Toon posts:

Problemen ATI Radeon 2900 XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een E 6750 duo, Asus P5K deluxe moederbord, pc 8000 2 gig geheugen, Be Quit 650 watt voeding en een ATI Radeon 2900 XT. Ik draai op Xp Pro.

Nu word ik bij alle games die ik speel er na een paar minuten weer uitgegooid, zonder wat voor melding dan ook.. Ik heb inmiddels alle nieuwe drivers van ati al geprobeerd, ook de 7.8 beta. Ik heb de nieuwste bios versie al over het moederbord heengefietst... Maar ik blijf het probleem houden... Wie weet wat dit kan zijn??

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:25

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Je CPU loopt gewoon op normale clockspeeds neem ik aan?
Als dat niet zo is kun je proberen om die op default te zetten.

Verder heb ik deze kaart ook en ondervind er geen problemen mee ( driver 7.7)

Edit : Het is warm... Kijk eens met ati tool hoe warm hij word als je die test in dat programma doet.
Zet er anders even een tafelventilatortje bij.

[ Voor 27% gewijzigd door dreameater op 06-08-2007 16:44 . Reden: Realiseerde zich dat het warm was -.- ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Verwijderd

Topicstarter
Hij is 72 graden ongeveer, met ati tool.. Ja CPU loopt op normale kloksnelheid... heb alles op auto staan.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-07 18:51
Al in de Windows logboeken gekeken of daar eventueel wat iets tussenstaat? Kritieke stopfouten?

[ Voor 2% gewijzigd door jeryz op 06-08-2007 16:50 . Reden: typo ]

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Hmm, klinkt alsof de videokaart niet genoeg stroom krijgt of dat een stroom kabel niet goed functioneert. Heb ik met men 7800GTX gehad, vloog ook zo uit een spel omdat de stroom kabel naar de kaart toe niet goed was, stekkertje was kapot.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dat is inderdaad ook een goed punt .

De 2900 heeft veel stroom nodig , wat voor voeding heb je eigenlijk?
En kijk inderdaad eens je stekkertjes na ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dreameater schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:55:
Dat is inderdaad ook een goed punt .

De 2900 heeft veel stroom nodig , wat voor voeding heb je eigenlijk?
En kijk inderdaad eens je stekkertjes na ;)
Staat gewoon in de TS hoor....650W lijkt me meer dan zat voor n single 2900XT.

Verwijderd

In Atitool heb je de mogelijkheid om je temps te loggen naar een txt-bestand.

Ik had hetzelfde probleem met mijn X1950XT en kwam tot de ontdekking, dat de koelerfan nooit op 100% ging draaien. De temp liep tot boven de 100° op :/

Met Atitool de fan altijd op 100% gezet en mijn probleem was weg. De fan maakte gelukkig niet meer herrie dan daarvoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels asus probe even een tijdje laten lopen, maar ik krijg een melding wanneer mijn V-core onder de 1 volt komt. en Inderdaad, zelfs als er nog geen spel loopt dan komt de V-core zo nu en dan onder de 1 volt.. Ik heb een Be Quiet Straight Power, 650 Watt

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:39:
Ik heb inmiddels asus probe even een tijdje laten lopen, maar ik krijg een melding wanneer mijn V-core onder de 1 volt komt. en Inderdaad, zelfs als er nog geen spel loopt dan komt de V-core zo nu en dan onder de 1 volt.. Ik heb een Be Quiet Straight Power, 650 Watt
Dan heb je waarschijnlijk C1E of Speedstep in je bios aanstaan, die verlaagt je snelheid en je voltage van je cpu wanneer de pc bijna niks doet.

Staat Speedstep uit in je bios dan zou ik me toch zorgen maken want 1.3-1.4v zijn de normale waarden voor een Intel Core Duo processor op stock snelheid.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Topicstarter
C1e en speedstep stonden inderdaad nog aan. die heb ik uitgeschakeld, en de V-Core geeft nu 1.26 volt aan.Ietsjes hoger dus, maar heb nog steeds dezelfde problemen. Dit zou betekenen dat mijn voeding het niet kan trekken?? je zou toch bijna zeggen dat 650 watt voor 1 duo, 4 harde schijven, en een 2900XT meer dan genoeg moet zijn...

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-05 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Hoe warm word je proc als je hem stressed?

Heb je al eens een memtest geprobeerd om je geheugen uit te sluiten?

Wat bedoel je precies met "eruit gegooid" loopt heel je pc vast? Of kom je terug in de windows desktop?

Wat zegt de event viewer (windows logboeken) over het afsluiten van de games?

Heb je gecontroleerd of alle voeding kabels juist zijn aangesloten op je pc? Kan het zijn dat je 2e een aansluiting op je vid kaart heb? Zo ja gebruik je ze dan ook allebei?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
op z,n hoogst 35 graden, stressed. in evenvwr kan ik niet echt gekke dingen vinden... met eruitgooien bedoel ik dat je ineens op je buroblad bent en het spel niet meer actief is.. de pc loopt niet vast. ik heb 2 aansluitingen op mn mobo en 2 op de videokaart. ik gebruik ze allemaal.. memory testen heb ik nog niet gedaan..

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vista es gaan proberen... misschien dat er iets in XP is.. Geheugen ook getest, is ook niks mis mee. raar dat er niks over te vinden is.... moeilijk zoeken zo. Vcore is redelijk stabiel nu op 1,25 volt.. schijnt ook dat een core duo ergens tussen de 0,98V en 1,4V werkt.. dus lijkt me sterk dat het aan de v-core ligt

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost... In de bios stond het voltage van het geheugen te laag ingesteld. de settings staan er standaard ook niet goed in. ddr2 800 zet hij hem op. terwijl er 1000 inzit. als je hem op auto zet, clockt de bios het geheugen te laag, als dram op ddr 1000 staat en de timings op 4-4-4-15 dan is het voltage te laag. deze moet aangepast worden in A.I overclockingen dan in de N.O.S. 2.35V en het probleem is opgelost....

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

MOOI! :D nu B) gamen met die pracht kaart

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Pagina: 1