TV via het interne netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-12-2023
Hallo.

Ik ga binnenkort verhuizen, maar in mijn nieuwe huis heb ik geen mogelijkheid om een coax-kabel te leggen vanaf de "casema-aansluiting" in de woonkamer naar de slaapkamer en de keuken.

Ik heb wel een netwerk lopen (deels via het stopcontact middels bijv. Devolo HomePlug Adapters).

Kan ik op één of andere wijze met kastjes het tv-signaal digitaliseren en via mijn LAN streamen naar een bijbehorende ontvanger? Een soort van IPTV maar dan met een interne "IPTV-server". Ik wil op deze wijze op 2 plaatsen televisie kunnen kijken (keuken en slaapkamer). Eventueel kan ik een Digitale TV tuner van bijv. Humax of Samsung neerzetten voor het bronsignaal.

Ik wil geen computer aan te hoeven zetten om tv te kunnen kijken, en draadloze tv is voor mij ook geen optie.

Hier op GoT heb ik niks kunnen vinden hierover, en ook Google heeft mij op dit punt in de steek gelaten... :'(

b.v.d. voor uw hulp _/-\o_

Bron:
TV via Coax
Digitale TV (Bijv. Humax of Samsung Digit. kast) via Scart

Route:
Via het LAN (CAT5e)

Doel:
TV (aansluitingen: Coax in en Scart in)
combinatie van Monitor + Versterker (VGA/DVI en Tulp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het lijkt mij veel makkelijker om Digitenne te nemen. Werken veel ook met Samsung digitale decoders, en je zit niet met kabels (ja, naar de TV). Dan hoef je ook geen server dit soort dingen te laten streamen oid, voor zover dat misschien mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
helaas is digitenne voor mij geen optie. Het is al de vraag of ik hier op het randje van den haag (kijkduin) uberhaupt bereik heb. Daarnaast moet ik dan 2 extra abbonementen nemen, wat ik niet zo zie zitten voor "slechts" een slaapkamer en een keuken.

maar iniedergeval bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan een windows vista media pc neerzetten met een tv tuner kaart erin. Dit kan je dan streamen naar een media-extender. Een xbox 360 is dat ook. Al met al wel een dure oplossing. Nou is een xbox op de slaapkamer geen straf natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:30
Het enige wat ik in jou geval kan bedenken is zo'n draadloos setje te kopen die video singalen doorje huis kan zenden (zijn te koop bij diverse electro winkls en ook bij de bouwmarkten meen ik) en dan een TV tuner (oude Video?) bij je coax aansluitpunt te hebben. Daarbij dan een Infrarood zender zodat e vanaf je slaapkamer ook naar en volgende zender kan gaan...

Al met al is dat dus best wel veel werk en of de kwaliteit goed is.. Ja de kwaliteit kan goed zijn maar of het stabiel goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
www.team-mediaportal.com

Hier vind je een soort Windows Media Center (maar dan beter), waarmee je ook de mogelijkheid hebt om Live TV te streamen naar andere PCs in je netwerk.
Benodigdheden: 1 PC met een TV Kaart als Media Center en 1 PC die als client dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TrailBlazer schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:41:
je kan een windows vista media pc neerzetten met een tv tuner kaart erin. Dit kan je dan streamen naar een media-extender. Een xbox 360 is dat ook. Al met al wel een dure oplossing. Nou is een xbox op de slaapkamer geen straf natuurlijk.
Een simpele XP PC met MediaPortal volstaat dan ook al als je die media-extender gebruikt.
Wat je ook kunt overwegen: Tele2 nemen. Die decoders gaan via UTP, en dat zou ook gewoon via die Devolo dingen moeten kunnen werken. Al kost je een 2e decoder voor boven wel 50 euro, maar dan ben je d'r ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39

job

Wat jij wilt, streamen over een netwerk is niet eens zo heel duur.
Met 2 dreamboxen moet dit prima kunnen :).

Moet je wel gebruik maken van digitale televisie, maarja het basispakket is toch gratis.
Ander nadeel is dat je niet eenvoudig even kan zappen, je zal de dreambox die de stream uitzend van zender moeten wijzigen.. dus je moeten wat heen en weer lopen.
Maar ik vrees dat je dat bij elke oplossing (behalve digitenne of tele2) zal moeten doen.

Digitenne heeft als het goed is straks landelijk bereik, dus misschien dat toch nog een optie is.

[ Voor 75% gewijzigd door job op 07-08-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
Als dat waar is van digitenne is dat natuurlijk het overdenken waard :)

Hoeveel dreamboxen heb ik eigenlijk nodig om 2 tv's via het netwerk aan te laten sturen? En als ik 2 dreamboxen moet laten streamen op op beide tv's een andere zender te krijgen, kan ik dan iets van card-sharing toepassen?

