Toon posts:

Software voor het maken van een database

Pagina: 1
Acties:
  • 689 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar software voor het maken van een database. Het moet makkelijk in gebruik zijn, en hoeft niet zeer uitgebreid te zijn. Ik heb namelijk zeer veel films, en wil deze bijvoorbeeld kunnen zoeken op naam film en acteurs, en de kenmerking die ik aan alle films wil toevoegen, zoals tijdsduur, genre, beeldkwaliteit, datum van opname/uitgave...

Het gaat erom dat ik makkelijk en snel op meerdere kenmerken kan zoeken. Als ik bijvoorbeeld alle films wil zien die in de database staan uit 1960, met het genre horror en die 2 uur duurt.

Ook zou het leuk zijn als ik wat vid-caps erbij zou kunnen toevoegen.

Heeft iemand een idee voor een goed programma waarmee ik dit soort gemakkelijke dingen kan doen?

Ik heb zelf wat wat met Exel proberen te maken, maar dat werd een grote warboel waar je niet kunt zoeken op meerdere kenmerken, kunt sorteren of iets makkelijk mee zou kunnen terugvinden. Dit, omdat ik alles zo uitgebreid mogelijk wil omschrijven zodat ik altijd de titels vind waar ik naar zoek.

Gr!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07 15:35
Microsoft Acces, maar voor jouw case zijn volgens mij al genoeg programma's gemaakt.. Ant's Movie Cataleug, All My Movies en meer

Verwijderd

Is iTunes geen optie?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:23:
Ik heb zelf wat wat met Exel proberen te maken, maar dat werd een grote warboel waar je niet kunt zoeken op meerdere kenmerken, kunt sorteren of iets makkelijk mee zou kunnen terugvinden. Dit, omdat ik alles zo uitgebreid mogelijk wil omschrijven zodat ik altijd de titels vind waar ik naar zoek.
Op zich kan dat prima met Excel, zeker sorteren en filteren op kenmerken. Aan de andere kant zou je ook voor bijvoorbeeld Access kunnen kiezen. Maar in beide gevallen heb je zelf toch behoorlijk wat kennis nodig om het op te zetten.

Waarom zoek je niet gewoon een applicatie die de functionaliteiten al bezit die je zoekt?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35
Ik gebruik DVD Profiler al een hele tijd en bevalt me perfect.
Programma is gratis te gebruiken maar wil je de covers in hogere kwaliteit dan kan je het programma kopen voor een miniem bedrag.

Je kan je collectie zelfs online bekijken als je wil, zowel publiek toegankelijk als alleen toegankelijk voor jezelf.

Films toevoegen kan zeer eenvoudig, mocht je zelfs een barcode reader hebben of aan kunnen komen kan je ze zelfs via de streepjescode aan je collectie toevoegen.

De film info hoef je zelf niet in te voeren, haald hij uit een database, je kan de info wel aanpassen en zelfs aan de bestaande database toevoegen (wordt wel gecontroleerd)
Zo is een leuke database onstaan en wordt steeds verder uitgebreid.

Meuktracker info

[ Voor 25% gewijzigd door Ad de Jong op 06-08-2007 22:44 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de tips! DVD Profiler was me een beetje te chaotisch, Access kom ik geen wijs uit, en Excel was ook niet echt een succes. Ik heb daarom voor All My Movies gekozen. Kun je lekker veel instellen, vanalles toevoegen, ook informatie over de acteurs.

Templates zijn ook in frontpages wat te modden, want die standaart templates vind ik toch een beetje lelijk.

Ty all

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:35
Net ook even All My Movies bekeken en geprobeerd, ziet er goed uit en werkt niet verkeerd, maar blijf toch de voorkeur houden van DVD Profiler.

Het grote voordeel is dat je op de cijfercode van de streepjes code kan zoeken en dan de dvd info krijgt die ook bij jouw dvd hoort, je krijgt dus de nederlandse uitgave te zien.

Bij All My Movies moest ik veel langer zoeken naar de juiste dvd en vaak zat hij niet eens in de database.

Het is inderdaad even wennen om met DVD Profiler te werken maar als je stadium eenmaal voorbij bent dan stelt het niets meer voor.
En je kan de layout eventueel ook aanpassen en diverse layouts downloaden.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1