lang zal werken.

http://gathering.tweakers...rchtimeout%5D=30#hitstart

[ Voor 50% gewijzigd door TERW_DAN op 06-08-2007 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus hij is wel stuk aan het gaan? een upgrade moet wel? :)
Ik zal er een fan bij zetten, kijken wat die doet. In het begin dat ik m had, deed die ook wel raar met dtm3 maar dat was over nadat ik die fan erbij plaatste, inmiddels is die er weer uit, misschien had ik dat niet moeten doen

bedankt voor de tip/ uitleg

Verwijderd

Kan de koeling zijn, het kan het moederbord zijn. Drivers kunnen een probleem zijn, maar 99% van de tijd is de Radeon 9800pro toch aan het overlijden. Redelijk bekend probleem, ik zelf het het al drie keer gehad.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Yep, kapot. Bekend 9700/9800Pro verhaal, gingen destijds met bosjes kapot. Jammer maar helaas. Als je iets vergelijkbaars wilt voor een leuke prijs, zoek dan een tweedehands 6600GT voor 40 Euro. Scoort beter dan een 9800Pro, en heeft wat leukere functies.

Verwijderd

Topicstarter
belangrijkste vind ik dat die past op t moederbord :) en dan als ik geld heb upgrade ik de hele boel wel weer. moederbord is al een keer geupgrade en daarbij de processor, jammer dat die kaart nu ook gaat

bedankt voor de tips

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:10:
belangrijkste vind ik dat die past op t moederbord :) en dan als ik geld heb upgrade ik de hele boel wel weer. moederbord is al een keer geupgrade en daarbij de processor, jammer dat die kaart nu ook gaat

bedankt voor de tips
Een AGP 6600GT zal gewoon passen op je K8N hoor :). Succes!

Verwijderd

Ik heb toevallig hetzelfde probleem met mijn Club3d Radeon 9800 pro (alleen dan nog iets erger). Ik heb het op meerdere beeldschermen geprobeerd en overal min of meer hetzelfde. Zal bij mij dus ook voor 99% zeker de videokaart zijn, ik heb helaas geen andere videokaart om mee te testen. Ik ben ook op zoek naar een leuke, niet al te dure vervanger, met ongeveer dezelfde prestaties maar liever nog een stukje beter.

De rest van mijn specs is P4- 3 ghz, 1 gb ram, Asus P4C-800-e Deluxe (agp).

Afbeeldingslocatie: http://www.tunnisvanderweij.nl/radeon9800proklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tunnisvanderweij.nl/radeon9800proklein2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
bedankt :) ik ben er wel uit denk ik, ik lees wat over artefacts en t zal er niet veel beter op worden, en hij is met z'n laatste adem bezig.
ik zal een vervanger aanschaffen die niet al te duur is, bedankt Exorcist voor de tip ;)
Pagina: 1