Toon posts:

Processor koeling socket 478

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op de huidige cpu zit een slechte koeling, die bij gamen soms tot de 55/60 graden oploopt.
Ik heb hem wel wat lichtelijk overgeklokt.
Nu ben ik dus op zoek naar een betere proccesor koeling voor de socket 478.
Als iemand een advies voor me heeft, zal ik dat op prijs stellen.
Ik geef liever niet veel meer dan 20 euro uit aan de koeling.

Alvast bedankt voor de reacties

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-03 12:36
Wat voor cpu heb je?

Hier een lijstje met 478 koelers:

http://www.cool-prices.nl...efwoord=478&submit=zoeken

Deze zou het al wel moeten kunnen doen, maar ik weet niet wat voor cpu je hebt dus weet ik het niet zeker:

http://www.cool-prices.nl...20OEM%20met%20Fan%20Mate1

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Ik heb een Intel Celeron 2,26 Ghz @ 3,07 Ghz

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:20:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb een Intel Celeron 2,26 Ghz @ 3,07 Ghz
Prescotts zijn redelijke heethoofden. Wat is je budget? Anders zou je eens moeten kijken naar de Thermaltake Big Typhoon. Moet één van de beste s478 koelertjes zijn. Welke koeling heb je er nu op zitten?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso is 55/60 graden onder full load nou niet echt een temperatuur om heel erg bang van te worden?

En volgens mij kan je best wel eens zelf op zoek gaan naar CPU koelers. Daar is hier al aardig wat over geschreven, en in de pricewatch kan je wel opzoeken welke koelers binnen je budget vallen.

Dankzij de nieuwe productdatabase kan je prima filteren op socket en als je dan nog even sorteert op prijs dan is het daarna een kwestie van kijken welke koeler die binnen je budget past een beetje goed presteert door de specs te checken en wat reviews op te zoeken.

Processorkoelers s478 in de Pricewatch

[ Voor 102% gewijzigd door Orion84 op 06-08-2007 20:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie van deze koeling?
Ik weet teminste van deze zeker dat hij past.

Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra TC (S478)
kost ongeveer 10 euro en wordt bij de prijswatch als zeer goed beoordeeld.

• Tomfish
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:52:
Wat vinden jullie van deze koeling?
Ik weet teminste van deze zeker dat hij past.

Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra TC (S478)
kost ongeveer 10 euro en wordt bij de prijswatch als zeer goed beoordeeld.
Artic zijn altijd wel goede koelers, en als hij bij de pricewatch goed wordt beoordeeld, dan zal hij ook wel naar behoren presteren neem ik aan? Lees anders nog eens wat reviews door. En je hebt je budget ook nog niet gezegt :P

[ Voor 0% gewijzigd door Tomfish op 06-08-2007 21:28 . Reden: Spelling is moeilijk... ]

Verwijderd

Topicstarter
Jawel hoor kijk maar in de startpost ;)
Maar nu heb ik nog een andere gevoden van zalman, lijkt me eerlijk gezegd wat beter.
het is een Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940)

Link:
pricewatch: Zalman CNPS7000B-AlCu (Socket A/478/754/939/940)

Wordt beter beoordeeld bij koeling, lijkt mij wel een goede optie. Wat vinden jullie ervan?

Trouwens zit er al standaard koelpasta op of moet je die er nog bij kopen?

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 10:37
je kunt ook "zijn grote broertje" kopen dat is deze:

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=146&code=009

ik heb hem zelf ook, en hij bevalt mij goed, ik had eerst de 7000 maar deze koelt ook meer de rest van je moederbord etc...
En hij heeft veel onderdelen erbij zodat je ook in de toekomst hem op andere moederborden kunt aansluiten, ik weet niet of dat ook voor die jij noemt geldt...

• Tomfish
dribibu schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:52:
je kunt ook "zijn grote broertje" kopen dat is deze:

http://www.zalman.co.kr/e...view.asp?idx=146&code=009

ik heb hem zelf ook, en hij bevalt mij goed, ik had eerst de 7000 maar deze koelt ook meer de rest van je moederbord etc...
En hij heeft veel onderdelen erbij zodat je ook in de toekomst hem op andere moederborden kunt aansluiten, ik weet niet of dat ook voor die jij noemt geldt...
Mee eens. Die zalman is ook beste aardig, alleen niet echt stil. Ik weet ook niet of de TS hier voor gaat. Als je nu de keuze tussen de 7000 of 7700 moet gaan maken, zou ik zeker voor de 7700 gaan. Let wel op, hij is best groot. Koelprut wordt overigens meegeleverd.

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 10:37
ja, ik zie net dat de 7000 niet voor 775 socket/moederborden gaat, (de 7700 wel) en hierin heb je o.a. de Intel Core 2 Duo processoren, dus dat is wel handig om dat van te voren even uit te zoeken, mocht je voor een zalman willen gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door dribibu op 06-08-2007 22:19 ]

Pagina: 1