Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDMI kabel tester zelfbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 1.012 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ik wil een kabeltester maken voor HDMI kabels, want schijnbaar heeft niemand zo'n ding.

Maar om aan de juiste onderdelen te komen lijkt nog een veel grotere ramp, waar kun je losse HDMI print connects kopen in Nederland. Je ziet ze overal op internet staan link, maar als je dan verder zoekt naar resellers dan hebben ze er nooit van gehoord.

Het idee erachter is namelijk dat ik een hdmi kabel door een 5/8 pvc buis moet krijgen, dit gaat volgens mij alleen lukken door de connector eraf te knippen, of de kabel ergens door te knippen.

Maar als ik deze kabel weer aan elkaar maak, wil ik ook zeker weten dat de juiste aders op de juiste plek zitten, en dat ze onderling geen kortsluiting maken enz. (om mijn tv en videokaart een beetje te beschermen)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Al eens gedacht aan HDMI->DVI-converters? Die zijn misschien beter te krijgen; daarna kan je hetzij de HDMI-connectoren eruitslopen hetzij je tester voorzien van DVI-connectoren.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Kabeltesters zijn interessant als je er echt iets aan hebt. Bij een HDMI verbinding zal je zelf geen connectoren aansluiten (chinese handjes zijn goedkoper en meer ervaren), dus de juiste verbindingen meten, daar heb je niets aan.
Een kabeltester voor HDMI die wel interessant zou zijn, kan meten of de LVDS signalen goed verzonden worden, wat de maximale frequentie's zijn, signal loss en signal to noise ratio,... Om zo'n tester te maken, ga je nogal veel geld moeten uitgeven, er is een erg kleine markt voor, en wie het zou kunnen gebruiken heeft in-house voldoende kennis om zelf ff de netwerkanalyser (niet voor een LAN, maar om transmissielijnen door te meten) aan te koppelen.
Vandaar vind je geen HDMI tester in de handel.

Als je het toch perse wil maken en testen, koppel em dan maar gewoon aan. De LVDS transmitters en receivers zijn flink tolerant naar ESD en verkeerde verbindingen toe, zolang ze netjes gevoed zijn. Op mijn werk steken we 48V mee op de aansluiting (wel met DVI, maar de manier waarop de data wordt overgebracht is exact hetzelfde als HDMI), en een heel enkele keer geeft dat problemen bij aan/afkoppelen met ingeschakeld toestel (er is niets voorzien om de GND en voedingsspanning aan te koppelen voor de data aangesloten wordt, dus de ESD beveiliging kan tijdens het aansluiten niet gegarandeerd werken, voedingspanning is bezig met opkomen, en zo meer), tussen jou gewone apparaten die wel netjes de standaarden volgen kan er zo goed als niets mis gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 06-08-2007 21:34 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• voodoo202
Dus je wil zeggen, dat als ik perongeluk een ader verkeerd aansluit, het geen negatieve gevolgen zal hebben voor mijn pc / tv.

Want de tester heb ik alleen nodig om kortsluiting te verkomen.
Voor de kwaliteit van de kabel ben ik wat minder bang, het is maar 1.5 m kabel.

Verwijderd

Dus je wil een 1op1 tester maken.
Maar om aan de juiste onderdelen te komen lijkt nog een veel grotere ramp, waar kun je losse HDMI print connects kopen in Nederland. Je ziet ze overal op internet staan link, maar als je dan verder zoekt naar resellers dan hebben ze er nooit van gehoord.
dan bel je ze even:

HD Ready Technology Ltd

Tel: 0044 (0)1132 421627
http://www.hdreadytechnology.co.uk

En misschien willen ze, ze ook nog van die connectoren aan je verkopen en opsturen.
Tegen betaling natuurlijk.
Als jij vijf van die kabel kan kopen, stuk knippen, dan maken die paar centen ook niet meer uit.

Ik zeg altijd zo:"vragen staat vrij, nee is je antwoord en ja kan je krijgen".

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan toch gewoon je multimeter gebruiken als je je kabel wilt doorknippen :? Wat mij eerlijk gezegd een slecht plan lijkt ivm storingen die je krijgt nadat je het aan elkaar geprutst hebt.

• voodoo202
Die multimeter is het probleem, het zijn 2 verschillende ruimtes,
om dan alleen of evt. met zijn 2e een kabel te testen is dan lastig, zeker als je connector zeer klein is. En de kabel in de meterkast uitkomt.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
Kabeltesters voor HDMI zullen vrijwel niet voorkomen omdat HDMI in de pro videobusiness niet voorkomt.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:09
Zoiets mischien?
Afbeeldingslocatie: http://www.pacificcable.com/photos/HDMIFF.jpg
Je knipt de kabel doormidden en dan strip je beide uiteinden. Ik weet alleen niet of de winkel ook naar nederland zendt...

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

Molex maakt ze en via Farnell zijn ze te bestellen.
http://nl.farnell.com/jsp...ayProduct.jsp?sku=1365185

Wel 25 euro verzendkosten.
Pagina: 1