autobekleding reinigen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.786 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hoe reinig je autobekleding? niet een vlek, maar overall reiniging?

Ik zie het met name op de bijrijders stoel. er zit vaak niemand dus is die stoel wat stoffiger. Op het moment dat er dan regendruppels bijvoorbeeld opvallen, zet zich een kring af. Met tapijtreiniger (dat schuim) krijg ik het er niet echt uit. Op de bekleding van de portieren werkt het echter prima; dat is echt vuil van jarenlang met je handen aanraken en armen leunen, maar dit heeft ook een hardere ondergrond natuurlijk.

Ik ben al langs de auto onderdelen speciaalzaak gereden met mijn vraag, maar die meneer had behalve vlekken reinigers niet echt iets om bekleding mee te reinigen. hij raadde groene zeep aan en met een vochtige doek afnemen :?
Ik heb hem gevraagd of het dan niet met shamporellen beter zou gaan, maar hij vertelde me dat het prima zou functioneren, alleen dat het schuimrubber in de stoel er minder goed zou tegen kunnen en op den duur slappe stoelen als gevolg zou geven.

het stof van mijn stoelen (zwart) is van de dikke stevige soort.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:01
Rij eens langs een schoonmaakbedrijf wat ook aan tapijtreiniging det.

Zelf ook zo vaak gedaan met zo'n machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Meguiars:

Carpet and Interior Cleaner

Zie ook www.meguiars.nl/forum en vraag naar ervaringen en hoe je het product het beste kunt gebruiken.

Heb t in t interieur nog nooit gebruikt maar dit is wat je ermee bereikt op het exterieur:

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1562.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1561.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/IMG_1560.jpg

:9

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 06-08-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

http://www.mrpolish.nl/prijzen/index.html
is dat niks?
voor 100 euro doen ze je complete interieur, incl. het uitstomen van je bekleding.
Zijn vast meerdere bedrijfjes die zoiets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anoniem: 79417 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:33:
Meguiars:

Carpet and Interior Cleaner

Zie ook www.meguiars.nl/forum en vraag naar ervaringen en hoe je het product het beste kunt gebruiken.

Heb t in t interieur nog nooit gebruikt maar dit is wat je ermee bereikt op het exterieur:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

:9
Ga jij eens heel gauw dat ding nog minimaal 15mm naar beneden gooien! :9

Mooie wagen, zit zo te zien ook nog lekker in de lak, of heb je hem laten spuiten ge-meguiarst? :+

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
weet je wat het is met reinigen? dat het daarna eerder vies wordt.

ik heb nog nooit ergens een goedje gevonden dat het textiel weer beschermd. alle flesjes die zeggen dat ze dat wel doen, doen dat namelijk niet.

Mijn ervaring met stoom en/of shampoorellen is dat na reiniging het vuil er weer 40 x sneller in zit :|

ik heb wel een website van waxoyl gevonden, die er blijkbaar iets voor hebben.
heb gemaild
ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

max schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:03:
[...]

Ga jij eens heel gauw dat ding nog minimaal 15mm naar beneden gooien! :9

Mooie wagen, zit zo te zien ook nog lekker in de lak, of heb je hem laten spuiten ge-meguiarst? :+
Hij zit nog wel goed in de lak op zich maar sommige plekjes die je toch wel net iets te diepe krasjes zitten. Ook heeft de motorkap helaas wat steenslag. Maarja, auto is 8 jaar dus je kunt ook niet verwachten dattie dan echt helemaal tip-top is :) Dus nee, overgespoten issie niet maar Meguiars doet een hoop. Heb een flinke uitzet gekocht laatst.

En verlagen gaat zeker gebeuren, ik hoop asap naar Intrax te kunnen voor een RS schroefset ;)
www.intraxracing.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 06-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 18:39
Ik ken het... Heb zelf een zandkleurig interieur. Erg fijn met regen bijv ja!

