8800 gtx probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
hej beste tweakers

ik heb best wel een probleem met mijn geforce 8800gtx
(hij draait momenteel op forceware 162.22)

ten eerste hij word donders heet (idle 76 tot 80 graden !!)
(via nvidia monitor, hiero een pict van die temp)
http://tinypic.com/view.php?pic=66emmwz

hij geeft ook aan dat mijn cpu te weinig power krijgt ??

ten tweede haal ik maar 9545 punten met 3dmark06

nu weet ik niet of dat goed is ?

klick op de link om mijn score te zien en ook meteen de pc spects

http://tinypic.com/view.php?pic=52deq89

amd 64x2 5600+
asus m2n-plus sli vista edition
2x Geil dual channel ddr (1024mb per plankje)

os is winvista ultimate

kan iemand mij helpen hiermee ??
als je nog meer info nodig hebt over mijn rig plaats ff n berichtje :)

alvast bedankt !

hehe gek onnie

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke voeding? Hoe is de airflow in je kast geregeld? Wel of geen overclock?

(en kun je alsjeblieft de msn/sms taal achterwege laten? Interpunctie is ook fijn, gebruik hoofdletters en niet overal een nieuwe regel. Het wordt namelijk zo'n kinderberichtje)

[ Voor 56% gewijzigd door gambieter op 06-08-2007 17:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Je 3dmark score is goed zou ik zo zeggen met deze CPU. En wat zegt Everest over je temps?

Zo, en nu mag je alle onbenullige spelfouten uit je TS halen :P

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 06-08-2007 17:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• tooter
Oke.
De airflow in mijn kast is iets aan de mindere kant,
Alleen een 10 cm fan aan de achterkant die de lucht er uit zuigt.
In de kast word het niet warmer dan 40 graden,en op mijn kamer
is het momenteel 30 graden.

Ik heb een 550 watt voeding,Die zat standaard in mijn kast.
Een amcrox spider case ofzo
En mijn systeem is niet overgeclockt.Alleen de fan van de videokaart op 80 % gezet.
(die loopt standaart op 60 % dacht ik)

http://tinypic.com/view.php?pic=6at5v10

Hier een link van de temperaturen die everest geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door tooter op 06-08-2007 17:54 ]

hehe gek onnie

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:39:
Welke voeding? Hoe is de airflow in je kast geregeld? Wel of geen overclock?

(en kun je alsjeblieft de msn/sms taal achterwege laten? Interpunctie is ook fijn, gebruik hoofdletters en niet overal een nieuwe regel. Het wordt namelijk zo'n kinderberichtje)
Lomp hoor, mensen die deze startpost niet kunnen lezen. Alsof het een verschrikkelijk onduidelijke startpost is, als het echt zo onduidelijk is, had jij niet binnen 7 minuten tijd het berichtje gelezen, de links gevolgd en je eigen tekst getypt.
Je zegt dat hij wat meer informatie moet geven dus kortom, meer moeite had moeten doen.
Waarom doe je zelf niet even de moeite om voor tooter een mooie startpost te maken, als je toch zo een opmerking geeft?
Ik vind het een beetje kort door de bocht, wel zeuren of kritiek geven maar zelf wat doen ho maar.
Je had bijvoorbeeld kunnen zeggen ;

Wat meer informatie is handig, hoe zit het met de airflow en welke voeding heb je?
Heb je je systeem overgeklokt?
Prop er dan een linkje bij van een Faq. die over airflow gaat en overklokken Frequently Asked Questions TCA hoppatee, zo moeilijk is dat :)

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:54:
[...]
Lomp hoor, mensen die deze startpost niet kunnen lezen.
Waar lees jij dat hij schrijft dat hij het niet kan lezen? :P
Alsof het een verschrikkelijk onduidelijke startpost is, als het echt zo onduidelijk is, had jij niet binnen 7 minuten tijd het berichtje gelezen, de links gevolgd en je eigen tekst getypt.
Is toch een stukje verzorgdheid ;)
Waarom doe je zelf niet even de moeite om voor tooter een mooie startpost te maken, als je toch zo een opmerking geeft?
Hij heeft geen probleem die opgelost moet worden :P?
Ik vind het een beetje kort door de bocht, wel zeuren of kritiek geven maar zelf wat doen ho maar.
Je had bijvoorbeeld kunnen zeggen ;

