Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Beste Tweakers,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een hier een Acer Travelmate 540 (2,8Ghz, 1024Mb, ati videokaart) staan. Ik heb hier een legale versie van Windows Xp SP2 op draaien. Nu is het zo dat ik deze wil upgraden naar Vista Business. Ik wil deze upgraden omdat ik alle functies instelling, data etc wil bewaren.

Ik heb eerste de Vista upgrade advisor gedraaid en die adviseerd mij adviseerde mij om eventueel mijn videokaart te upgraden om gebruik te kunnen maken van het Aero theme. Verder gaf deze geen problemen of hindernissen aan.

Als ik boot in mijn legale windows xp sp2 en en de vista dvd erin stop laad hij netjes alle files. Ik kies ervoor om de setup files te controleren op updates. dit gaat ook prima maar zodra ik bij de keuze upgrade of clean install kom kom hij met de melding, Upgrade has been disabled - Windows Configuration cannot be upgraded.

Als ik vanaf de dvd boot komt hij met de melding boot from windows als je wilt upgraden.

Ik heb al op de microsoft technet gezocht, daar geven ze het bericht dat de partitie NTFS moet zijn en er voldoende schijfruimte moet zijn om te upgraden. De laptop beschikt over beide.. Ik ben nu al 2 dagen aan het surfen voor oplossingen, welke mij tot nu toe nog steeds niet verder hebben geholpen.

Ik heb alle antivirus en antispam eraf gehaald. tevens heb ik administrator aan alle groepen toegevoegd maar dit alles werkt nog niet.

Wij kan mij verder helpen na 2 dagen surfen en google word ik langzaam gek 8)7 ...Misschien dat ik verkeerde zoektermen gebruik maar op dit moment word ik echt gek en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil echt een upgrade uitvoeren omdat ik anders te veel instellingen etc kwijt ben. |:(

Groet,

Vernie

PS.

Heb al een image gemaakt en een clean install geprobeerd dit werkt wel dus zie niet in waarom een upgrade niet. Heb nu de image weer terug gezet zodat ik nog wel verder kan met mijn werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Vernie op 06-08-2007 15:36 ]

Free your mind and your OS will follow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb je een OEM versie DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

offtopic:
Groeten doen we niet op GoT

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Nee, ik heb geen OEM versie, ik heb mijn beschikking over een VLK versie met een legale licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Ik heb laatst hetzelfde gedaan... We hebben een Vista Upgrade, en die kan je of over XP doen, of over Vista, beetje raar... Om een clean install te doen installeer je eerst vista (boot van cdrom) en voer je vervolgens nog geen productcode in. Je kan dan kiezen wat je wil installeren (kies de versie waar je ook een licentie van hebt) Vervolgens formatteer je je HD, en installeer je er vista op.

Daarna als Vista klaar is met zijn installatie duw je de cd er nog een keer in, en doe je een update vanaf je (schone maar niet geactiveerde) vista installatie. Nu voer je wel gewoon je key in, en activeer je netjes je licentie.

Ik weet niet of ons probleem hetzelfde is als het jouwe... maar volgens mij zou het moeten werken. (je HD is wel leeg dan natuurlijk, dus ff backuppen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Martijn02 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:48:
Ik heb laatst hetzelfde gedaan... We hebben een Vista Upgrade, en die kan je of over XP doen, of over Vista, beetje raar... Om een clean install te doen installeer je eerst vista (boot van cdrom) en voer je vervolgens nog geen productcode in. Je kan dan kiezen wat je wil installeren (kies de versie waar je ook een licentie van hebt) Vervolgens formatteer je je HD, en installeer je er vista op.

Daarna als Vista klaar is met zijn installatie duw je de cd er nog een keer in, en doe je een update vanaf je (schone maar niet geactiveerde) vista installatie. Nu voer je wel gewoon je key in, en activeer je netjes je licentie.

