Samsung 913N beeld "flikkert"

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Mijn monitor (Samsun 913N) geeft een heel erg "flikkerend" beeld net alsof de refreshrate veelste laag is ingesteld, dit is echter niet het geval deze staat namelijk op 75hz (dit is het maximum met een resolutie van 1280 x 1024).
Vooral bij donkere kleuren is dit goed te zien en het is erg irritant, weet iemand een mogelijk oorzaak hiervan ? en misschien ook direct een oplossing ?
Alvast bedankt,

• Maarten Kroon
even als toevoeging, me monitor lijkt hier niet altijd last van te hebben, en het lijkt de ene keer ook erger dan de andere keer.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je de monitor via DVI of d-Sub (VGA) aangesloten? Wat voor videokaart gebruik je?

Als je hem via d-Sub aansluit, dan is de beeldkwaliteit bekend lager. Beter is DVI te gebruiken, en 60Hz, wat de natieve refreshrate is voor een TFT monitor.

En een GoT tip: als je wat extra informatie hebt, dan wordt je geacht de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit-toets te gebruiken als dat binnen 24 uur is :) .

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 07-08-2007 00:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:54

Cheezus

Luiaard

De 913N is alleen d-sub..

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 22:54
Ik had ook een flikkerend beeld op mijn Samsung 226bw via dsub. Ik kwam er achter dat ik goed beeld kreeg wanneer mijn notebook niet op het lichtnet was aangesloten en mijn scherm wel. Wat blijkt nu, als ik mijn notebook (Acer Aspire 5633WLMi) op een ander stopcontact aansluit, dan heb ik geen flikkerend beeld meer. Misschien kan dit ook een oplossing zijn voor jouw probleem.
N.B. Ik heb geen geaarde stopcontacten

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook een 913N, maar ik kan me even niet bedenken of dit scherm iets van een dynamisch contrast heeft ofzo, dat automatisch aanpast..?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Exorcist schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:03:
Ik heb ook een 913N, maar ik kan me even niet bedenken of dit scherm iets van een dynamisch contrast heeft ofzo, dat automatisch aanpast..?
Ik heb er ook één maar het enige wat de 913N bied is volgens mij toch echt alleen MagicBright.
(On the fly, contrast etc veranderen).

Zeer vreemde klacht dit, heb het eigenlijk nog nooit op een TFT monitor gezien die gewoon goed zou moeten zijn.
Je zou zoals eerder al werd aangegeven een ander stopcontact kunnen proberen met een verlengsnoer.
Zijn je stopcontacten ge-aard?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Maarten Kroon
JShal schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:41:
Ik had ook een flikkerend beeld op mijn Samsung 226bw via dsub. Ik kwam er achter dat ik goed beeld kreeg wanneer mijn notebook niet op het lichtnet was aangesloten en mijn scherm wel. Wat blijkt nu, als ik mijn notebook (Acer Aspire 5633WLMi) op een ander stopcontact aansluit, dan heb ik geen flikkerend beeld meer. Misschien kan dit ook een oplossing zijn voor jouw probleem.
N.B. Ik heb geen geaarde stopcontacten
Dit lijkt te werken, bedankt voor de tip.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Aardlussen FTW! :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:32

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm apart, zoiets had ik met een 226bw ook met m'n laptop, (alleen d-sub) maar op de batterij bleef het probleem ...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1