[Asus P5W DH Deluxe] On-board audio --> Geen bass

Pagina: 1
Acties:

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik kom er niet meer uit en vind ook geen topic of FAQ met de oplossing.

Ik heb een 5.1 speakersetje aangesloten op mijn moederbord (Asus P5W DH Deluxe). Heb de laatste HD Audio drivers (R1.72) van de realtek site gedownload. OS = Vista Ultimate x64.

in Realtek HD Audio Manager de Speaker Configuration gezet op 5.1 en alleen de Subwoofer + Front left and right speakers aangevinkt (rear speakers zijn niet aangesloten).

Zodra ik de speakers test komt er overal netjes geluid uit, zowel front left + right als Subwoofer.
Zodra ik een game opstart of muziek ga luisteren is de bass in 1x verdwenen. Er komt echt niks geen geluid uit de subwoofer.

In de bios (bij Onboard devices) HD Audio Controller enabled en ingesteld op Vista.
De hoofdtelefoon (via frontpanel aangesloten) geeft wel bass... :?

Iemand enig idee hoe ik die bass aan het werk kan krijgen want dit klinkt voor geen meter... 8)7

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 19:08
ik heb het zelfde probleem ook realtek onboard (alc888). ik heb ook geen flauw idee wat er aan de hand is.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

ten eerste hoort het hier niet echt thuis, deez topic,

maargoed, weet je zeker dat je game niet terugschakeld naar 2.0 geluid? dan zou het te verklaren zijn dat je geen "bass" hoort omdat het geluid enkel via de linker en rechterbox gestuurd wordt.

-_-