Toon posts:

Opstartweigering van mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden een computer voor m'n verjaardag gekregen, en nou hield hij er plotseling zomaar mee op.
Ik was World of Warcraft aan het spelen toen de computer zichzelf uitschakelde.
Monitor deed het nog.
Toen ik de resetknop en powerknop probeerde, gaven beide geen resultaat.
Als ik de aan-uit schakelaar aan de achterkant van de kast een halve minuut of meer op uit laat staan en hem daarna weer op aan zet en daarna de powerknop indruk, gaan alle fans in het apparaat ongeveer een seconde draaien, daarna gaan ze weer uit en doet de computer verder niks.

Systeem:
Kast: Miditower Delux DLC-MD372 400 watt.
Moederbord: Foxconn K8M890M2MA-RS2H
Processor: AMD AM2 Sempron 3200+
Geheugen: DDR2 Apacer 1GB PC5300 667Mhz
Dvd speler: DVD-br Lite-on LH-20A1P-12C
Harddisk: SATA 250GB Samsung
Videokaart: Nvidia GeForce 8400 GS

Ik heb herstarten geprobeerd met het geheugen, harddisk, video kaart en DVD speler van het moederbord af, maakt geen verschil. Ik heb de voedings test uit de hulpthread van GoT gedaan, als ik de aangegeven pinnetjes verbind gaat de voeding aan zolang ik de verbinding in stand houd.

Noot: Mijn voeding is 20 pins ATX, mijn moederbord 24 pins, ik heb hem aangesloten zoals vermeld in de handleiding van het moederbord.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik breng hem terug naar de winkel om hem te laten repareren, maar als de fout onstaan is door iets wat ik heb gedaan, dan wil ik het graag weten zodat ik het probleem in de toekomst kan voorkomen.

Alsvast hartelijk bedankt voor de tijd, en mijn excuses als ik het in het verkeerde forum heb geplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 20:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Waarschijnlijk is 1 van de onderdelen problemen aan het geven, op deze manier kun je achterhalen welke dat is.

Verwijderd

Goede kans dat je voeding onder load toch niet in orde is, of dat er ergens een kabeltje/connector niet goed vast zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan, ik kon er niet achter komen wat het probleem was.

Dat de voeding kut is zou mijn eerste gok ook zijn. Ik heb alle connectortjes gecontroleerd.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 20:19 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:15:
Dat heb ik gedaan, ik kon er niet achter komen wat het probleem was.
Maar als je de troubleshooter hebt doorlopen dan weet je toch welk onderdeel het probleem vormt?

Verwijderd

Topicstarter
schijnbaar niet.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je de troubleshooter niet goed doorgenomen. Ik zie nergens staan wat je inmiddels al hebt vervangen en wat ieder onderdeel doet in een andere pc.Het onderdeel dat neit werkt in een andere pc zou ik al eerste vervangen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Het kan ook het geheugen zijn. Sommige mobos gaan niet aan met brak of geen geheugen in mijn ervaring.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik gok dat onder hoge belasting je mobo die 4 pinnetjes nodig heeft en anders door stroom gebrek crashed..

Verwijderd

Mijn voeding is 20 pins ATX, mijn moederbord 24 pins,
het kan zijn dat hij onder hoge load niet stabiel is..., maar het kan het ook niet zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 21:45 ]

Verwijderd

Dat hoeft het probleem niet, ik heb ook wel pc's stabiel gezien met 20 pins voeding terwijl het 24 pins mobo was.

Maar het mobo/voeding kan wel stuk zijn, of iets wat kortsluiting maakt, het lijkt mij het makkelijkst dat je hem even naar de winkel terug brengt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus een andere voeding erin plaatsen.

Hrm, ik denk dat ik de verkopers eens verrot ga schelden dat ze me een niet werkend systeem hebben verkocht.
Toch raar dat hij het een tijd heeft gedaan en er toen plotseling achter kwam dattie te weinig kracht heeft.

Terw_Dan, zoals ik heb gezegd heeft het verwijderen van geheugen, harde schijf, video kaart, en dvd-speler geen effect, het probleem ligt dus niet daar in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 21:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:43:
Dus een andere voeding erin plaatsen.

Hrm, ik denk dat ik de verkopers eens verrot ga schelden dat ze me een niet werkend systeem hebben verkocht.
Toch raar dat hij het een tijd heeft gedaan en er toen plotseling achter kwam dattie te weinig kracht heeft.

Terw_Dan, zoals ik heb gezegd heeft het verwijderen van geheugen, harde schijf, video kaart, en dvd-speler geen effect, het probleem ligt dus niet daar in.
Je hoeft de verkopers niet verrot te schelden. Ze hebben het systeem werkend aan je geleverd. Het is mogelijk dat het een brakke voeding oid is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:43:
Maar als je de troubleshooter had doorgenomen dan had je gezien dat daar ook dingen in staan als ander geheugen, andere voeding ander mobo etc proberen. Dus DOE dat gewoon. Wij kunnen wel tig dingen roepen zoals nu in het topic gebeurd, maar als je er zelf niets mee doet dan kunnen we je er ook niet verder mee helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alles in de computer vervang doettie het vast wel weer hoor.

Maar dat was het punt niet. Jullie hebben een heleboel ervaring hier, en de kans bestond dat dit probleem een specifieke issue was. Ik heb zelf een computer nog nooit zo raar zien doen, dus vermoedde ik dat het een vrij zeldzame situatie is.
Ik laat het verder wel door de hiq uitzoeken. Allemaal heel erg bedankt voor de input.
Pagina: 1