Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[css] cellspacing wordt niet meegenomen

Pagina: 1
Acties:

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Even een probleem waar ik sinds gisternacht niet uitkom:

Ik ben bezig met een nieuwe site, waarbij zoveel mogelijk wordt verwerkt in een stylesheet. Dat lukt aardig, op de col- en rowspan staat alles in de sheet (begreep dat deze elementen niet in een sheet verwerkt kunnen worden), alleen werkt de cellspacing niet. De volgende regel wordt in de HTML-code gebruikt voor de tabel:

<table border="0" cellspacing="0" class="table1" >

De cellspacing wil ik dus laten regelen door de stylesheet, maar wat ik ook doe, zodra ik de regel wis uit de HTML wordt m'n pagina vervormd. Deze regel heb ik opgenomen in m'n stylesheet:

TABLE {
border: 0px;
border-spacing: 0px;
}

Maar helaas, dit pakt hij dus niet. Koppelingen naar de stylesheet staan verder wel goed.

Op Google vond ik dat IE6 nogal wat problemen schijnt te hebben met CSS, vandaar dat ik een update heb gedaan naar IE7, maar helaas, zonder resultaat. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

border-collapse:collapse op de tabel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• the_scientist
Mijn dank is groot _/-\o_

Om wat off-topic te gaan, klopt het dat row- en colspan niet meegenomen kunnen worden in de sheet?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

the_scientist schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:15:
Mijn dank is groot _/-\o_

Om wat off-topic te gaan, klopt het dat row- en colspan niet meegenomen kunnen worden in de sheet?
ja dat klopt, daar is geen mechanisme voor in CSS.

Overigens krijg je een probleem als je juist wel spacing tussen de cellen wilt en je het puur met CSS wil doen: IE ondersteunt geen border-spacing ;)

Intentionally left blank

• the_scientist
Ah vandaar. Ik had begrepen dat dat in IE7 opgelost zou zijn, maar gelukkig is dat bij deze site niet van toepassing :)

Thanks!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 19:40

Scott

Ik ben, dus ik tweak

crisp schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:19:
[...]

ja dat klopt, daar is geen mechanisme voor in CSS.

Overigens krijg je een probleem als je juist wel spacing tussen de cellen wilt en je het puur met CSS wil doen: IE ondersteunt geen border-spacing ;)
En een margin op de td's zetten werkt dan niet ?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ScottB schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:27:
[...]

En een margin op de td's zetten werkt dan niet ?
Nope, dat zou ook niet conform de specificatie zijn:
Internal table elements generate rectangular boxes with content and borders. Cells have padding as well. Internal table elements do not have margins.

Intentionally left blank

Pagina: 1