Onbekend apparaat bij externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Mijn externe harde schijf wordt niet herkend in Vista (ook niet in XP SP2). Bij apparaatbeheer staat onder USB devices "onbekend apparaat".

Nu vermoed ik dat het aan de chipset drivers ligt, maar binnen XP had ik deze gewoon via de Live Update van MSI geüpdatet. Nu is het vanuit Vista niet nodig omdat deze de drivers automatisch installeerd, maar ook nu dezelde foutmelding. Weet iemand een oplossing?

Besturingssysteem: Windows Vista Home Edition
Moederbord: MSI K8n Neo Platinum
Behuizing: A.C. Ryan AluBoxTFX (ACR-HD80304)
Harddisk: Samsung Spinpoint SATA2 T166 500GB (HD501LJ)
Aansluiting: via E-SATA

N.B. Op Google en GoT geen directe antwoorden, maar alleen die van USB 1 en USB 2 etc.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Functioneert de hardeschijf als je hem intern aansluit op een sata poort (neem aan dat je gewoon een losse hd bedoeld en niet een externe eSata behuizing)?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• maffie
Dit heb ik niet getest, maar het is hoe dan ook een chipset probleem omdat in een andere computer wordt deze wel herkend.

Het moederbord maakt gebruik van de nForce 3 250 chipset is daar misschien een probleem mee??

Verwijderd

Werken deze system drivers van XP niet?

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 22:13 . Reden: Universele chipsetdrivers functioneren niet soepel ]

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Indien niets van USB-apparaten werkt => BIOS resetten helpt (hoe raar het ook klinkt)
Ook voorgehad op een PC van klant en ook MSI bord dacht ik.
Na BIOS-reset werkte alles terug normaal

Simke

• maffie
Ik heb deze nForce4-drivers geïnstalleerd op mijn nForce3 maar ook dit lukte niet.
Simke schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:52:
Indien niets van USB-apparaten werkt => BIOS resetten helpt (hoe raar het ook klinkt)
Ook voorgehad op een PC van klant en ook MSI bord dacht ik.
Na BIOS-reset werkte alles terug normaal
Ik heb zowel de BIOS gerest als een downgrade toegepast op de BIOS, maar beide werkten niet.

Nu heb ik de Samsung/AC Ryan op mijn laptop (IBM T42) aangesloten en wat blijkt: dezelfde melding!! Dus ligt het niet aan de harddisk (die werkt en is geformatteerd), maar puur aan de AC Ryan. Maar wat is hier aan te doen???

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ligt volgens mij aan de AHCI functie, die je in de Bios kunt instellen.
Stukje erover:
http://www.techarp.com/showFreeBOG.aspx?lang=0&bogno=316

Verwijderd

Dat dacht ik oorspronkelijk ook maar ik had mijn post geëdit nadat ik gelezen had dat 't bij 'USB devices' stond. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 22:26 . Reden: AHCI/RAID→ AHCI-driver/RAID-manager nodig ]

Pagina: 1