Ik weet niet of ons probleem hetzelfde is als het jouwe... maar volgens mij zou het moeten werken. (je HD is wel leeg dan natuurlijk, dus ff backuppen :D)
Een clean install werkt prima, ik wil alleen alle instelling van mijn programma's bewaren dus moet een upgrade uitvoeren. Het probleem is hier dat de upgrade mogelijkheid gedisabled is.
Ik heb geprobeerd vanuit windows de setup te starten. Als ik dan bij de keuze kom voor upgrade of clean install kan ik alleen kiezen voor clean install en is de upgrade grijs (gedisabled)

De exacte melding die ik krijg bij het keuze menu is:
Upgrade has been disabled - Windows Configuration cannot be upgraded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Anders eens kijken naar EasyTransfer?
Als u door middel van een schone installatie een upgrade uitvoert naar Windows Vista, kunt u het besteEasy Transfer van Windows gebruiken om al uw bestanden en instellingen naar een extra harde schijf of een ander opslagappraat te kopiëren om vervolgens Windows Vista te installeren. Nadat de installatie is voltooid, laadt Easy Transfer van Windows uw bestanden en instellingen naar uw vernieuwde computer. U dient uw programma's dan opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
cowgirl schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:56:
Anders eens kijken naar EasyTransfer?

[...]
De Easy tranfer tool kopieert geen instellingen van applicaties van derde. Dus is voor mij geen optie. ik wil echt de instellingen van applicaites zoals pluriform order generator en fuchia bewaren. Dus upgrade is naar mijn weten de enige oplossing....
http://www.microsoft.com/...upgrade/easytransfer.mspx
Met Windows Easy Transfer kunt u automatisch zaken overzetten als:

Gebruikersaccounts
Bestanden en mappen
E-mailberichten, instellingen en contactpersonen
Foto's, muziek en video's
Windows-instellingen
Gegevensbestanden en instellingen van programma's
Internetinstellingen

[ Voor 53% gewijzigd door Vernie op 06-08-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Easy transfer is niets meer dan document folders van een vorige install (als je dus een clean install doet zonder formateren) overzetten naar je vista installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

ik neem aan dat je zowel xp als vista in dezelfde taal hebt?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
yup, ik heb van beide de engelse versie.. net voor de zekerheid nog de validate tools van microsoft gedraaid en deze geef ook de melding dat het om een leale versie gaat... Heb een mail naar helpdesk van microsoft gestuurd en krijg binnen 24 antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je anders al eens gekeken of je Setup een logfile kan laten maken om te zien of daar iets meer informatie in staat of iets dergelijks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Daar heb ik inderdaad naar gekeken. maar de setup komt nog niet zover dat hij een log maakt.

het enige wat ik kan aangeven is of i kde updates voor setup files wil downloaden. welke versie ik wil installeren en mijn licentie code. Hierna krijg je meteen de keuze voor upgrade. Ik kwam met google wel tegen dat ik mijn bootfile.ini moet aanpassen maar als ik dit probeer krijg ik een HAL foutmelding tijdens het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vernie schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

Een clean install werkt prima, ik wil alleen alle instelling van mijn programma's bewaren dus moet een upgrade uitvoeren. Het probleem is hier dat de upgrade mogelijkheid gedisabled is.

[...]

Ik heb geprobeerd vanuit windows de setup te starten. Als ik dan bij de keuze kom voor upgrade of clean install kan ik alleen kiezen voor clean install en is de upgrade grijs (gedisabled)

De exacte melding die ik krijg bij het keuze menu is:
Upgrade has been disabled - Windows Configuration cannot be upgraded.
Ik heb het idee dat er geen upgrade kan plaatsvinden omdat je onder XP software geinstalleerd hebt staan die niet Vista compatible is, mogelijk dat het updaten van al je software daar verandering in kan brengen.

