Toon posts:

instant rails draaien vanaf netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik moet tijdens mijn vakantiejob een applicatie maken met ruby on rails maar ik ben geen admin op mijn pc dus daarom gebruik ik instant rails, hiermee kan je zonder install ruby draaien op je pc.
Dit werkt allemaal prima, maar de verantwoordelijke wijst me erop dat er van de pcs zelf geen backup wordt gemaakt en ze zou graag hebben dat er toch een backup is van die applicatie en de gegevens.(die backup is er wel op het netwerk)

Ik heb al geprobeerd van instant rails te draaien vanaf het netwerk(via een netwerk share) maar dit lukt helemaal niet! Zijn er andere mogelijkheden om dit te doen?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
euh vragen aan je administrator of hij het voor je wilt installeren en meenemen in de backup?!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een beetje een moeilijke situatie in het bedrijf, ik zal het proberen schetsen.

Het bedrijf heeft eigen servers in een datacenter, maar daar mag ik niet aankomen.
Het bedrijf maakt zelf zijn applicaties, maar dan moet je allemaal procedures volgen en dat zal meer dan 1 jaar duren voor het helemaal online is, deze applicatie had men dringend nodig.

Vandaar ook mijn keuze voor rails. Ik probeer ook veilig te zijn mocht er een systeem crash zijn, dan zou het veilig zijn omdat het op die share staat.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Misschien handig om zelf de backup te maken op USB stick oid?

Verwijderd

Topicstarter
Ok das idd een goed idee, mochten er nog mensen zijn met suggesties, die zijn altijd welkom

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien kun je lokaal zelf een pc in het netwerk hangen die als server dient?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:59
USB Stick, elke dag als je naar huis gaat DVD/CD (RW) branden en die de volgende ochtend veilig stellen en dat elke dag rouleren. Externe HDD kan ook nog, er zijn legio mogelijkheden. Alleen bovenstaande zijn de logischte als je niet aan het netwerk mag komen.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
maar dan moet je allemaal procedures volgen
En die procedures die zijn voor niks uitgevonden? Altijd heerlijk om met een stukje mis-management rekening te kunnen gaan houden.[/off-topic]

Hhmm, on-topic heb ik jamemr genoeg niet veel te melden. Misschien nog een klein ideetje...
... een zogenaamde 'briefcase-folder', die automatisch synchroniseert met het netwerk? Lokaal te draaien, remote back-up + server back-up?

Happy Blessings <3

Verwijderd

Topicstarter
Wat RedSoniq zegt lijkt me wel iets, ik zal het even uitproberen.

Alvast bedankt voor de hulp

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:38

_Apache_

For life.

jongentje schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:28:
USB Stick, elke dag als je naar huis gaat DVD/CD (RW) branden en die de volgende ochtend veilig stellen en dat elke dag rouleren. Externe HDD kan ook nog, er zijn legio mogelijkheden. Alleen bovenstaande zijn de logischte als je niet aan het netwerk mag komen.
Misschien kan je wel iets met U3, je software op je stick zetten en runable meenemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1