Toon posts:

heel veel vastlopers sinds uitbreiding naar 4 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds ik 2 setjes van 2gb crucial pc4000 veel vastlopers en blauwe schermen in windows. mijn andere hardware bestaat uit een a8n sli mobo en een amd athlon x2 4800+ met een toledo core. ik een geforce 7950gt als videokaart. weet iemand of athlon problemen hebben met 4 gig? ik heb het al met 2 geprobeert maar ook dan krijg ik nog hetzelfde. ik heb geen idee wat er nog mis kan zijn. iemand iets dat ik kan proberen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Je zou eerst een geheugentest kunnen draaien. Wat voor een mainboard heb je, en staat het gebruikte geheugen op de QVL ?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50

-ET-

Phone Home

Welke versie van Windows heb je. Ik meen dat de 32bits nog wel eens problemen geeft met 4GB geheugen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, en natuurlijk Abbadon in "RAM FAQ" ;)

Niet elke driver gaat even goed om met die 4GB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Dit probleem ken ik.

Wat je kan doen is de reepjes van plaats veranderen totdat je pc niet meer hangt.

Dus reep 1 2 3 4, dan eens 1 3 2 4, 2 1 4 3 etc...

Meestal krijg je ook een BSOD met code 0x0000008E dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
om de een of andere reden is mn ntldr nu missing ofzo O_o. dit soort dingen gebeuren telkens hoe kan ik testen of hij niet meer vastloopt als ik hem telkens opnieuw moet installeren :X

ik wil graag 64 bit maar dan wel XP. maar de 64bit versie van XP schijnt incompatible te zijn met sommige programmas. is iemand daarvan op de hogte of zijn dit maar fabeltjes van haterz?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 15:33 ]

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09
Wat je kunt proberen is een biosupdate draaien.

Bij mij afgelopen vrijdag aangeschafte MSI P6N mobo met q6600 en 4 gig deze presteerde ontzettend slecht met installeren en draaien van windows xp 32 bit en of vista 32 / 64 een anderhalve dag bezig geweest om erachter te komen wat nu daadwerkelijk het probleem was. uiteindelijk bios maar geprobeerd en dat loste alles op en nu loopt het geheel als een TREIN. ook blauwe schermen gehad.
memtest laten draaien die was er na 5 uur mee gekapt bevroren met doortellen maar het sterretje linksboven knipperde nog altijd.. maar tot die tijd geen fouten gevonden.

dus wie weet helpt een biosupdate al.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al geprobeerd. de nieuwste is een beta en dat lijkt me wat te riskant. ik heb memtest ook al 8 keer foutloos afgerond. oo kal ging ie de eerste keer bijna meteen freezen, daarna draaide hij vlekkeloos. maar intel geeft ook een geheugencontroller op het mobo zitten dus een bios update zal dan sneller helpen dan bij amd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 15:54 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:27:
om de een of andere reden is mn ntldr nu missing ofzo O_o. dit soort dingen gebeuren telkens hoe kan ik testen of hij niet meer vastloopt als ik hem telkens opnieuw moet installeren :X

ik wil graag 64 bit maar dan wel XP. maar de 64bit versie van XP schijnt incompatible te zijn met sommige programmas. is iemand daarvan op de hogte of zijn dit maar fabeltjes van haterz?
Alle 32 bits apps draaien prima op 64 XP, draai nu een aantal dagen XP 64 en stabiel als een huis. (ook vanwege het gebruik van 4GB ram)

Sommige drivers werken wel niet, je moet overal de 64 bit driver van zien te vinden, voor de meeste producten is dat niet zo'n probleem.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:58

Grote fabeltjes. Ik draai weer enkele maanden XP x64 en blijf het een best relaxt OS vinden. Alles draait er gewoon op, sommige dingen ook sneller. Enige wat anders is zijn idd de drivers, eventjes op letten mocht je exotische hardware hebben. Grotere namen als Intel, AMD, nVidia, Creative, Microsoft, Logitech en dreun het rijtje maar op hebben wel drivers iig :)

Verwijderd

Topicstarter
ook al betaald mn baas, het is een duur grapje natuurlijk zon windows licentie. denken jullie dat het gaat werken? ik ben echt newb met deze dingen

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50

-ET-

Phone Home

Als ik het mij goed herinner zijn de licenties van XP 32bit en XP 64bit toch onderling uitwisselbaar?

ja dus

nieuws: Upgrade naar 64-bit voor alle XP Pro-gebruikers

[ Voor 32% gewijzigd door -ET- op 07-08-2007 07:57 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zijn inderdaad fabeltjes.
Wat wel klopt is dat er niet altijd 64bit drivers zijn.
Vooral de goedkopere consumenten electronica heeft vaak geen 64bit drivers.
Bij toeval weet ik dat in ieder geval Trust, Sweex, Q-tec en (de goedkope series van) Canon (jah van de scanners en camera's) vaak geen 64bit drivers hebben.
Logitech en HP bijvoorbeeld weer wel. Kwestie van de drivers even bij elkaar zoeken en dan pas aan de installatie beginnen. Drivers voor je interne hardware zijn 95% van de tijd wel te krijgen voor 64bit XP. Je moet het aardig maf maken wil je daar geen drivers voor kunnen krijgen iig.

