Toon posts:

Leren overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer een maand of 2 terug een nieuwe PC gekocht
-e6600 @ 2.4 mhz
-EVGA 8800GTS 640 MB GDDR3
-P5N-E SLI mobo
-500 watt voeding
-2 gig PC6400 OCZ geheugen gekocht

Met een zalman cooler, ik zou graag mijn e6600 naar 2.8-3.0 willen overclocken en misschien mijn VGA-kaart ook iets, maar ik heb dit nog nooit gedaan dus ik zou graag willen leren hoe ik dit zou moeten doen of wat voor programmatjes ik zou moeten gebruiken. Ik had al de search function gebruikt maar ik kon niet echt een topic vinden waar goed werd uitgelegd hoe je nou moet overclocken.
Dus bij deze heb ik een topic gemaakt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Frequently Asked Questions TCA

Staat alles in wat je maar moet weten :)

Volgende keer ff iets verder rondkijken voor je een topic maakt.

Verwijderd

2.4MHz ? :+ Volgens mij bedoel je GHz (Gigahertz, klokpuls maal duizend).

En check ook de handleiding van je moederbord, daar staat vaak uitleg over hoe & wat waar eventueel dingen staan.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

Op hardware.info TV is er een aflevering geweest van het overclocken van een E6600
Je zou ook naar de volgende tutorial kunnen lezen. (Is geschreven door dezelfde persoon als in de bovenstaande aflevering)
http://www.reg-edit.nl/forum/viewtopic.php?t=13

[ Voor 6% gewijzigd door Moortn op 06-08-2007 18:41 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

^^
Of wanneer 9 euro er wel afkan: PC consument van juli/augustus, volgens mij hebben ze daar ook een stap voor stap guide voor een E6600 met 6400 geheugen en een asus bord.
Processor overclocken is in principe een bios kwestie en heb je dus niets speciaals voor nodig. Je VGA kaart, ik ben meer een ati gebruiker, daar heb je bijvoorbeeld ati tray tools of atitool voor die automatisch je kaart overclocken wanneer je een 3d prog start. Voor nVidia bestaat zoiets vast ook (effe zelf zoeken ;) )

Powered by: blond bier

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Nvidia heeft NTune, moet je maar even op googlen.
Die overclockt alles meteen automatisch voor je! CPU, RAM en videokaart.
Bij mij werkt het helaas niet goed, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou ideaal is.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:32:
Frequently Asked Questions TCA

Staat alles in wat je maar moet weten :)

Volgende keer ff iets verder rondkijken voor je een topic maakt.
Ik had hier al even gekeken, maar ben eerder naar iets opzoek waar bv gewoon een programmatje voor je CPU word gelinkt, en dan via screens hoe je het eventueel zou kunnen doen

Verwijderd

Ntune vind ik maar rommel bij mij werkt het ook niet naar behoren handmatig in de bios is het beste lijkt mij en best makkelijk. fsb en memo unlinked en erna je fsb omhoog in kleine stapjes als het niet verder wil en je een blauw scherm krijgt je vcore omhoog gooien ik kleine stapjes. ga zo door tot je een gewenste oc hebt en dan draaien met orthos om te kijken als hij stabiel loopt zo niet iets meer volt en weer testen. zo snel maak je het spul ook weer niet kaput
je gpu oc-en is ook makkelijk zelf gebruik ik daar riva tuner voor. doe dit ook weer in kleine stapjes

Verwijderd

Topicstarter
Chubbchubb schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:41:
^^
Of wanneer 9 euro er wel afkan: PC consument van juli/augustus, volgens mij hebben ze daar ook een stap voor stap guide voor een E6600 met 6400 geheugen en een asus bord.
Processor overclocken is in principe een bios kwestie en heb je dus niets speciaals voor nodig. Je VGA kaart, ik ben meer een ati gebruiker, daar heb je bijvoorbeeld ati tray tools of atitool voor die automatisch je kaart overclocken wanneer je een 3d prog start. Voor nVidia bestaat zoiets vast ook (effe zelf zoeken ;) )
En wat zou je dan moeten veranderen in de BIOS khad er al wat overlezen in een topic maar kben er niet helemaal uit wat je nou precies moet doen

Verwijderd

Topicstarter
Kheb NTune gedownload, ik krijg zo een balkje als ik het open maar ik kan er ( bijna ) niks in doen?:o

Verwijderd

Topicstarter
Kheb zojuist een beetje in me BIOS gezocht, me processor staat nu op 2517.7 mhz, ik had ook me RAM naar 810 gezet waar kan ik deze informatie terug vinden in CPU-Z of is dat hier niet te vinden?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zijn toch wel vragen die erg basic zijn en op te lossen door de FAQ te lezen: Frequently Asked Questions TCA

Lees ook eens de linkjes door die hier zijn gegeven en als je zoekt met de search dan kan je ook nog wel het een en ander vinden over hoe NTune werkt ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.