Toon posts:

Geluidskaart blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een pc met win98 se een 3c509 netwerkkaart gestopt. toen ik deze eindelijk aan de praat had deed de geluidskaart het niet meer. Ik heb nu de geluidskaart op een ander IRQ gezet en nadat ik dit gedaan had blijft de pc de eerste toon van het eerste geluid dat hierna of bij het opstarten wordt geproduceerd herhalen.
Dit is een Packard Bell Club 300x met onboard sound en Video.
Ik heb zo'n zelfde netwerk kaart in een PC met W2k geplaatst en deze deed het meteen goed.

Weet iemand een oplossing

Verwijderd

je had beter het IRQ van het netwerk kaartje kunnen veranderen.

geluids kaarten hebben graag een vastgesteld IRQ bv. 5 of 7

IRQ voor netwerkkaarten vaak 3,waarbij in de bios de IRQ voor com 2 (is IRQ 3) uitgeschakeld is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen de IRQ van de netwerkkaart niet veranderen op die pc omdat ik hem niet zie in de systeemeigenschappen maar op mijn w2k machine kan dat wel.

Verwijderd

je kunt hem ook handmatig installeren in cofiguratiescherm met hardware detektie en dan ZELF aangeven welke kaart je hebt.
je hebt dan wel de drivers voor de netwerkkaart nodig als ze niet door win word ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook gedaan maar elke keer als ik deze kaart opnieuw installeer krijgt ie een nieuw I/O adres de eerste keer was het 0210-021F de tweede keer 0220-022F etc. en het IRQ kan ik nergens instellen ook niet na de installatie.

Verwijderd

is dit een 3COM kaartje en kan je de IRQ met jumpers instellen of gaat het alleen met software?

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan alleen met software maar die software zegt dat er geen kaart is te vinden.

Verwijderd

is dat de speciale software die je er bij kreeg om onder dos de kaart te detekteren?

diagnose.exe

Verwijderd

hier heb je een lijst met alle netwerk kaarten.
misschien dat je hier verder mee komt.

http://www.windrivers.com/alpha/network.htm

het kan ook aan de Packard Bell Club 300x liggen dat deze de kaart gewoon niet lust.

ik ben niet zo kapot van dat soort merken , die geven vaak problemen met bepaalde kaarten.
Pagina: 1