Ben ik bedonderd?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Twee weken geleden is mijn 3 maand oude Western Digital WD200 Protege overleden.

Ik naar Norrod voor garantie, krijg ik er na 4 dagen een Quantum Fireball lct20 20GB voor terug....

Volgens verkoper was ie vergelijkbaar. Volgens de test die nu op de frontpage staat, is dat niet zo:

WD200: 5400RPM, 2MB cache
Quantum: 4400RPM, 128K cache

Moet ik hiermee terug naar norrod?

Verwijderd

Nee, dit hoed je niet te pikken.
Ze zijn verplicht een vergelijkbare schijf er voor retour te geven, en een QF LCT20 is zeker niet vergelijkbaar daarmee.
Je had overigens beter zelf de RMA kunnen doen van WD, had je binnen een paar dagen een nieuwe gehad uit Duitsland

Verwijderd

Mee terug gaan (en ff bij shop-survey invullen :)).

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
Ik zou het er bij laten. Quantum is vele malen beter dan WD. en 4200 RPM???? Vast niet, of heb je een BigFoot gekregen ofzow???????

Verwijderd

en 4200 RPM???? Vast niet
Waarom niet? Die modellen zijn bestaan echt wel hoor.

Verwijderd

Quantum is vele malen beter dan WD.
Ja, in je dromen zeker. Nou, DAT dacht ik toch ff niet he! Quantum is misschien leuk voor SCSI, maar voor ide is het :r. Western Digital gebruikt loopwerken van IBM, en zoals algemeen bekend zijn dat de beste die er zijn.

Ik zou er dus maar gelijk mee terug gaan, want *iets* van Quantum voor IDE, dat wil je echt niet hebben, en zeker die Fireball serie niet....

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

WD heeft zijn beste tijd gehad,.. het is nu weer de beurt aan Seagate :)
Quantum is ook prima. Maar Seagate is nu het topmerk, komt nooit een van terug, WD's komen constant terug met errors etc.etc.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 10 februari 2001 00:57 schreef darule het volgende:
Maar Seagate is nu het topmerk, komt nooit een van terug, WD's komen constant terug met errors etc.etc.
Nou ik heb binnen 3 jaar tijd 4 nieuwe Harde schijven moet vervangen van seagate medialist

Dus dat waren niet echt van die goed schijven denk ik zo

Verwijderd

ik ben nu misschien erg arrogant maar ik denk:traag=traag.

het is inderdaad erg lullig van ze,maar in dit (zeer) goedkope segment hebben zij ook weinig keus over!

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik zal maar even gewoon antwoord op de vraag geven. Ja, je bent bedonderd. Gewoon lekker mee terug gaan.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

er is wel 1 voordeel bij quantum.

je stuurt een fireball 13Gb weg voor rep. en krijgt er 30Gb voor terug.

zonder bijbetalen.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Je bent inderdaad bedonderd, terug naar de winkel en kijken of je een iets duurdere WD kunt krijgen, bijvoorbeeld de WD200BB, een uitstekende en zeer snelle schijf. WD gebruikt overigens geen loopwerken van IBM meer, die tijd is voorbij. Wat mij betreft zijn en blijven IBM en Western Digital dé harde schijven merken die je moet hebben !!

Verwijderd

Dit zou ik zeker niet pikken. Als ze bij Norrod niet dezelfde schijf kunnen leveren is dat pech voor hun! Ze zijn verplicht je minimaal gelijkwaardig product te leveren. Ik weet het artikel niet uit mijn hoofd maar zoiets dergelijks staat in de wet. Alleen kunnen ze afhankelijk van de voorwaarden je wel even laten wachten totdat je schijf terug is van de importeur, maar ja ze hebben bij jou gekozen direct te leveren.
Ik begrijp eigenlijk niet dat je die verkoper meteen geloofd, ik zou eerst de exacte specs willen weten van die schijf, want je eigen 'oude' specs zul je wel uit je hoofd weten of op papier hebben. Dan had je die slome schijf nooit mee genomen.
Ik wens je veel succes, o ja wat altijd helpt als ze moeilijk doen, is in de winkel blijven en elke keer als een verkoper naar een klant gaat voor verkooptruukjes, de betreffende klant dit even melden, meestal ben je dan binnen 5 minuten buiten met een betere schijf (zeker bij een klant die graag wil kopen en voor een leuke klant)
succes

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 01:11 schreef kneusje het volgende:
er is wel 1 voordeel bij quantum.

je stuurt een fireball 13Gb weg voor rep. en krijgt er 30Gb voor terug.

zonder bijbetalen.
Idd leuk, maar ik vind het toch iets fijner als mn schijfje gewoon heel blijft >:)
Heb 6 jaar met alle tevredenheid een Seagate gehad, en nu al weer 2 jaar een WD'tje van 10Gig, lekker snelle accestime, no probs...

Verwijderd

dat is zeker zo maar bij mij is er ook al een sagate van 3 maanden def , en de quantum pas na 1 jaar en mijn wd draaid al 3 jaar zonder problemen.
ik heb ook nog zo`n bigfoot en die is helemaal niet te stuiten ,behalve de snelheid dan.
mijn maxtor moet zich nog bewijzen.

Verwijderd

oja ik heb ook nog een ibm uit het jaar nul en daar kun je mee gooin en dan gaat i nog niet kapot.

en nog een vaag merk ccarymk , als dit tenminste het merk is en de draaid zonder behuizing.
is wel leuk zoals je die kop razent snel over de schijf ziet gaan.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 01:02 schreef Padje het volgende:

[..]

Nou ik heb binnen 3 jaar tijd 4 nieuwe Harde schijven moet vervangen van seagate medialist

Dus dat waren niet echt van die goed schijven denk ik zo
Waarschijnlijk bedoel je medalist (what's in a name) die zijn al eeuwen oud (relatief gezien)

• _JGC_
Ik gebruik in mijn server een oude seagate 4g. dat ding is bijna net zo traag als deze quantum.

Als je wilt weten of quantum goed is: ik heb er al 8 gehad, tot nu toe deze als overlevende... (ligt niet aan mij, allemaal verschillende systemen, ook van anderen).

Die WD was de traagste van WD, maar toch sneller dan een 15 gig medalist, dus dat was wel redelijk.

zal ik strax ff bellen...

Wat ik ook onnozel vond: ik had zin om een 7200RPM maxtor te kopen daar (ipv deze schijf te nemen). Dat was NIET mogelijk volgens hun, ik MOEST deze schijf nemen.

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 17:35
Op zaterdag 10 februari 2001 00:57 schreef darule het volgende:
WD heeft zijn beste tijd gehad,.. het is nu weer de beurt aan Seagate :)
Quantum is ook prima. Maar Seagate is nu het topmerk, komt nooit een van terug, WD's komen constant terug met errors etc.etc.
ik heb hier een WD expert liggen 6.4 gig is al 5 a6 jaar oud nog nooit problemen mee gehad
segate is ook niet slecht nee
doe voor mij nogaltijd maar Maxtor lekker grote schijven en een goede preformance

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• _JGC_
Heb net ff gebeld... Ik uitleggen dat de WD200EB een 2MB cache heeft en 5400RPM, en dat die Quantum 4500RPM is en 128K cache.

Krijg ik te horen:
Quantum is 7200RPM, maar wel 128K cache...

Kijk ik zelf op die site van quantum: Fireball LCT20: Sub-7200RPM |:(

Krijg ik dus met een beetje bijbetaling een Seagate Barracuda 20G 7200RPM...

Ik blij :)
Pagina: 1