[XP] Image van twee partities*

Pagina: 1
Acties:

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoi allemaal,

Zoals meerdere mensen heb ook ik een aantal partities op mn PC. Eentje gebruik ik enkel voor Windows en wat config bestandjes, de andere bevat de software en nog een derde is voor gebruikersdata. Na een verse instal maak ik graag een image van de schijf zodat bij een crash alles snel hersteld is (op de programma's na die later geïnstalleerd zijn). Er zijn echter een aantal "basis programma's" die mee in de image zitten.
Mijn vraag is nu eigenlijk, is het mogelijk om een image van zoweel de C als de D schijf te maken en deze naderhand veilig terug te zetten. Want de programma's op de D paritie hebben de C partitie nodig om deftig te kunnen werken (voornamelijke registerinstellingen). Ga ik hiermee geen problemen krijgen als ik van beide partities een image maak? Anders zal ik de "basis software" op de C moeten bijzetten zodat zeker alles in orde is.

Mvg

H-V

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over - verder, waarom verwacht je zelf problemen?

• High-Voltage2
  • Niet online
Het gaat hier over XP (pro) en de image wordt gemaakt met Noron Ghost.
Iemand heeft me ooit verteld dat ik daarmee moest opletten omdat dat van twee partities komt. Ik heb er totaal geen ervaring mee.
Het is ook niet enkel voor het crashen, maar ook voor een gewone verse instal als het systeem te vervuild is geworden. Data wordt zowieso appart geback-uped.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-03 22:21

M2M

medicijnman

ik denk, als je twee aparte images maakt van je 2 partities, die opslaat onder image c schijf <insert datum>, en eentje van je d-schijf onder image d schijf <insert datum> en dan als het mis gaat, beide images weer tegelijk terugzet, dat het dan gewoon goed moet gaan.

-_-

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Yup denk ik ook, en met bijvoorbeeld true image kan je ook de 2 partities tegelijk kiezen backuppen naar 1 backup bestand.. Alleen weet ik niet of hij dan ook vanzelf partities aanmaakt bij het terugzetten of je ze zelf gemaakt moet hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 06-08-2007 16:41 ]

☻/
/▌
/ \

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 20:00

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb gewoon 2 images. Een van mijn C schijf (windows) en in van mijn D schijf (programma's)
Word het tijd voor een herinstall zet ik gewoon beide images terug. Geen probleem.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• High-Voltage2
  • Niet online
Waarschijnlijk niemand die dit ooit daadwerkelijk geprobeerd heeft hé?
Dan vertrouw ik erop dat dat werkt. En anders kom ik er wel achter als ik het ooit nodig heb.

Ik was zowieso van plan om twee images te maken, van elke partitie één. Dat in één image zetten lijkt me te riskant om later terug te zetten.

Bedankt voor jullie reacties :)

Edit:
@DarkSide: Thanks!! Nu weet ik het zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door High-Voltage2 op 06-08-2007 16:44 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-03 22:21

M2M

medicijnman

DarkSide schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:42:
Ik heb gewoon 2 images. Een van mijn C schijf (windows) en in van mijn D schijf (programma's)
Word het tijd voor een herinstall zet ik gewoon beide images terug. Geen probleem.
zolang je ze maar beide tegelijk terugzet (na elkaar.... :/) moet het geen probleem zijn.

-_-

Pagina: 1