Ik ben op zoek naar een Hardware + Software pakket automatisch voor mij een composiet signaal omzet naar een zelf te kiezen digitaal formaat. Ik heb bij Pinnacle Systems gezien wat mogelijk is maar dat is te uitgebreid. Het moet zo zijn dat ik dat apparaat in de usb aansluiting van de computer stop vervolgens een venster krijg met file name & location (ook netwerk lokaties) het formaat kies en vervolgens op record duw en gaat opnemen. Aan uitgebreide movie makers heb ik niets.
Zou virtualdub eens bekijken voor de softwarekant. Als apparaat zou ik een simpel tv-kaartje pakken, die hebben meestal wel composiet. Wil je per sé usb, dan zijn er ook nog usb tv-kaartjes.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zijn er ook van die apparaten die een web interface hebben net als een router? Dan zijn ze namelijk mobieler. Je moet namelijk dat ding kunnen in pluggen en gebruiken zonder eerst nog software te moeten installeren.
Sure, er is vast wel een opname softwarepakket dat een webinterface heeft. En dan, wilde je je tv-kaartje aan de server hangen?Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:02:
Zijn er ook van die apparaten die een web interface hebben net als een router? Dan zijn ze namelijk mobieler. Je moet namelijk dat ding kunnen in pluggen en gebruiken zonder eerst nog software te moeten installeren.
Volgens mij gaat dat niet echt werken. Maar ik gok dat VirtualDub best wel kan draaien vanaf een USB stick (zonder installatie), alleen moet het systeem waarop je het gebruikt dan wel de goede codecs geinstalleerd hebben voor het opnameformat dat je wilt gebruiken...
Als het echt onafhankelijk van de PC moet werken... Een HDD/DVD recorder met composite ingang? Die heb je met ethernet-interface. Maar die zou ik nou weer niet mobiel durven te noemen...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Het gaat er om dat alles op vanuit de web utility gaat en ik dus op elke willekeurig pc kan op nemen.
Virtualdub werkt gewoon vanaf een usb-stick, dus dat is geen punt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik stel voor dat je je eens gaat inlezen in de materie...Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:12:
Het gaat er om dat alles op vanuit de web utility gaat en ik dus op elke willekeurig pc kan op nemen.
Een webinterface zoals een router die heeft wordt serverside gegenereerd door de router. (In dat geval is de router de 'server'...) Deze 'server' heeft echter geen toegang tot usb apparaten aangesloten op de cliënt, net zo min als tot de hardeschijf. Zowel je usb-tvkaart (oid) met composite-apparaat als de opslag waar de video op terecht moet komen moeten dus aan deze 'server' hangen.
Als je vanuit een webinterface een videosignaal wat op de USB poort van je cliënt binnenkomt wilt opnemen en wilt opslaan op de cliënt, zou je met een clientside applicatie moeten werken (java, activex). Maar dan zijn er simpelere oplossingen te bedenken, zoals VirtualDub. Alleen moet je dat web utility idee even laten varen dan...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
We hebben de oplossing gevonden. We nemen een SDK voor video bewerking en gaan het zelf maken. De hardware maakt dan niet uit. Bedankt voor de inbreng.
Pagina: 1