Wat meer informatie is handig, hoe zit het met de airflow en welke voeding heb je?
Heb je je systeem overgeklokt?
Want? Wat hij schreef is niet te begrijpen? :? Ik vind het er perfect uit zien; in tegenstelling tot de TS.
Prop er dan een linkje bij van een Faq. die over airflow gaat en overklokken
Frequently Asked Questions TCA hoppatee, zo moeilijk is dat :)
Want de TS is zelf te lui om het op te zoeken? :?

Kom op man. :X

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 06-08-2007 18:05 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

tooter schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:51:

Ik heb een 550 watt voeding,Die zat standaard in mijn kast.
Een amcrox spider case ofzo
Dat klinkt al niet bijzonder. Een 8800GTX vraagt om een goede voeding.Ik raad je aan een kwaliteits voeding aan te schaffen. Maar je 3DMark 06 score is wel goed.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:09:
[...]

Dat klinkt al niet bijzonder. Een 8800GTX vraagt om een goede voeding.Ik raad je aan een kwaliteits voeding aan te schaffen. Maar je 3DMark 06 score is wel goed.
Ja maar wat heeft een PSU te maken met een te warme videokaart? Als hij er teveel spanning op zou zetten, denk je dan ook niet dat hij door zou branden :P?

Buiten dit, ik raad TS echt aan een andere PSU te halen, het zou echt zonde zijn als zo'n simpel ding je hele zooi naar de hardware hemel zou brengen. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 07:19
hij geeft ook aan dat mijn cpu te weinig power krijgt ??
Kijk eens voor een kwalitatief hogere voeding, het lijkt er duidelijk op dat je voeding het hele systeempje niet aankan.
  • [br]Tagan [br]OCZ [br]Zalman [br]Antec [br]Corsair
En dan ongeveer in de 500/600 Watt reeks, een Zalman heb je al voor 100 euro (600 Watt)
Daar zou je het prima mee moeten redden.

En die temp lijkt wel snor te zitten, als dat op 100% use is, is dat helemaal niet zo gek.
Topkaarten worden nou eenmaal zo warm, wellicht de fanspeed op 100% zetten?

[ Voor 21% gewijzigd door YaaD op 06-08-2007 18:22 ]

bl44t

• AxelF
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-03-2023
die temperaturen zijn perfect normaal als het 30 graden is in je kamer, op mijn kamer is het ook zo warm omdat het een zolderkamer is en mijn ultra draait ook 60-70 graden idle hoor, stressed gaat ie tot rond de 90 graden. Maar ik vind wel dat je iets mag doen aan de airflow in je kast, als er slechts 1 ventilatortje inzit van 10 centimeter.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

• tooter
Oke bedankt alvast!!

Ik ga morgen een nieuwe voeding er in laten zetten.
E laatn nog 2 extra fan`s monteren volgens de faq.

En k heb dan nog een klein vraagje die eigelijk hier niet thuis hoort.
MentionXL zegt dat ik een andere cpu moet kopen.nog suggesties voor een cpu?
Ik heb niet zo veel verstand van hardware,en heb me 2 maand geleden die 5600x2 aan
laten smeren.

Het gaat hier dus om een am2 socket.

[ Voor 7% gewijzigd door tooter op 06-08-2007 18:30 ]

hehe gek onnie

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

tooter schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:28:
Oke bedankt alvast!!

Ik ga morgen een nieuwe voeding er in laten zetten.

En k heb dan nog een klein vraagje die eigelijk hier niet thuis hoort.
MentionXL MensionXL zegt dat ik een andere cpu moet kopen.nog suggesties voor een cpu?
Ik heb niet zo veel verstand van hardware,en heb me 2 maand geleden die 5600x2 aan
laten smeren.

