[DOS] Bios flash: Invalid keyboard code specified*

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:17
Beste medetweakers,

Ik probeer een bios van een oud moederbord te flashen...
Steeds als ik probeer te flashen gaat hij alles aflopen maar dan stopt hij bij "invalid keyboard code specified."
Ik heb de bootable floppy of dezelfde pc gemaakt en daar de bios files in gezet.

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

Dan wordt er via de config.sys en autoexec.bat teveel geladen.
Zaken die voor een flash niet relevant zijn.

Je kunt ze eigenlijk volledig leeghalen, nadat je eventueel een kopietje hebt gemaakt ;)

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:27
Een beetje meer informatie zou welkom zijn: over welk moederbord spreken we hier? Met welke bios-versie probeer je het te flashen?

• HugoBoss1985
Volgens mij is het moederbord niet echt relevant, ik ga even proberen wat Compeutje heeft voorgesteld...
Maarja het is een ECS K7S5A (gaat al een tijdje mee :P)!
Ik heb geen idee welke bios versie erin zit, het is een oudere dan degene die ik wil flashen in ieder geval.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik zie op de bootable floppy met de bios files geen "autoexec.bat" of "config.sys"...

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-08-2007 20:05 ]

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:04:
Ik zie op de bootable floppy met de bios files geen "autoexec.bat" of "config.sys"...
Hidden bestanden aanzetten?

• HugoBoss1985
Die optie is er niet!
Tenminste ik zie hem niet, zoals ik gewend ben bij harde schijven...

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:10:
Die optie is er niet!
Tenminste ik zie hem niet, zoals ik gewend ben bij harde schijven...
In Win98: Verkenner - Beeld - Mapopties - tabblad Beeld - Verborgen bestanden: alle bestanden weergeven.

In Win XP: Verkenner - Extra - Mapopties - tabblad Weergave - Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uitvinken.

Dit is wel basiskennis van Windows en de instellingen gelden niet alleen voor harde schijven, maar ook voor floppy enzo.

• HugoBoss1985
Ik weet ook niet alles! ;)
Heb dit wel geweten, alleen niet onthouden.
Ik had dat al uitgevinkt staan (doe ik altijd na een install...) en er was geen verschil met aan of uitgevinkt.

Ik heb nog geprobeerd om het helemaal volgens de ECS Elitgroup methode te doen, maar ik kan nergens de AMI bios flash utility vinden (al helemaal niet op hun site...)!

Op de AMI site heb ik de nieuwste kunnen downloaden, even proberen dus...

Oké dat lukt dus ook niet... ik moet een .exe en de bin file op een floppy zetten volgens hun, maar dan boot hij er niet van.
Ik moet dan de floppy eruit halen en op enter rammen, en dan gaat de pc weer fijn doorstarten naar windows.
Nog suggesties?

Het is gelukt!
Ik heb een ami bios flash utility gedownload, en deze samen met de ROM file op een bootable (gemaakt in XP) gezet.
Nadat hij de keyboard error code gaf, heb ik de flash geforceerd.
Het is prima gegaan.

Nu maar overklokken die oude hap :D

[ Voor 58% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-08-2007 20:59 ]

Pagina: 1