Vista [OEM] Bij acer laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 17:25
Beste mede-tweakers

Mijn vriendin heeft een paar dagen geleden een acer laptop gekocht met Windows Vista Home Premium erop.

Na het aanzetten werd er direct een image geinstalleerd. Het probleem was echter dat de image al meer dan 20 GB groot is. Er stond er heel veel troep voorgeinstalleerd, zoals demo's van spellen enz.

Anyway ik wilde dus gewoon de boel formatteren en er dan zelf ff windows op zetten zodat de laptop gewoon weer lekker schoon is. Ik wilde ook ff de partities opnieuw indelen.

Maar het blijkt dus dat er geen windows CD bij de laptop zit. Ik heb zojuist acer gebeld en microsoft maar bij acer zeggen ze dat je de laptop kunt herstellen door de recovery uit te voeren. En bij microsoft zeggen ze dat een bedrijf een mogelijkheid moet bieden om de pc/laptop te herstellen.

Maar ik wil dus gewoon een vista (oem) cd zodat ik zelf kan kiezen wat ik allemaal installeer, ik ben het ook niet eens met het feit dat er nu zo'n 20 GB van de harddisk in gebruik is voor een herstel partitie.

De aanbieding was met een 160 GB schijf en niet 140 GB. Tevens heb ik toch gewoon betaald voor windows (ook al is het een OEM)

Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik kan doen en of dit allemaal klopt, want ik voel me een beetje bedrogen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, dit klopt gewoon, en is ook toegestaan. Als je aparte Windows CD wilt, dan moet je bijbetalen en wordt de laptop duurder.

Je kunt altijd de bloatware van Acer deinstalleren, krijg je ruimte terug.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kunt een recovery dvd branden met de bijgeleverd acer software.

Dat is de enigste optie die acer biedt, je zult zelf handmatig daarna de overbodige acer software moeten verwijderen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Je kan eventueel ook wel een Vista HP dvd van iemand lenen/downloaden en dan reinstallen met je eigen key !

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:14:
Je kan eventueel ook wel een Vista HP dvd van iemand lenen/downloaden en dan reinstallen met je eigen key !
Nee, dat kan niet zomaar. Er zijn al een aantal topics waar dat dus niet kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Gewoon ergens een Vista DVD'tje opsnorren en dan installeren met de key die op de onderkant zit. Zou wel aanraden om voor je iets anders doet toch de Recovery-DVD's aan te maken, misschien gebruik je 'm wel nooit maar als je partitie eenmaal weg is kun je anders nooit terug.

• Drexz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01 17:25
tweakduke schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:14:
Je kunt een recovery dvd branden met de bijgeleverd acer software.

Dat is de enigste optie die acer biedt, je zult zelf handmatig daarna de overbodige acer software moeten verwijderen.
Maar ben ik dan gebonden aan een bepaalde partitiesize? Of moet de image gewoon passen zeg maar? Want anders kan ik nog steeds de partities niet aanpassen

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Nielson schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:15:
Gewoon ergens een Vista DVD'tje opsnorren en dan installeren met de key die op de onderkant zit.
Dat gaat niet werken, tenzij je Microsoft wilt opbellen voor de activatie van Vista. _Hier_ had hij er in ieder geval geen zin in en gaf hij bij activatie aan dat de key al in gebruik was. Ik ben toen voor een MSDNAA-key gegaan, om me een telefoontje te besparen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 06-08-2007 16:21 ]

0.0

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jungian schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:20:
[...]

Dat gaat niet werken, tenzij je Microsoft wilt opbellen voor de activatie van Vista. _Hier_ had hij er in ieder geval geen zin in en gaf hij bij activatie aan dat de key al in gebruik was. Ik ben toen voor een MSDNAA-key gegaan, om me een telefoontje te besparen :P
Bij herinstallatie van mijn Vista Home Premium OEM gaf Windows ook aan dat de key al in gebruik was. En ik heb gewoon de OEM CD gebruikt die ik gekocht had. Een telefoontje naar Microsoft en wat vragen beantwoorden (Heeft u de software samen met de computer gekocht? Heeft u de software op meerdere PC's geïnstalleerd?) was voldoende :)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Drexz schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:18:
[...]

Maar ben ik dan gebonden aan een bepaalde partitiesize? Of moet de image gewoon passen zeg maar? Want anders kan ik nog steeds de partities niet aanpassen
Als je eenmaal de dvd gemaakt hebt en zeker weet dat die goed is, kun je doen met de partities wat je wilt.

De recovery partitie staat er alleen op om voor de eerste keer de image te plaatsen en ook dacht ik om de dvd te maken.

Tweakers Discord

Pagina: 1