usb -> pcmcia card usb stick & andere hardware werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:17
ik had te weinig usb poorten in m'n notebook,
dus heb ik een pcmcia kaart gekocht op marktplaats.
hij heeft 4 usb poorten + nog een ingang waarop je een andere kabel moet aansluiten zodat deze usb
poorten meer stroom krijgen, hij is trouwens merkloos

nu heb ik hem met stroomkabel in mijn laptop gedaan, hij installeerde allerlei drivers.
als ik nu een usb stick in de kaart doe dan detecteert hij hem als "onbekend apparaat"
ik heb meerdere apparaten gebruikt, allemaal hetzelfde.

bij apparaatbeheer staan nu deze apparaten geinstalleerd ;
via rev 5 of later usb universele host-controller
via rev 5 of later usb universele host-controller
via usb 2.0 Enhanced Host Controller

hij geeft in apparaatbeheer geen fouten aan.

nu heb ik er wel een cd bij gekregen,maar daar staan allemaal mappen op met drivers van andere apparaten en geen handleiding.

ik heb hem gekocht op marktplaats en ik heb ~2 a ~3 dagen geleden een mail gestuurd naar de verkoper, geen antwoord en ik denk dat die ook niet komt.

ik draai windows xp sp2 op een compaq presario r3000 intel

wie kan me helpen om deze alsnog aan de praat te krijgen?

• oddish2211
echt niemand een idee?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-02 13:28
staat er niet een leverancier op de sticker van het kaartje (onderkant ofzo) misschien dat je via dat bedrijf aan drivers kun komen om alles naar behoren te kunnen installeren.

...

• oddish2211
koentjuh1987 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:32:
staat er niet een leverancier op de sticker van het kaartje (onderkant ofzo) misschien dat je via dat bedrijf aan drivers kun komen om alles naar behoren te kunnen installeren.
er staat alleen op de onderkant dat het kaartje een VIA chipset heeft, meer niet

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 22:38
en *welke* VIA chipset?

• oddish2211
staat er niet op

• Paduseth
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10-2022
Via Ebay heb ik zo'n kaart (via rev 5) gekocht in Hongkong. Die doet het bij mij ook niet. Ik heb hem uitgeprobeerd bij een vriend met een laptop en daar doet hij het ook niet op. Vanochtend heb ik hem teruggezonden op verzoek van de verkoper. Hopelijk krijg ik mijn geld terug. Hij belooft het in ieder geval.
Ik krijg nu het vermoeden dat veel van die kaarten het niet doen. De verkoper aan jou heeft misschien dezelfde ervaring.

• oddish2211
ik heb nu nog steeds geen mail terug, ik verwacht het ook niet meer.

moest jij trouwens drivers van een cd gebruiken? en weet jij wat voor via apparaat jij had?

• JefSnare
  • Laatst online: 09-11-2020
oddish2211 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:02:
ik heb nu nog steeds geen mail terug, ik verwacht het ook niet meer.

moest jij trouwens drivers van een cd gebruiken? en weet jij wat voor via apparaat jij had?
@oddish2211
Heb je al geprobeerd om het anders te voeden, misschien krijgt hij net te weinig, meestal proppen ze een PCI met 2 usb'tjes erin. Aangezien die van jou 4 is.

En met die chipset kan ook iets mis zijn, tijdje terug heb ik ook zo'n ding erin gezet, ik heb toen een trust USB Hub driver erop gedouwd en toen deed hij het, maar alleen met 1.1. Tis miss beter dan niks... :?

Twitter Flickr

• Paduseth
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik had precies hetzelfde als jij bij hardware staan. Dus zal het wel dezelfde kaart zijn geweest. Ook merkloos uit China. Ik hoefde bij de installatie geen drivers van de bijgeleverde mini cd te installeren. Windows deed dat volgens mij zelf.
Nadat ik gemaild had dat hij niet werkte, kreeg ik een mailtje dat ik drivers van hun website moest installeren. http://drivers.guidebuyers.com/ Maar die werkten ook niet. Via onderstaande link kom je uit bij de verkoper van die kaarten. Die kaart van mij had trouwens wel een andere kleur.

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...iewItem&item=290131365150

• oddish2211
ik heb inderdaad dezelfde kaart als paduseth.
ik heb bij aparaatbeheer nog eens goed gekeken en ik zag dat er een usb 2.0 root hub driver was geinstalleerd voor die kaart, dze driver is van NEC.terwijl ik een VIA heb
ik heb een aantal drivers van http://drivers.guidebuyers.com/ geprobeerd, geen succes

de volgende keer dat ik zoiets koop, dan betaal ik wel een 10,- meer om een goed merk te kopen
Pagina: 1