Buiten dat werken al je 32bit apps gewoon onder XP64. Wat misschien niet zo heel geweldig werkt zijn oude 16bit apps, maar guess what: daar had de 32bit versie van XP ook al last van ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Het OS vervangen zal niet zomaar helpen, het is nml. niet zo dat een 32bits versie van Windows telkens vast mag lopen met 4GB. Dus controleer eerst je hardware, bijvoorbeeld de BIOS instellingen voor het geheugen, evt. BIOS update, de koeling in jouw machine, voeding, etc. Zie hiervoor ook de troubleshooter in de FAQ.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• 430xlkod
Abbadon schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:36:
Het OS vervangen zal niet zomaar helpen, het is nml. niet zo dat een 32bits versie van Windows telkens vast mag lopen met 4GB. Dus controleer eerst je hardware, bijvoorbeeld de BIOS instellingen voor het geheugen, evt. BIOS update, de koeling in jouw machine, voeding, etc. Zie hiervoor ook de troubleshooter in de FAQ.
Dit wou ik ook al zeggen maar zag dat mijn post totaal negeerd werd, dus waarom moet ik dan nog duidelijk maken dat zijn ram niet goed zit in zijn PC... :+

Verwijderd

Topicstarter
cooling zit wel heel goed. voeding maak ik me wel zorgen over... is 400 watt te weinig met de beschreven hardware en 10 fans van 12v, en er 4 schijfstations bij?

oh en Prodigys, is niet genegeert. ik heb ee table gemaakt om bij te houwe welke volgordes ik al geprobeert heb en dem odules gemerkt. tnx:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 02:58 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 22:50
10 Fans en 4 HD. Kijk eens wat er gebeurt als je naar 4 fans en twee HD's gaat.

10 fans? Houston, we have lift off.... :7

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
je moet niet steeds installen, eerst je memtest laten lopen dit kan van boot floppy of boot cdrom.
(uhmm ja moet je die wel kunnen maken, hopelijk andere pc in de buurt anders op je werk).
uhh wat had je hiervoor voor geheugen dit kun je even terug plaatsen..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Begin eens met één reepje, en voeg steeds reepjes bij tot de boel weer vastloopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 02:51:
cooling zit wel heel goed. voeding maak ik me wel zorgen over... is 400 watt te weinig met de beschreven hardware en 10 fans van 12v, en er 4 schijfstations bij?
:o :o :o 10 fans?!

Schakel eens je fans en 3 hd´s uit. Ik heb een donker bruin vermoeden dat je voeding het gewoon niet trekt.

• 430xlkod
10 fans is hoogstens 80W ongeveer....
En 4 HDD's is ongeveer ook 72W, dan zit je op 150W.

Je kan het proberen voor ze eens uit te trekken, kijken wat het dan geeft ...

Verwijderd

Watvoor case heb je dat er 10 fans in kunnen? :9

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:40:
Watvoor case heb je dat er 10 fans in kunnen? :9
Stacker 830 probably, 4 fans in de sidepanel, 4 voorin en 2 achterin?

Wel een gigantische hoop fannetjes ja :')

Verwijderd

Topicstarter
hiervoor had ik 2 verschillende merken 512 mb reepjes. Ik heb ook een zwaar overgeklokte 4800+ erin zitten. deze heb ik natuurlijk terug geklokt maar standaard is die ook nog eens 120 watt. dacht ik. ik probeer even te testen met minimale hardware. want ook windows xp 64bit heeft nu zijn "NTLDR is corrupt the system will not boot" boodschapje gegeven :S.

zoals ik al zei: memtest86 geeft geen fouten

oh en ik heb ee nqtec voeding... (bagger merk), mij termaltake heb ik terrug gestuurt. denkt iemand dat dit iets uitmaakt?

zijn er geen problemen met de geheugencontrollers die op athlon
CPUs zitten en bepaalde soorten geheugen? zoiets las ik een keer maar daar heb ik niets over terrug kunnen vinden

Fans:
1 crossflow
2 120mm op cpu cooler
3 120mm front
2 60mm op geheugen cooler
1 120mm side
1 120mm back

en nog 2 in mijn voeding en videokaart

CM stacker, de eerste, iets aangepast

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 19:26 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:50:

oh en ik heb ee nqtec voeding... (bagger merk), mij termaltake heb ik terrug gestuurt. denkt iemand dat dit iets uitmaakt?
Ja, Qtec is 1 van de crappy'ste voedingen die er zijn, daar kun je inderdaad vastlopers door krijgen (al zouden het eerder reboots zijn). Kijk eens voor een Coolermaster Extremepower 430 watt ofzo, rond de 45 euro en kwaliteitsspul.
is er niet een of ander gehannes met de athlon's geheugen controllers en bepaalde soorten geheugen? zoiets las ik een keer mar he bik neit over terrug kunnen vinden
Als je dat in goed Nederlands kunt schrijven zou ik misschien je vraag kunnen beantwoorden :P
Fans:
1 crossflow
2 120mm op cpu cooler
3 120mm front
2 60mm op geheugen cooler
1 120mm side
1 120mm back

en nog 2 in mijn voeding en videokaart
Zoals eerder gezegd: schakel eens een berg casefans uit, wat hardeschijven uitschakelen (niet in Windows, maar gewoon de powerplug eruit halen) en kijk nog eens.
CM stacker, de eerste, iets aangepast
Had ik het bijna goed gegokt :)

Verwijderd

Topicstarter
nog 3 fans aangesloten en 1 geheugen bankje erin. ik had trouwens ook ff het bios batterijtje eruit gepeutert. het NTLDR is corrupt was trouwens na sp2 geinstalleert te hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 20:47 ]

Pagina: 1