Het gaat hier dus om een am2 socket.
Roflcopter :P Waar zie jij mij iets zeggen over een CPU? Ik had het over een PSU (= Power supply unit) oftewel voeding. :P

Maar je zegt al dat je dat morgen gaat doen, dus dat is dan in orde.

Je huide CPU is lang niet zo slecht om hem al te upgraden hoor. :P

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 06-08-2007 18:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• tooter
MensionXL schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:31:
[...]

Roflcopter :P Waar zie jij mij iets zeggen over een CPU? Ik had het over een PSU (= Power supply unit) oftewel voeding. :P

Maar je zegt al dat je dat morgen gaat doen, dus dat is dan in orde. Je huide CPU is lang niet zo slecht hoor. ;)
Haha sorry i`am kinda noob ;) als et over hardware gaat
Jullie hebbe me weer goed geholpen

Thnx !!

hehe gek onnie

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik ben het opzich met je eens maar je wordt niet echt gemotiveerd om moeite te doen voor mensen als ze dat ook niet voor jou doen ;) Een goede TS hoort er gewoon bij en je kans op nuttige reacties groeit aanzienlijk.

Verwijderd

Koop ook meteen een paar casefans, want daar zit denk ik het probleem. Want de temperatuur van je moederbord zit ook wat aan de hoge kant.

• tooter
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:24:
Koop ook meteen een paar casefans, want daar zit denk ik het probleem. Want de temperatuur van je moederbord zit ook wat aan de hoge kant.
Ook al geregeld
Ik heb in het begin van de avond met een kameraad gebeld die bij een pcshop werkt.
Hij gaat voor mij morgen een andere psu en 2 extra fan`s in mijn kast zetten.

Maar toch bedankt voor de tip.

hehe gek onnie

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

@ontopic dus:

temps zijn aan de hoge kant, wat je daaraan kunt doen is een tafelventilator voor je opengeschroefde kast zetten, óf wat extra fans in je kast plaatsen. mocht dat ook niet baten, dan zit je koeler er misschie niet goed (genoeg) op. je kunt dan (garantie kwijt?) je koelblok van je 8800gtx loshalen, nieuwe pasta d'r op en er goed opzetten.

daarnaast is die score niet zo heel erg slecht hoor. je cpu-score valt wat tegen, maar je videokaartscores zijn ok. Ik haal met mijn 8800 gtx + C2D @ 3 ghz ook "slechts" 10500 punten.

-_-

Verwijderd

ik zie dat het moederbord bijna 60graden is,is dit idle of full load,want dat is wat aan de hoge kant

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Ik denk dat je een paar dingen verkeerd begrepen hebt:

de CPU: het rode vierkantje op die screenshot wil NIET zeggen dat je cpu teweinig power krijgt, integendeel, het wil zeggen dat je cpu voltage te hoog staat. Maar dit is totaal niet erg.
Je hoeft dus GEEN nieuwe PSU te kopen. Waarom wil iedereen dat hij een nieuwe voeding koopt? Dit is totaal nutteloos en gewoon verkeerde raad.

de GTX: een temperatuur van 78°C is helemaal niet hoog, pas vanaf 110°C zal je fan pas op 100% draaien dus je zit nog lang niet aan je limiet.

[ Voor 10% gewijzigd door aval0ne op 07-08-2007 13:04 ]

• tjempeng
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 12:04
aval0ne schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:01:
Ik denk dat je een paar dingen verkeerd begrepen hebt:

de CPU: het rode vierkantje op die screenshot wil NIET zeggen dat je cpu teweinig power krijgt, integendeel, het wil zeggen dat je cpu voltage te hoog staat. Maar dit is totaal niet erg.
Je hoeft dus GEEN nieuwe PSU te kopen. Waarom wil iedereen dat hij een nieuwe voeding koopt? Dit is totaal nutteloos en gewoon verkeerde raad.