Probeer Quick n Brite is, werkt bij mij goed, het wordt er idd wel besmettelijker van maar het wordt wel weer netjes :)

http://www.quicknbrite.nl/

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47
Anoniem: 79417 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:33:
maar dit is wat je ermee bereikt op het exterieur:

[afbeelding]
Ow lekker :P.. je krijgt er lelijke velgen van :P Ik zou het niet gebruiken

(no offence, smaak is persoonlijk)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
marccom schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:57:
Ik ken het... Heb zelf een zandkleurig interieur. Erg fijn met regen bijv ja!

Probeer Quick n Brite is, werkt bij mij goed, het wordt er idd wel besmettelijker van maar het wordt wel weer netjes :)

http://www.quicknbrite.nl/
Hmm, amazing discoveries... hey mike! :P

Heb bij mijn eigen auto colavlekken uit de bijrijdersstoel gehaald met "Vanish", dat spul heeft nog nooit echt fatsoenlijk gewerkt op de dingen waar het op hoort te werken, maar voor die stoel werkte het super: de harde bekleding werd weer zacht en de vlekken waren weg. Was overigens een spuitflacon, niet een tonnetje met zooi die je normaal op je kleren smeert voor je het de was in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
ik heb iig van HG weer een spuitbus gevonden dat de vezels weer dicht maakt na reiniging.

nu nog de reiniging.

die schuim tapijtreiniger werkt prima, maar 'weervlekken' gaan er niet uit :|
(witte kringen in zwarte bekleding)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 12-08-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:27
In mijn auto is er al twee jaar een colavlek in het midden van men stoel. Nog kans dat ie er ooit uitkomt? Of is het te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als het er na anderhalf jaar uit wil, dan wil het er na 2 jaar ook nog wel uit. Tip: nooit een volle fles cola op je stoel laten liggen terwijl de auto in de zon geparkeerd staat. Verzegeld of niet, de dop knalt er gewoon af en alles loopt over je stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:27
_JGC_ schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:43:
Als het er na anderhalf jaar uit wil, dan wil het er na 2 jaar ook nog wel uit. Tip: nooit een volle fles cola op je stoel laten liggen terwijl de auto in de zon geparkeerd staat. Verzegeld of niet, de dop knalt er gewoon af en alles loopt over je stoel.
het was zo'n onhandig moment. Recht stuk, laat ik dat blikje even openknallen. Komt er ineens entje aan en moet je dus je stuur vastgrijpen en schakellen. Bekerhouder ligt vol met meuk, blikje tussen je benen.... gevolg lijkt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoko schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 02:31:
[...]

Ow lekker :P.. je krijgt er lelijke velgen van :P Ik zou het niet gebruiken

(no offence, smaak is persoonlijk)
Dat mag ;) Maakt het leuk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

jvvv schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:37:
[...]

het was zo'n onhandig moment. Recht stuk, laat ik dat blikje even openknallen. Komt er ineens entje aan en moet je dus je stuur vastgrijpen en schakellen. Bekerhouder ligt vol met meuk, blikje tussen je benen.... gevolg lijkt logisch.
Lol, klinkt bekend. Bij mij zit er nog geen drank in de bekleding, maar het scheelde al een aantal keren niet veel. Ik drink tegenwoordig alleen nog uit plastic flesjes in de auto (cola, aquarius enzo).

Overigens werk quick 'n brite vrij goed. Mijn vorige leaseauto was vrij vies toen ik hem kreeg (kwam uit de autopool van het bedrijf). De bekleding helemaal vaal geworden met witte strepen en zo erin. Middagje met de quick 'n brite erdoor en het zag er allemaal weer vrij goed uit. Bovendien was de geur ook weer uit te houden, dat scheelde ook iets. :P

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 18:39
Voor de geur gewoon ff een paar keer sprayen met interiour cleaner van meguiars op je interieur luchtfilter ;)

Whoop!

Pagina: 1