x800pro stil koelen

Pagina: 1
Acties:

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:24
Ik heb werkelijk overal gekeken, maar mijn eigen ervaringen met andere koeloplossingen zijn dat ze altijd lawaai maken. Op den duur maken vooral de fannetjes lawaai.
Nu heb ik een aantal passieve oplossingen gezien, maar die nemen veel ruimte in beslag. probleem is dat ik de Antec Fusion kast wil gaan gebruiken. Deze is qua hoogte ook gelimiteerd. Normale VGA kaarten passen er wel in, maar de koeler kan er niet een stuk bovenuit steken. Nu is mijn vraag of jullie vga koeloplossingen weten die echt fluisterstil zijn, maar belangrijker nog ook stil BLIJVEN?

Op de ati x800pro kaart die ik heb zit nu nog de standaard stock koeler van sapphire op, maar die maakt nu al kabaal, en aangezien ik die hardware wil gebruiken om een htpc van te maken is geluid nu juist hetgene waar ik van af wil.
Op mijn oude 9800pro had ik een koeler van arctic erop zitten die de warme lucht de kast uit transporteer. Dit werkte de eerste paar maanden goed, maar daarna begon je de koeler toch goed te horen. Een keertje stof eruit spuiten hielp ook weinig meer.

Zijn er compacte passieve koelers die voldoen voor de x800pro? Belangrijk is dat de Antec Fusion in de achterhoofd gehouden wordt. Deze heeft wel 2x 120mm fans, alleen weet ik niet of deze ook afdoende zijn om naast de processor ook de vga te bereiken.
Met andere woorden: HELP!

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:00
Ik heb zelf een x800pro gehad (geflasht naar x800xt, en de 4 gelockte pipelines geunlocked) en die was prima koel te houden met een zalman vf700-cu, die is weliswaar NIET passief, maar als je je x800pro niet overklokt kun je met een fancontroller de fan van de zalman op de laagste stand zetten
(of gewoon op 5 Volt aansluiten). Dan hoor je hem echt NIET (ik heb een stille voeding, en daar hoorde ik hem zeer zeker niet boven uit).
Het is een niet te dure oplossing, eventueel kun je de originele fan eruit halen en een 12cm er boven monteren, dan hoor je hem nog minder :)

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Ik sluit me aan bij masterlans. Mijn X800pro heeft tot deze week prima dienst gedaan met de VF700-cu. Ik weet niet zeker of de ruimte een probleem is, maar al is het een actieve koeler, ik kon er bijna geen geluid aan ontwaren. Mijn HDD's waren rumoeriger.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Mouki_9
Ik zat ook te denken aan die zalman koeler, maar steekt die niet een stukje boven de kaart uit? of is dat optische illusie?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Nee, dat is geen illusie. Maar volgens mij is dat niet veel. en je kunt er altijd e.e.a. afvijlen.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Mouki_9
Aangezien jullie die koeler hebben gehad, kunnen jullie mij vertellen hoeveel die er precies bovenuit steekt? Kan ik rekening mee houden met de Antec kast.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb je al geprobeerd om de fansnelheid lager te zetten m.b.v. ATi-tool? Persoonlijk vind ik de stockkoeling van een X800PRO niet echt luidruchtig, maar misschien kun je het goed horen als de rest van je systeem heel erg stil is.

Er zijn diverse koelers die er goed op passen: Arctic Silencer x, Zalman VF700 en VF900.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Mouki_9 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:04:
Aangezien jullie die koeler hebben gehad, kunnen jullie mij vertellen hoeveel die er precies bovenuit steekt? Kan ik rekening mee houden met de Antec kast.
Hoe wil je dat ik meet? Vanaf het PCB tot en met het uiterste van de koeler?

• Mouki_9
Xtresis schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:21:
[...]

Hoe wil je dat ik meet? Vanaf het PCB tot en met het uiterste van de koeler?
precies, dan weet ik ongeveer wat erboven uitsteekt

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Mouki_9 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

precies, dan weet ik ongeveer wat erboven uitsteekt
Ik heb hem dan op een oude CPU gezet, maar vanaf de CPU tot het uiterste puntje is 31mm.

• Mouki_9
Xtresis schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:14:
[...]

Ik heb hem dan op een oude CPU gezet, maar vanaf de CPU tot het uiterste puntje is 31mm.
thx for the info!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

ik heb goede ervaringen met een arctic gpu koelerl. Er zal ongetwijfeld wel een silencer zijn voor jouw gpu.
Pagina: 1