Na uw antwoord zal ik ff aan het rekenen moeten, ik ben en blijf een student :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
ik heb vannacht nog zitten denken:

- kan ik niet een coax - cat5 converter gebruiken, en het internet laten voor wat het is (draadloos)?
dus dan krijg ik: coax -> cat5, devolo-stekker, stroomkabels, devolo-stekker, cat5 -> coax, TV.
is dit misschien mogelijk, of zijn er dan andere dingen waar ik dan aan moet denken?

en weer ff over die dreambox:
- kan zo'n dreambox tussen mijn overige internetverkeer door, zonder het te verstoren (hooguit iets
vertragen natuurlijk)
- kan ik als ik met een dreambox het tv-signaal verstuur, het ontvangen met de pc (met bijv.
MediaCenter-software)?
- ik weet niet precies hoeveel verkeer zo'n tv-stream met zich mee brengt, maar welke devolo-adapter
zou u nemen hiervoor: 200, 85 of 14 Mbps (of eventueel van een ander merk, mag ook)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114398

Audio-Lover schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:38:
helaas is digitenne voor mij geen optie. Het is al de vraag of ik hier op het randje van den haag (kijkduin) uberhaupt bereik heb. Daarnaast moet ik dan 2 extra abbonementen nemen, wat ik niet zo zie zitten voor "slechts" een slaapkamer en een keuken.

maar iniedergeval bedankt voor je hulp :)
Je hebt geen twee abbonementen meer nodig, sinds ongeveer een maand kan je met één abo 4 decoder kaartjes krijgen. Je hebt dan alleen nog maar zo'n kastje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Audio-Lover schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:31:
ik heb vannacht nog zitten denken:

- kan ik niet een coax - cat5 converter gebruiken, en het internet laten voor wat het is (draadloos)?
dus dan krijg ik: coax -> cat5, devolo-stekker, stroomkabels, devolo-stekker, cat5 -> coax, TV.
is dit misschien mogelijk, of zijn er dan andere dingen waar ik dan aan moet denken?
Wat voor converter bedoel je, een hub met 10BaseT en 10Base2 aansluiting?
Dat zal iig niet werken, en TV signaal over cat5 waarschijnlijk ook niet, ik lees dat cat5 een frequency range van 70 MHz heeft. Een TV signaal gaat tot bijna 900 MHz.

Shielded cat6 gaat tot 500 MHz, dus daar kom je er ook niet mee.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 22:29

M2M

medicijnman

digitenne heeft ook niet overal in nederland berijk, maargoed dat achterwege :)

wat je wel zou kunnen doen is een analoge aansluiting voor je tv in de woonkamer, en een digitaal kastje voor in je woonkamer. Vervolgens verbind je de scart door via zo'n draadloze tv signaal zender en ontvanger naar je slaapkamer (zolang het tot een max van 3 muren moet gaat het prima), en sluit je het geval daar op de scart van je tv in de slaapkamer aan.

hoe je dan van zender wilt wisselen in je slaapkamer is mij dan nog wel een beetje een raadsel..., misschien dat het via de scart kan (geen flauw idee eigenlijk), of dat je zelf moet gaan knutselen :)

meer oplossingen behoudens een tvserver en tvclient (dus 2 pc's constant aan) is er eigenlijk ook niet. En die laatste is nogal een prijzige oplossing.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Audio-Lover schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:38:
Hoeveel dreamboxen heb ik eigenlijk nodig om 2 tv's via het netwerk aan te laten sturen? En als ik 2 dreamboxen moet laten streamen op op beide tv's een andere zender te krijgen, kan ik dan iets van card-sharing toepassen?

Na uw antwoord zal ik ff aan het rekenen moeten, ik ben en blijf een student :P
Je sluit een dreambox via scart aan op je tv, beeld naar een tweede tv gaat via het netwerk.
Je zal 1 dreambox aan de coax moeten hangen, voor elke extra tv een dreambox.
2 tv's is dus 2 dreamboxen, 3 tv's is 3 dreamboxen.
Ja, cardsharing is mogelijk, maar is niet nodig.. je streamt het verkeer dan heb je maar 1 smartcard nodig.
Het netwerk verkeer gaat gewoon via de lan dmv ip verkeer, en storing.. net zo veel als dat je een extra pc in je netwerk hangt.. niets dus.

Mocht je aan de dreambox beginnen, bereid je dan voor op veel gekloot en frustratie voordat je het degelijk aan de praat hebt :P. Het is zonde als je het nu aan gaat schaffen en het dan niet aan de praat krijgt, je zal daarbij niet de eerste zijn. Ik raad het eigenlijk alleen aan als je al ervaring hebt met een dreambox..
En echt goedkoop zal je er niet mee uit zijn. Een dreambox heb je vanaf 200 euro.
Het grote nadeel is gewoon dat je streamt en dus de "hoofd"dreambox van zender zal moeten verwisselen als je op de 2e tv van zender wilt wisselen, dat blijft een gekloot.
En ipv van coax kabel moet je utp trekken... dus ik vraag me af waarom dat wel kan??

