[XP] MSN Messenger proxy kiezen

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Op mijn werk gebruiken we MSN messenger voor interne communicatie. Vraag me niet waarom, het is nu eenmaal zo :P

Nu is de (voor het bedrijf onvoordelige) bijkomstigheid dat je ook extern met anderen kunt babbelen, en dat is sinds kort geblokkeerd. Het komt erop neer dat er een whitelist bestaat van mensen waarmee ik mag praten gebaseerd op het emailadres van de contactpersoon in kwestie.

Ik had nog een oude installatie van trillian op deze pc die ik besloot te gebruiken, maar ook daarin lukt het niet, en ook niet op WEBmsn. Als ik een gesprek met een niet toegestaan contact start krijg ik de melding dat dit adres niet toegestaan is, en dat ik hiervoor toestemming moet krijgen aan mijn administrator.

Nu heb ik niet echt de behoefte om wél met andere te chatten.. maar ben benieuwd hoe men dit bewerktstelligt. Een andere IM client gebruiken werkt niet.. dus hoe kan mijn systeembeheerder deze adressen blokkeren? En nog leuker, hoe kan ik dit omzeilen? Ik heb verzonnen dat ik misschien een andere poort moet gebruiken, of een zgn. proxyserver. Echter, ik heb van beiden weinig kaas gegeten.

Wat kan ik proberen? :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag je systeembeheerder? :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-07 21:04

krvabo

MATERIALISE!

Bitlbee draaien? :P http://www.bitlbee.org/main.php/news.r.html
Is zeg maar een IRCserver waarmee je connect naar chatnetwerken zoals msn. Dan chat je dus op msn via mIRC, IRSII of Xchat :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Probeer een tunneltje te leggen met Putty? Google is your friend ;)

Verwijderd

misschien hebben ze wel het .net gedeelte eruit gehaalt deden ze bij ons eerst ook waarna ze daarna overstapten op Office communicator

Verwijderd

Even rondvragen wat de gevolgen van een dergelijke actie kunnen zijn, voordat je er ook maar over gaat nadenken?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:39

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Nou aan de beheerder vragen dan is de lol er direct af... en gevolgen zullen er niet zijn, ik ga dit niet gebruiken ofzo.. ik wil gewoon weten hoe ik het kan doen, dan kan ik hem er straks mee om zijn oren slaan, omdat hij beweert dat het potdicht zit ;)

Putty ken ik alleen van naam, ik weet verders niet wat het doet. De reden dat bij mij het belletje proxy ging rinkelen is omdat ik me mee te herinneren dat je daarmee internet toegang kunt monitoren en filteren.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:25

Pierre

Van nature lui!

Misschien een gekke opmerking maar waarom wordt dit dicht gezet denk je 8)7 . Volgens mij moet je werken op kantoor, en niet prive chatten met vrienden via MSN of zie ik dat verkeerd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-07 09:39

yok

Pierre61 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:46:
Misschien een gekke opmerking maar waarom wordt dit dicht gezet denk je 8)7 . Volgens mij moet je werken op kantoor, en niet prive chatten met vrienden via MSN of zie ik dat verkeerd.
Alsof iedereen zo goed aan het werk is. Tijdens werk zit zoiezo wel 70% van de mensen eens op sites/applicaties die niet voor het werk bedoeld zijn.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 07:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

MSN Messenger stuurt in ieder geval met elk bericht het emailadres mee van de persoon waar het bericht heen moet. Als er een firewall draait die al deze pakketjes controleert op het emailadres en vervolgens alle pakketjes met adressen die niet op de whitelist staan blokkeert, dan kan je dus alleen chatten met mensen die wel op de whitelist staan.

Tot zover mijn theorie. :P Hoe je dat verder zou moeten omzeilen weet ik ook niet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hier op m'n werk wordt dmv van een .pac bestand automatisch proxies toegekent aan verschillende websites. Deze heb ik gewoon geopend met notepad en daar de proxy vandaan gehaald. (niet gedaan voor msn, maar om programma's die van belang zijn voor werkzaamheden te kunnen gebruiken)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1