Toon posts:

Verbinding oppakken voor het inloggen op domein

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De opstelling: Ik heb een HP nx7400 notebook draadloos op het netwerk aangesloten via een accesspoint, n.l. een ZYXEL G-3000H. De IP-adressen worden verkregen via de DHCP op de server, SBS2003.

Het probleem: Het notebook krijgt pas ná het inloggen een IP-adres, en niet vóór het inloggen, zoals dit hoort. Er wordt geen verbinding met het netwerk gemaakt voor het inloggen, zodat bij het inloggen een melding wordt weergegeven van "profiel wordt niet gevonden", en het netwerkprofiel dus niet geladen wordt, maar het lokale.

Wat ik al heb geprobeerd: Drivers van Intel Pro Wireless LAN geupdate, pc geheel geupdate, andere WIFI client, etc. De pc is al eens opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat. Het register is ook al eens "gereset" met WinSockFix. Daarna deed de laptop het 1 keer goed, kreeg dus op tijd een IP-adres, maar daarna was het weer foute boel. Het draadloze netwerk waarmee verbonden moet worden, staat bovenaan in de rij, dus wordt als eerste gezocht.

Ik weet dat er al heel veel topics zijn hierover, maar nog geen oplossing gevonden...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 14:32 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vast IP adres al eens geprobeerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:31:
Vast IP adres al eens geprobeerd?
Geprobeerd, maar helpt niets. De pc maakt na het inloggen pas echt verbinding.

Vast IP-adres is ook niet handig, want de laptop wordt met meerdere netwerken verbonden, dus moet het IP telkens opnieuw ingesteld worden.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:10
Verwijder de Intel software (behalve de drivers), en maak gebruik van de standaard Windows XP functionaliteit voor draadloze netwerken (als je dit al niet doet, natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:44:
Verwijder de Intel software (behalve de drivers), en maak gebruik van de standaard Windows XP functionaliteit voor draadloze netwerken (als je dit al niet doet, natuurlijk)
Ik gebruik de Windows XP functionaliteit voor draadloze netwerken, en niet de Intel.

Gebruik overig altijd de Windows functionaliteit

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Is het niet mogelijk om 1 keer bedraad in te loggen. Dan kan daarna met cached credentials ingelogd worden. Volgens mij is het niet mogelijk om al voor het inloggen een goed werkende wireless verbinding op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:17:
Is het niet mogelijk om 1 keer bedraad in te loggen. Dan kan daarna met cached credentials ingelogd worden. Volgens mij is het niet mogelijk om al voor het inloggen een goed werkende wireless verbinding op te zetten.
Ik heb al meerdere keren bedraad ingelogd, maar daarna met WLAN. Dan wordt dezelfde melding weergegeven.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:10
Wordt dezelfde melding ook gegeven als je bedraad werkt? Heb je een beveiliging aanstaan? (alhoewel ik me niet voor kan stellen waarom dat na inloggen dan opeens wel zou werken). Geeft het AP of de SBS server iets aan qua logs?

[ Voor 4% gewijzigd door Poltergeist op 06-08-2007 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bedraad inlog, krijg ik de melding niet omdat de pc al een IP-adres krijgt vóór het inloggen. Ik heb inmiddels uitvoerig getest, het netwerk is beveiligd met een WPA2 encryptie. Gooi ik de encryptie eraf, dan krijgt de laptop keurig een IP-adres vóór het inloggen toegewezen, evenals met WEP. Zodra ik de WPA of WPA2 beveiliging op het netwerk zet, krijgt de laptop geen IP-adres voor het inloggen, maar pas een paar seconden na het inloggen.

Op bijvoorbeeld een HP-AccessPoint gaat het perfect, dan krijgt het notebook ook met WPA2 beveiliging netjes een IP-adres vóór het inloggen. Ik heb de leverancier gebeld van het accesspoint, maar deze zeggen dat het absoluut niet aan het accesspoint kan liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2007 09:41 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Doe eens een firmware update van de accespoint en een driver update van de draadloze netwerkaart.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Kan je, nadat je ingelogd bent op je machine, wel pingen naar je SBS server?

Het kan zijn dat je WLAN in een aparte VLAN zit, waartussen geen routering naar de VLAN waarin de SBS server zit.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
bartgabriels schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:32:
Kan je, nadat je ingelogd bent op je machine, wel pingen naar je SBS server?

Het kan zijn dat je WLAN in een aparte VLAN zit, waartussen geen routering naar de VLAN waarin de SBS server zit.
Bart, als je even leest (2 posts naar boven), zul je zien dat hij alleen problemen heeft als de encryptie op WPA of WPA2 staat ;). Met WEP zijn er geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:25:
Doe eens een firmware update van de accespoint en een driver update van de draadloze netwerkaart.
Ik heb de nieuwste firmware in het accesspoint staan, en de driver van de draadloze netwerkkaart is geheel up-to-date, evenals alle andere drivers, incl. BIOS.
Pagina: 1