de GTX: een temperatuur van 78°C is helemaal niet hoog, pas vanaf 110°C zal je fan pas op 100% draaien dus je zit nog lang niet aan je limiet.
Kijk eindelijk eens een goede reaktie !
Ik erger me een beetje aan de reakties die sommigen geven.
Ik heb deze topic effe gelezen en zie dat de mensen die reageren zelf geen 8800GTX hebben. Hoe kan je nou ergens over oordelen als je er geen ervaring mee hebt.
Ik heb zelf ook een 8800GTX en een 550W voeding. Draait allemaal perfect geen problemen zolang ik geen SLI draai, dan heb ik wel een zwaardere voeding nodig. En die temperaturen zijn inderdaad helemaal normaal. Je hoeft je nergens zorgen om te maken.
Een beetje googelen en je had gezien dat dit normale temperaturen zijn voor deze kaarten.
Je zal zien dat als je hem gaat overklokken (zonder volt mod) met Ati-tool de temperatuur nog niet eens zo gek hoog zal gaan stijgen.

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

een 550watt voeding hoeft niet perse een 8800GTX aan te kunnen, als het een no-name voeding is, wat waarschijnlijk het geval is aangezien deze in de (onbekende merk-)kast zat van de TS, zal deze bij lange na niet goed zijn voor je pc. Dus een degelijke voeding van een A merk (zie de 'welke voeding heb ik nodig' topics) zal voor een gezondere pc zorgen. Een no-name voeding + 8800 GTX vraagt om problemen....

The number one enemy of progress is question

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:55

HugoBoss1985

Xenotech

MensionXL: wat ben jij een ongelooflijke zeurpiet...

Een 8800 GTX kan behoorlijk warm worden, dus die temps verbaas ik me niet zo over.
Airflow is natuurlijk altijd goed.
Google even de power requirements (en eventueel wat reviews ofzo) van de 8800gtx en kijk of je voeding voldoende is.
Dat kun je eventueel ook op GOT posten, er is een speciaal voedingstopic voor.

Je 3dmark score is inderdaad normaal met die AMD cpu. (en op windows Vista kan je ook een lagere score verwachten dan op windows xp.)

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-08-2007 18:49 ]

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:39
tooter schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:32:
hej beste tweakers

ik heb best wel een probleem met mijn geforce 8800gtx
(hij draait momenteel op forceware 162.22)
Je hebt helemaal geen probleem, met m'n X2 4800+ op 2,6 ghz. haal ik ook zo'n 9500 punten, en ook bij mij is de 8800GTX idle zo'n 75-80 graden en stressed 80-90 (ontloopt elkaar vreemd genoeg niet veel)...

NIKS OM JE ZORGEN OVER TE MAKEN!

Verwijderd

En een 550 watt voeding van een onbekend merk?? Ok... laten we er 100 watt afhalen omdat het een onbekend merk is, dan blijft er 450 watt over.
Dan zit je wel op het randje, maar dan moet het nog kunnen. Alles gebasseerd op een enkele harde schijf en een enkele cd-dvd-rom

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 20:05 ]

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ik dacht het niet, wattage zegt helemaal niets, vaak is het zo met noname voedingen dat het aantal ampere op de 12 volt rail ver onder de maat is waardoor er bij lange na niet genoeg power geleverd kan worden aan dit soort onderdelen van de pc....

The number one enemy of progress is question

Verwijderd

En een 550 watt voeding van een onbekend merk?? Ok... laten we er 100 watt afhalen omdat het een onbekend merk is, dan blijft er 450 watt over.
Dan zit je wel op het randje, maar dan moet het nog kunnen. Alles gebasseerd op een enkele harde schijf en een enkele cd-dvd-rom
Mensen mensen mensen, het gaat in dit geval niet om de hoeveelheid watt's die de voeding kan leveren. Maar om de stabielheid van de stroom die geleverd wordt, dus met zo min mogelijk pieken en dalen. Als je er een GTX ala 500+ euro in hebt hangen is het een beetje zonde als hij naar die shit wordt geholpen door een 20euro voeding. Ik heb het al verschillende keren gehoord dat dit is gebeurd (wellicht waren het niet allemaal GTX'jes maar het gaat om het idee) dus dit is geen bullshit.