Digitenne is naar mijn idee een goedkoper alternatief (90 euro per ontvanger), daarbij mag je geloof ik gratis een 2e smartcard gebruiken. En je hebt tegenwoordig in 3/4 van Nederland bereik.
Je zou eens in een winkel in de buurt kunnen kijken of digitenne wat voor je is, niet iedereen vind de beeldkwaliteit voldoende.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 09-08-2007 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
MMMMmm... als je alleen tv wil kijken in digitale dvd kwaliteit, zet dan een pctje boven en ga naar de casema tv portal, kun je ook alle tv zenders zien

www.tvportal.nl en dan inloggen met usernaam "casema" wachtwoord "casema"

perfect beeld en geen tv kaart nodig

*O* *O* *O*

is dat wat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
job schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:55:
[...]
Mocht je aan de dreambox beginnen, bereid je dan voor op veel gekloot en frustratie voordat je het degelijk aan de praat hebt :P. Het is zonde als je het nu aan gaat schaffen en het dan niet aan de praat krijgt, je zal daarbij niet de eerste zijn. Ik raad het eigenlijk alleen aan als je al ervaring hebt met een dreambox..

En echt goedkoop zal je er niet mee uit zijn. Een dreambox heb je vanaf 200 euro.
Het grote nadeel is gewoon dat je streamt en dus de "hoofd"dreambox van zender zal moeten verwisselen als je op de 2e tv van zender wilt wisselen, dat blijft een gekloot.
En ipv van coax kabel moet je utp trekken... dus ik vraag me af waarom dat wel kan??
Ik maak hieruit op dat ik dan dus op alle tv's hetzelfde net te zien krijg als op de "hoofd-tv" (die via scart verbonden is)

daarnaast: mijn ouders moeten er ook mee kunnen werken ik denk dus niet dat zo'n dreambox een oplossing is, als het idd zo'n gekloot is als je zegt. :P

en btw: utp-kabel hoef ik niet te trekken, daar gebruik ik dan Devolo Homeplug adapters voor (of iets soortgelijks)

Via digitenne.nl heb ik gelezen dat je maximaal 3 tv's aan kunt sluiten, dus dat lijkt goed :)
ik ga vandeweek informeren over digitenne in den haag. Kijken of het wat is.
dukker schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:11:
MMMMmm... als je alleen tv wil kijken in digitale dvd kwalitijd, zet dan een pctje boven en ga naar de casema tv portal, kun je ook alle tv zenders zien
dit is voor mij helaas geen optie: in de keuken kan ik geen pc neerzeten. Maar wel een goed idee, thanx :)

laatste vraag:
Zijn er geen andere digitale decoders met utp aansluiting te gebruiken, zoals de Humax OC-2500 (dit is een zogenaamde "OpenCable Set Top Box")
linkje: http://www.humaxdigital.com/global/products/oc-2500.asp
Is OpenCable eigenlijk te gebruiken in Nederland c.q. Is deze set top box te gebruiken in nederland?
linkje: http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCable

[ Voor 3% gewijzigd door Good_Lord op 09-08-2007 11:43 . Reden: iets vergeten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Jep, je hebt dan op alle dreamboxen hetzelfde beeld als de hoofddreambox.
Als het eenmaal werkt is het gekloot gelukkig voorbij, maar er zit met het gestream te veel nadelen aan het hele gebeuren.

Voor opencable is er vooralsnog geen aanbieder.
In NL hebben we dvb-t door de lucht, dvb-s via de schotel, dvb-c via de kabel.
En iptv via internet (mine, en tele2).

[ Voor 37% gewijzigd door job op 09-08-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
dus dan zijn er voor mij (hier in nederland) geen andere decoders met UTP-aansluiting dan de Dreamboxen?

jammer dat er geen andere oplossing is om beeld/geluid over het netwerk te streamen zonder tussenkomst van een tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Audio-Lover schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:49:
dus dan zijn er voor mij (hier in nederland) geen andere decoders met UTP-aansluiting dan de Dreamboxen?

jammer dat er geen andere oplossing is om beeld/geluid over het netwerk te streamen zonder tussenkomst van een tv...
Dat is er wel..
www.team-mediaportal.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
Audio-Lover schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:49:
tv = pc ...

had nog geen koffie op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
Audio-Lover schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:03:
[...]

tv = pc ...

had nog geen koffie op :)
Om 12.49 ?? Dan ben ik al aan mn 2e pak Senseo bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125122

Wil je per se actuele programma's kunnen zien? Anders zijn 2 video recorders misschien nog wel een optie ;)

O ja, en je moet uit nood niet gaan reageren op de ads onderaan dit topic. Ik krijg iets te zien van 1650 zenders voor 6.99 Dat is echt enorme oplichterij.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 125122 op 09-08-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Good_Lord
labtech schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:37:
[...]

Om 12.49 ?? Dan ben ik al aan mn 2e pak Senseo bezig :D
k had uitgeslape :P

weer ff ontopic:
ik heb dit probleem besproken met mn ouders - die moeten er immers ook naar kijken.
zij zijn wel te porren voor digitenne. nu nog kijken of de kwaliteit van het beeld een beetje redelijk is...
Pagina: 1