Draai eens de Vista upgrade advisor, daarin, meen ik mij te herinneren, word ook aangegeven of je huidige software progamma's problemen geeft met Vista :

http://www.microsoft.com/...buyorupgrade/default.mspx

Ik denk dat je een hoop software problemen zal aantreffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je geen Windows Media Center versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Ik heb nogmaals de optie check compatibilty online gedaan en deze geeft alleen probroblemen aan als ik aero wil gebruiken (omdat me videokaart dit niet aankan) voor de rest geeft hij geen problemen aan.

Dubbelcheck gedaan en het gaat zeker weten om Win XP SP2 EN (rechtermuis knop deze computer, eigenschappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan niet naar Vista Business upgraden vanaf een XP Media Center Edition of vanaf XP Pro X64, weet je zeker dat je niet een van die 2 versies in gebruik hebt?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een nederlandse xp? of een buitenlandse die op nederlandse taal staat?
daarbij een nederlandse vista upgrade dvd?
dit kan namelijk je probleem verklaren.

je kan geen upgrade uitvoeren als je OS een andere taal heeft als je upgrade dvd.

als je die pc voor een prikkie hebt gekocht bij 1 van de bekende pc zaken als computerland of mycom.
heb je kans dat je een systeem hebt gekocht die uit een partij komen van een zaak die falliet is gegaan.
soms verkopen ze pc met engelse xp pro of home.
die staat dan geconfigureerd als NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Ik weet 100% zeker dat ik een Engelse versie van Windows XP Service Pack 2 heb, en ook een Engelse Windows Vista.

Het enige wat mij deze morguh opviel is dat het een enterprice dvd betreft maar lijkt mij dat hier ook gewoon mee te upgrade is of heb ik dit fout........

en nee ik heb windows xp niet voor een prikkie gekocht ik heb deze toen nog voor de volle mep gekocht.

Hoop dat t me vandaag gaat lukken.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou dan gewoon moeten lukken lijkt me, ik heb zelf onlangs op een laptop (hetgeen er niet toe doet) een Windows XP SP2 EN vervangen door Vista Business. Dan zou je denken dat het moet lukken.

Hoewel ik wel dit las bij MS:
Behalve de beschikbare functies van Windows Vista Business biedt Windows Vista Enterprise hogere niveaus van gegevensbeveiliging door middel van op hardware gebaseerde coderingstechnologie. Daarnaast is deze versie voorzien van hulpprogramma's waarmee de compatibiliteit van toepassingen wordt verbeterd, en kunnen organisaties met deze versie via een enkele wereldwijde implementatie-image standaarden instellen. Windows Vista Enterprise is alleen beschikbaar voor klanten met computers die onder de Microsoft Software Assurance of een Microsoft Enterprise Agreement vallen.
bron: http://www.microsoft.com/...s/enterprise/default.mspx

Als ik bovenstaande lees zou ik me ook zomaar kunnen voorstellen dat "even" upgraden er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
Naar mijn weten zorgt deze agreement er niet voor dat ik niet kan updaten aangezien mijn afdeling partner is van microsoft.... en het gewoon zou moeten werken.

Zou het zo kunnen zijn dat je alleen met een upgrade dvd kan upgraden. en als je een volledige versie hebt je verplicht bent tot een clean install ?

[ Voor 115% gewijzigd door Vernie op 07-08-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Vernie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:43:
Zou het zo kunnen zijn dat je alleen met een upgrade dvd kan upgraden. en als je een volledige versie hebt je verplicht bent tot een clean install ?
Vziw wel, en is dat bij elke versie zo geweest.
De mogelijkheden

U kunt een upgrade uitvoeren van Microsoft Windows XP of Windows 2000 naar een overeenkomstige of betere versie van Windows Vista door een upgrade-exemplaar van Windows Vista aan te schaffen en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vernie
dan wordt het maar een upgrade exemplaar aanschaffen... thnx voor alle hulp...

upgrade van huidige dvds die ik heb zijn niet mogelijk je hebt echt een upgrade dvd nodig...

Pagina: 1