Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:36:
@Fre4k je hebt gelijk dat een cpu veel kan hebben maar 62 graden op 2,8 ghz met een e6600 is VEEL en VEEL te hoog. Zelfs op lucht. Sommige noemen 61 al het maximum, dus 65 is helemaal absurt.
Je kan naar verschillende dingen kijken, maar zoals Ramius al zei kijk eerst maar even wat rond voor je er een topic over gaat plaatsen.
Kijk jij ook is rond voordat je wat roept. 61 graden celcius is ook het maximum. Kijk maar in de intel specs daar staat 60.nogwat graden celcius als maximum Tcase waarde voor de e6x00 (niet x6800 en quad). En coretemp leest de Tjunction uit dus dat over 61 graden gaat helemaal niet op. Wat de max Tjunction is weet ik niet, verschilt per cpu volgens mij.
En of zijn huidige temp hoog is valt niet te zeggen, er is niks over zijn systeem vertelt het enige dat bekent is is dat hij een e6600 @ 2.8GHz heeft. Voltage, kast temp, kamertemp etc weet je allemaal niet misschien heeft hij kamertemp van 50 graden celcius.
En volgens mij is een b2 stepping wat warmer. Maar weet dat niet zeker.
Gewoon standaart vcore dus.
Case temp meter is er ook niet, gewoon een thermometer een uurtje in je kast zetten ofzo. Maar als je gewoon een goede airflow in je kast hebt kan je ervan uit gaan dat het paar (5) graadjes hoger ligt dan je kamer temp.
Je temps zijn gewoon goed, denk niet dat het veel warmer gaat worden in nederland dus zelfs op de warmste dagen moet je prima kunnen draaien. Verder overklokken kan, maar temps van 93 stressed (

) zijn niet aan te raden, ik zou 70 graden celcius als max houden.
[
Voor 25% gewijzigd door
bassie op 06-08-2007 23:44
]