Tbird heeft wat tijd nodig ? :P

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
The strangest thing:

Heb sinds een aantal maanden een TB800 op een KT7 plankje. Werkt allemaal uitstekend. Maar goed, ik heb zo'n ding natuurlijk ook aangeschaft om es lekker te gaan OC'en; dat viel in het begin niet mee...ik kreeg hem maar niet hoger als 900 Mhz (9 X 100) wat ik ook deed. Al verhoogde ik de FSB met 1 Mhz (101 dus) weigerde de PC zelfs te posten !

Maar goed, na een maand gepiel had ik de moed opgegeven met de gedachte in m'n achterhoofd dat ik dan wel een TB had die niet zo lekker over te clocken viel en waar niet meer uit te halen was.

Ok, gisteravond...verveel me dood, dus denk: laat ik voor de gein es kijken of ie "door een of ander wonder" misschien wel boven die 900 wil komen......en warempel ! na de FSB met 1 Mhz hoger te zetten, deed ie het gewoon ! Hmm, dat gaan we verder uitdiepen :P Dus, na het voltage meerdere keren te hebben verhoogd en de multiplier op 9,5 te zetten en de FSB op 107 Mhz loopt ie ineens rockstable op 1016 Mhz ! :P

Ben ik nu gek of is zo'n Tbird na een tijdje (in mijn geval een maand of 3/4) makkelijker te overclocken, of is 't gewoon stom toeval ?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Zou het kunnen dat je in die periode je bios hebt geupgrade? Of misschien je geheugen modulen vervangen hebt door ander geheugen? Of heb je soms een zwaardere koeler gekocht? Feitelijk zijn dit de enige logisch verklaarbare feiten. Of je processor moest gewoon een paar maandjes ingekompjoeterd worden !!!!

Verwijderd

Ik heb psies het zelfde gehad.
Mijn Tbird 900 ging eerst niet hoger dan 1050. 1061 gaf vage register errors en BSoD's. Nu loopt ie (zie sig.) rockstable op 1082 (103*10,5). Morgen es ff proberen of ie op 1100 loopt. >:)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:01

Exirion

Gadgetfetisjist

M'n 1GHz wilde nieuw niet hoger dan 1150 op 1.85V draaien, terwijl ie wel 1100 op 1.75V draaide. Weird he? Hopelijk haalt ie over een maandje of twee de 1200 ofzo :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Neej, heb in die tussentijd echt nix aan m'n config veranderd :P Bios is nog steeds dezelfde als toen ik em kocht :)

Maar ik zie nu dus dat ik niet de enige ben die dit ook heeft :)

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 01:22 schreef kazuka het volgende:
Neej, heb in die tussentijd echt nix aan m'n config veranderd :P Bios is nog steeds dezelfde als toen ik em kocht :)

Maar ik zie nu dus dat ik niet de enige ben die dit ook heeft :)
Hij moet gewoon ff ingelopen worden >:)

Verwijderd

dus over een jaar draait mijn thbird op 2Ghz

Verwijderd

Misschien is 'ie gewoon goed ingebrand na 3 a 4 maanden?? (kan je ook in een paar dagen doen door je voltage omhoog te gooien)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ja, ik vermoed ook dat het met de vcore heeft te maken en het "inwerken" van je cpu.

Toch wel grappig :P

Ja ik heb een Pentium op 2500 Mhz....
Zo hee, hoe kom je daar dan aan ?
Ohh, 4 jaar terug gekocht alleen toen heette ie nog P133 >:)

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Bij mij heeft het twee maanden geduurd voordat mijn tb op 900 Mhz kon draaien. Ik kwam in het begin niet hoger dan 800.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Hoewel het inbranden een "hoax" bleek te zijn, lijkt het erop dat er toch iets van waar zou kunnen zijn. Lijkt me voor andere tweakers ook wel prettig om te weten. Dan toch straks die TB maar eens flink stressen op 1,85volt en dan kijken of ie hoger wil :)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Inderdaad, het zal dan wel niet echt "inbranden" zijn maar gewoon het "inwerken" van de cpu waardoor ie na verloop van tijd, hoe zal ik het zeggen, "soepeler" wordt :) Vraag me trouwens af of dit bij de Intel cpu's op dezelfde manier van toepassing is...

Verwijderd

-snif- doet me goed dit soort postingz...

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 02:56 schreef Overflow010 het volgende:
-snif- doet me goed dit soort postingz...
:?
Pagina: 1