Overigens vind ik de start post zo écht niet kunnen, dat heeft helemaal niks te maken met of je wel of geen verstand hebt van pc elektronica. Citaat:
"klick op de link om mijn score te zien en ook meteen de pc spects"

klick?? dit is een nederlands forum...
spects?? Dit is niet eens een taal, vriend ga er alsjeblieft even iets aan doen 8)7

• aval0ne
Waarom blijft iedereen over die voeding bezig? Zijn kaart werkt naar behoren dus er is geen voedingsprobleem. De kaart wordt warm volgens hem maar ook dit is geen voedingsprobleem.

Zijn voeding is ok, dat is nu toch wel duidelijk.

• M2M

M2M

medicijnman

aval0ne schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:09:
Waarom blijft iedereen over die voeding bezig? Zijn kaart werkt naar behoren dus er is geen voedingsprobleem. De kaart wordt warm volgens hem maar ook dit is geen voedingsprobleem.

Zijn voeding is ok, dat is nu toch wel duidelijk.
ten eerste is het probleem volgens mij al opgelost... of die koeler zit er niet goed genoeg op, of hij heeft te weinig airflow in zijn kast. zijn scores zijn normaal.

ten tweede is het nooit verkeerd om van een b-merk voeding een goede voeding aan te schaffen. Als je voeding op een slechte manier kapot gaat, kan er meer gesloopt worden dan alleen de voeding.

-_-

• tooter
Ik heb nu de nieuwe voeding (Tagan 600 watt ).En 2 extra fan`s.
De temp is nu wel gedaald met 8 tot 11 graden.En hij valt niet meer uit als ik
World In Conflict speel.De temperaturen van me videoplank zijn ook iets gedaald.
Op idle geeft hij nu 72 Graden aan en vol beladen (World in Conflict) 97 Graden.

En mn Score op 3dmark06 is ook iets verbeterd.Nu heb ik 9694 punten ipv 9545.
(Ik zou niet weten hoe dat komt maarja.)
http://tinypic.com/view.php?pic=4vi2ubq
Dus het heeft wel geholpen.

Nogmaals bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door tooter op 08-08-2007 18:13 ]

hehe gek onnie

Verwijderd

nou ja 100 graden ik vind het idioot hoor 8)7

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:11:
nou ja 100 graden ik vind het idioot hoor 8)7
100 graden zit aan de hoge kant,

misschien als de ts een casefannetje (80 mm) aanschaft en die met ducktape wat frisse wind richting zijn videokaart laat blazen....

(mijn asus 8800 GTX wordt onder load ook 84 graden)

-_-

• tjempeng
Persoonlijk zou ik hem nu gaan overklokken en kijken wat je maximaal kan halen terwijl hij stabiel blijft.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je temp. is gedaald door een nieuwe voeding 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door tjempeng op 08-08-2007 23:13 ]

Verwijderd

Hmm... Ik had ook een X1950 XTX. Die werd ook te warm. na een nieuwe voeding zijn ook die temps 10 graden gedaald. Het kan dus.

• aval0ne
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:58:
Hmm... Ik had ook een X1950 XTX. Die werd ook te warm. na een nieuwe voeding zijn ook die temps 100 graden gedaald. Het kan dus.
100 graden gedaald? |:(

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
tjempeng schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:10:
Persoonlijk zou ik hem nu gaan overklokken en kijken wat je maximaal kan halen terwijl hij stabiel blijft.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je temp. is gedaald door een nieuwe voeding 8)7
Het zou kunnen dat de nieuwe PSU outtake is terwijl die ander intake was waardoor het mogelijk is maar ik denk dat het aan het volgende ligt:
tooter schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:50:
Ik heb nu de nieuwe voeding (Tagan 600 watt ).En 2 extra fan`s.
;)

• tjempeng
LOL !! van 70 graden naar -30 graden. Doe mij ook zo'n voeding ! _O-

Verwijderd

Foutje van me. Moest 10° zijn :)

Hoewel eht wel leuk zou zijn, zo'n voeding die je kaart naar min 30 haalt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 18:37 ]

Pagina: 1