Toon posts:

[XP] Crash slaapstand/standby*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg mijn pc met geen mogelijkheid in slaapstand of standby. Hij blijft hangen bij het scherm: voorbereiden op slaapstand (of standby dan).

Specificaties van mijn pc:
  • AMD Athlon 64 Venice, 3200+
  • Asus A8N-VM CSM
  • Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz
  • Samsung Spinpoint, 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Draai op XP Pro.

Heb al veel op google gezocht. ACPI staat aan en op S3 in mijn Bios.

Ik ben me ervan bewust dat er al een topic is over die onderwerp maar heb er niets aan gehad.
Hoop dat iemand me kan helpen dit op te lossen.

Alvast bedankt.
Groet, Jeroen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan zodat de Windows versie er in staat, let hier aub ook zelf op :)

Staat er in je eventlogs nog iets over dit hangen of iets dergelijks? :)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

dit kan heel erg liggen aan de verschillende programmas die je hebt draaien. Sommige microsoftmeuk houd het een en ander tegen via een venstertje, andere programmas gaan gewoon in een loop waardoor het systeem hangt. ook openGL heeft soms (bij mij) nogal eens problemen om inslaapstand te gaan, sommige games vinden het ook niet leuk, en bij mij is het zo dat ik firefox moet afsluiten voordat ik in slaapstand ga. dit komt door een of andere vage plugin.

evt start --> run --> eventvwr [enter]

op datum sorteren, en kijken naar eventuele waarschuwingen.

- Maarten.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ben niet bekend met die logboeken en weet dus ook niet echt wat normaal is en wat niet.

Wanneer ik in slaapstand ga en daarna bij de logboeken kijk dan staan er in het logboek van "systeem" 18 dingen die binnen 3 seconden voordat hij vastloopt plaats vinden. Hieronder de gebeurtenissen beginnend met de meest recente en dan naar beneden naar langer geleden.
  1. De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Beëindigd.
  2. De Verbindingsbeheer voor RAS-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  3. De McAfee Personal Firewall Service-service is naar een Doorgaan-besturingselement verzonden.
  4. De McAfee Personal Firewall Service-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  5. De Application Layer Gateway-service-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  6. De SSDP Discovery-service-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  7. De Application Layer Gateway-service-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  8. De IP Traffic Filter Driver-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  9. De SSDP Discovery-service-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  10. De Verbindingsbeheer voor RAS-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  11. De COM-service voor IMAPI cd-branders-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  12. De Telephony-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  13. De Network Location Awareness (NLA)-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  14. De Network Location Awareness (NLA)-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  15. De COM-service voor IMAPI cd-branders-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  16. De Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
  17. De Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling-service is naar een Starten-besturingselement verzonden.
  18. De Terminal Services-service heeft nu de status Wordt uitgevoerd.
Ik heb verder geen interessante programma's lopen. Alleen de programma's die standaard opstarten wanneer mijn pc opstart. Geen internet oid.

Ik weet verder dus niet wat er van hierboven niet goed gaat en wat ik eraan kan doen :(

Iemand enig idee wat er mis is?

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog tips om te proberen?